Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door the dude
#257017
MA
Kippebout 400 gr
rauw eitje

DI
spareribs   200gr
groente 200 gr

WO
1 vis (wijting oid) 200gr
restje (rijst, pasta aardappel, groente) 100gr

DO
lamshart 200 gr
spareribs 100 gr

VR
kippebout 400 gr
groente 100 gr

ZA
spareribs 200 gr
restje 100 gr

ZO
kippelever 200 gr
stooflap 100 gr
groente 100 gr

Dit is mijn eerst menu voor paco, volledig BARF.

de verdeling = 60% vleesbotten, 15% groente, 15% orgaanvlees, 10% overig.

totaal is het 2660 gr. voor een hond van 14 kilo, die vrij veel voer nodig heeft.

Lijkt dit wat of moet ik sommige dingen anders doen ? Sommige dagen zijn 500 gram andere 300, dat is geen probleem ?
Door Lizzy
#257021
Hee, ziet er hartstikke goed uit!

Wat voor vlees is de spareribs? Lam? Kalf? Je zou een aantal dingen kunnen afwisselen (per week bijv). Ipv wijting zou je een keer sardientjes kunnen proberen. Of makreel. Je zou ipv kippenbout een keer eendenkarkas of parelhoenkarkas kunnen proberen. Qua orgaanvlees zou ik zelf (als ik jou was) ook vuile pens gaan geven. Vuile pens vind ik echt super! Super gezond. En ze vinden het super lekker.

Geef je verder nog iets van supplementen?
Gebruik je diverse verschillende groentes?
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 08 feb 2005, 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door the dude
#257023
[quote="Lizzy"]
Wat voor vlees is de spareribs? Lam? Kalf? Je zou een aantal dingen kunnen afwisselen (per week bijv). Ipv wijting zou je een keer sardientjes kunnen proberen. Of makreel. Je zou ipv kippenbout een keer eendenkarkas of parelhoenkarkas kunnen proberen. Qua orgaanvlees zou ik zelf (als ik jou was) ook vuile pens gaan geven. Vuile pens vind ik echt super! Super gezond. En ze vinden het super lekker.

Geef je verder nog iets van supplementen?
[quote][/quote]
spareribs = varken

dat afwisselen was mijn idee ook ja. konijntje in stukken ipv kippebouten, en zulke karkassen lijken mij ook wel wat. Vuile pens idem.

Vraag is alleen: waar haal ik al dat lekkers ?

Heb nu mijn menu gebaseerd op dingen waarvan ik weet waar ik ze kan kopen.

iemand tips in den haag ? (voor de pens ga ik binnekort de islamitische slagerij langs)
Door 202spots
#257024
3 x per week spare ribs ???
Runder rib? Ik vind ze vreselijk hard,heb 't 1 keer gegeven maar zelfs mijn macho Jaw Breaker had er moeite mee en liet de helft van de kaalgevreten rib leggen.
Niet alleen te hard dus,maar ook TEvaak in 1 week.
Door 202spots
#257025
[quote="the dude"]
spareribs = varken

dat afwisselen was mijn idee ook ja. konijntje in stukken ipv kippebouten, en zulke karkassen lijken mij ook wel wat. Vuile pens idem.

Vraag is alleen: waar haal ik al dat lekkers ?

Heb nu mijn menu gebaseerd op dingen waarvan ik weet waar ik ze kan kopen.

iemand tips in den haag ? (voor de pens ga ik binnekort de islamitische slagerij langs)
[/quote]

Vark spare ribs zijn zachter,maar evengoed te vaak.
Ik zou hoogstens 1 x per week geven,
vries je ze wel voor 3 weken voordat je ze geeft ???

Bij islamiet kan je heerlijke lams nekken kopen,lams ribben en lam kop ;D
Laatst gewijzigd door mahuni op di 08 feb 2005, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door the dude
#257026
[quote="Lizzy"]
Geef je verder nog iets van supplementen?
Gebruik je diverse verschillende groentes?
[/quote]

nee, wat zou ik bijvoorbeeld kunnen geven ?

groente: iig doperwten, daar is hij dol op.

verder dacht ik gewoon dingen uit blik, wortels sperziebonen, en wat ik die dag in mijn groentela heb liggen. (uitje, knoflook, broccoli)

(elke week een knoflookje zit ik ook aan te denken, alleen hij stinkt (scheten) nu al een uur in de wind, dus dat word dan wel erger.)

PS heb je mijn mailtje gehad ?
Door tieneke
#257027
Ik zou de spareribs zeker vervangen door een lams of kalfsrib ;)
Varkensvlees kan je hond dood van gaan!
Door the dude
#257029
[quote="202spots"]
3 x per week spare ribs ???
Runder rib? Ik vind ze vreselijk hard,heb 't 1 keer gegeven maar zelfs mijn macho Jaw Breaker had er moeite mee en liet de helft van de kaalgevreten rib leggen.
Niet alleen te hard dus,maar ook TEvaak in 1 week.
[/quote]
ja ik dacht dat is in ieder geval elke dag genoeg BONES !

(het zijn ook steeds kleine hoeveelheden)

Maar goed, ik zal er nog eens over nadenken, misschien vervangen door een lekker schapenekkie.

en runderspareribs zullen we dan maar niet doen.

Paco is trouwens ook een mega bonecrusher, hij maakt echt een bloedstollende herrie als hij kippenbottn verbrijzeld.
Laatst gewijzigd door the dude op di 08 feb 2005, 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door the dude
#257030
[quote="tieneke"]
Ik zou de spareribs zeker vervangen door een lams of kalfsrib ;)
Varkensvlees kan je hond dood van gaan!
[/quote]
OK, thnx
Door tieneke
#257031
[quote="the dude"]
nee, wat zou ik bijvoorbeeld kunnen geven ?


verder dacht ik gewoon dingen uit blik, wortels sperziebonen

[/quote]
Groenten geef je rauw ;)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#257032
[quote="the dude"]
spareribs = varken

dat afwisselen was mijn idee ook ja. konijntje in stukken ipv kippebouten, en zulke karkassen lijken mij ook wel wat. Vuile pens idem.

Vraag is alleen: waar haal ik al dat lekkers ?

Heb nu mijn menu gebaseerd op dingen waarvan ik weet waar ik ze kan kopen.

iemand tips in den haag ? (voor de pens ga ik binnekort de islamitische slagerij langs)
[/quote]
Ik vind dat je beter geen varkens vlees kunt geven ivm met het risico op de ziekte van Aujeszki: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... readid=786
Als je toch van plan bent om naar een islamitische slagerij te gaan, neem dan gelijk lams of kalfsribben mee ;). Voor de rest vind ik je menu er goed uit zien hoor, en de ene dag 300 en de andere dag 500 gram, is geen probleem ;).
Door tieneke
#257033
[quote="the dude"]
OK, thnx
[/quote]
Honden kunnen hier de ziekte van Aujeszkie van krijgen,er zijn mensen op andere forums die dit wel geven....hier wordt het in ieder geval afgeraden ;)
Door the dude
#257034
[quote="tieneke"]
Groenten geef je rauw ;)
[/quote]
Hmmz, uit een blik is natuurlijk voorgekookt, niet aan gedacht.

Ik eet zelf nogal veel groente uit blik, straks ga ik naar de groenteboer voor de hond :)
Door 202spots
#257035
the dude schreef: groente: iig doperwten, daar is hij dol op.
Nah...doperwt is NIET gezond voor hond!
verder dacht ik gewoon dingen uit blik, wortels sperziebonen, en wat ik die dag in mijn groentela heb liggen. (uitje, knoflook, broccoli)
(elke week een knoflookje zit ik ook aan te denken, alleen hij stinkt (scheten) nu al een uur in de wind, dus dat word dan wel erger.)
Blik groentes hoeft ook niet,dan kan je net zo goed 'n beetje tafelrest geven.
Wanneer ze knoflook krijgen dan stinken ze niet hoor.
Wanneer je hond windjes laat dan helpt 't wanneer je 'n beetje yogurt door 't eten doet.
Laatst gewijzigd door mahuni op di 08 feb 2005, 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door