Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door nova
#2570171
Van Bindi weet ik dat ze niet tegen granen kan.
maar aangezien  ze kampt met gisten in de oren,  soppen aan de voeten,  veel krabben aan de kin/lipranden  en  het gebied rond de anus ook  veel jeukt, ben ik met een eliminatie dieet van start gegaan. Zal straks nog ff  een plaatje maken van haar kin,  dan  weet je genoeg  ::) Ik ben begonnen met konijn en kalkoen,  een kwestie van "god zegene de greep" .
Na een week  konijn en kalkoen gegeten te hebben , lijken  de jeukklachten  eigenlijk al sterk verminderd  :o, maar  ik hou het nog even aan, ik durf hier nog niet echt een conclusie uit te trekken.

mijn vraag is eigenlijk:

Als je een dier hebt wat niet tegen bepaalde vleesssoorten kan, om welke  soorten gaat het dan?
Door Lil
#2570193
Kan voor elk dier zijn.
Meeste hoor je rund en kip.
Boris is alleen maar allergisch voor parelhoen, nergens anders voor. Cayley behlave rund en kip ook voor hert en ik denk ook voor geit (maar dat laatste is alleen een vermoeden). Dat zijn dus geen diersoorten waarvan je dat denkt.
Door Lizzy
#2571232
Dat is dus echt niet te zeggen. Ik ken zelfs honden die prima tegen rund kunnen, behalve tegen pens (van rund of van andere dieren). Ik ken ook honden die allergisch zijn voor zalm. Niet voor sardien.
Door nienk
#2571512
ik denk dat je bedoelt te vragen voor welke diersoorten de BP honden met een voedingsallergie allergisch zijn?

Reus is allergisch voor graan. Ik vermoed ook voor kip.
Gebruikersavatar
Door nova
#2572010
Lizzy schreef: Dat is dus echt niet te zeggen. Ik ken zelfs honden die prima tegen rund kunnen, behalve tegen pens (van rund of van andere dieren). Ik ken ook honden die allergisch zijn voor zalm. Niet voor sardien.
ik begin Bindi hiervan te verdenken, en dat zou ik wel heel erg jammer vinden.
Door Lil
#2572475
nova schreef: ik begin Bindi hiervan te verdenken, en dat zou ik wel heel erg jammer vinden.
o getsie, dat is inderdaad heel erg jammer.
Gebruikersavatar
Door nova
#2573132
nienk schreef: ik denk dat je bedoelt te vragen voor welke diersoorten de BP honden met een voedingsallergie allergisch zijn?

Reus is allergisch voor graan. Ik vermoed ook voor kip.
jup
Door eelke
#2573982
nova schreef: jup
Aaah, oke, dan kan ik antwoord geven.
Al moet ik zeggen dat sinds Joep helemaal geen groente meer krijgt, het heel erg goed gaat. Dus of het daar ook aan lag? (terwijl het met groente eerder ook wel goed gegaan was).

Hert en eend gingen niet goed.
Konijn, haas, haring, paard en geit wel.

De rest heb ik nog niet geelimineerd. Hoewel ik nu de groente wel ook zwaar verdenk, dus wellicht dat ik eend toch nog eens ga proberen binnenkort. Gewoon om te kijken of hij er weer op reageert.
Door Lil
#2574095
o ja, je had om vleessoorten gevraagd.
Andere voeding:

Boris kan bijna geen enkele rauwe groente verdragen en krijgt dus alleen af en toe een gekookt restje van mij (gekookt gaat goed) en hij kan ook geen graan en dus ook geen rijst verdragen. Cayley kan ook geen graan en geen rijst verdragen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door