Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door loesje
#256935
Ik heb bij mijn versvleesleverancier in Dinther een paar runderbotten gekocht.

Nun merk ik dat de ontlasting van de hond op stopverf lijkt en vrij hard is,is dit gebruikelijk ?
Door tieneke
#256937
Zijn het recreatiebotten?
Als het eetbare botten zijn zit er dan vlees aan of zijn ze kaal?
De volgende keer kun je dit probleem oplossen door wat orgaanvlees zoals lever bij de eetbare botten te geven.
Door loesje
#256941
Er zit vlees aan de botten en de botten waren bevroren en dus vers,mijn leverancier vertelde dat de botten m.n voor het gebit en tandplak belangrijk zijn .

Loes
Door Jacqueline74
#256942
[quote="loesje"]
en de botten waren bevroren en dus vers[/quote]

Toch niet toen je gaf hoop ik :o, maar het gebeurd wel vaker dat na het eten van bot de ontlasting harder is. Als het tijdelijk is is er volgens mij niks erngstigs aan de hand ;D
Gebruikersavatar
Door Nitus
#256990
[quote="loesje"]
Ik heb bij mijn versvleesleverancier in Dinther een paar runderbotten gekocht.

Nun merk ik dat de ontlasting van de hond op stopverf lijkt en vrij hard is,is dit gebruikelijk ?
[/quote]Na het eten van botten komt dit vaak voor, dus dit is niet iets waar je je erge zorgen over hoeft te maken. Maar als je hond moeite heeft om te poepen kun je er beter de volgende keer meer vlees, kruidenmix, of iets olijfolie bij doen.
Verder moet je oppassen met runderbotten, botten van een volwassen rund zou ik niet te vaak (of te lang geven), want die botten zijn erg hard. Van kalveren kan wel, maar dan de niet-dragende delen, zoals ribben, schouderblad ed.
Laatst gewijzigd door Nitus op di 08 feb 2005, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#257020
[quote="Nitus"]
Verder moet je oppsassen met runderbotten, botten van een volwassen rund zou ik niet te vaak (of te lang geven), want die botten zijn erg hard. Van kalveren kan wel, maar dan de niet dragende delen, zoals ribben, schouderblad ed.
[/quote]
??? ???
Het staat hier 'n beetje verwarrend geloof ik.. :-\
Maar je bedoeld denk ik dat de dragende kalfs botten
NIET geschikt zijn,
maar dat je WEL de kalfribben en kalfschouderblad kan geven. ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#257036
[quote="Cujo"]
Toch niet toen je gaf hoop ik :o, maar het gebeurd wel vaker dat na het eten van bot de ontlasting harder is. Als het tijdelijk is is er volgens mij niks erngstigs aan de hand ;D
[/quote]

Nou, voor een bevroren botje zijn de meeste ook niet bang ;D
Gebruikersavatar
Door Nitus
#257038
[quote="202spots"]
??? ???
Het staat hier 'n beetje verwarrend geloof ik.. :-\
Maar je bedoeld denk ik dat de dragende kalfs botten
NIET geschikt zijn,
maar dat je WEL de kalfribben en kalfschouderblad kan geven. ;)

[/quote] ??? ehh.... dat staat er toch? of niet? Ik bedoelde dus: De botten van kalveren kan je wel geven, maar alleen de niet-dragende delen, zoals ribben, schouderblad. Ik was het streepje tussen niet en dragende vergeten :o :-[
Dus ja, Dory, je had helemaal gelijk ;), ik heb het oorspronkelijk bericht even aangepast.
Laatst gewijzigd door Nitus op di 08 feb 2005, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#257047
[quote="Angelique"]
Nou, voor een bevroren botje zijn de meeste ook niet bang ;D
[/quote]
;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door