Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door bosnimf1976
#2569190
Onze Golden Retriever is zeer allergisch maar haar oren zijn eigenlijk nooit echt een probleem dan dat ze snel smerig zijn qua oorsmeer. Nu merkte ik bij het schoonmaken dat haar oor van binnen nattig was en dat er veel korstjes uit kwamen/oorsmeerstukjes. Ik wil niet weer gelijk met haar naar de dierenarts rennen want ze heeft geen pijn en is niet ziek. Ik ben maar bezig met elke dag het schoonmaken met oorcleaner maar wat zou nog meer kunnen helpen. Als het in de tweede helft van de week niet beter wordt dan ga ik wel ff langs de dierenarts maar als iemand advies heeft....
Door bosnimf1976
#2570015
Ons moppie blijkt toch een behoorlijke oorontsteking te hebben. We zijn nu aan de Surolan. Moest met 1 van de poezen naar de dierenarts en bleek stuk serieuzer dat oor dan het leek. We pakken het maar even goed aan want zit er denk ik al even ze heeft al zoveel problemen. De dermiel oorzalf hou ik in gedachten.
Door bosnimf1976
#2570410
@Genji Miles: Fijn een Goldeneigenaar. Hoevaak doe je dit bij je honden? Neem je een buisje per oor? Hebben zij ook vaker oorontsteking of is het alleen maar van die vieze bruine koek die eruit komt? Ook allergisch of niet?
Door M@rina
#2570977
Als eigenaar van een cockerforum, wat een ras is wat snel oorontstekingen kunnen krijgen als je die lange harige flappers niet goed verzorgd, veel gehoord en gelezen over oorontstekingen. Met surolan geen goede ervaringen mee wel met Otiderm, tis allemaal bende maar als er een serieuze ontsteking zit moet je dat soms met iets heftigs aanpakken.
Door Genji Miles
#2575899
bosnimf1976 schreef: @Genji Miles: Fijn een Goldeneigenaar. Hoevaak doe je dit bij je honden? Neem je een buisje per oor? Hebben zij ook vaker oorontsteking of is het alleen maar van die vieze bruine koek die eruit komt? Ook allergisch of niet?
Bij beginnende ontsteking een heel buisje bij gewoon vieze oren een halve, bij ons bijna nooit ontsteking na wijzigen  voer, dus hier ook allergie gebonden ontsteking gehad.  Ik dioe er een buisje in als oren vies zijn. Die bruine klonten betekenen eigenlijk al een redelijke ontsteking...succes
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door