Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Roosj
#2568496
Gatver de gatver de gatver de gatver!!!

Zojuist hebben mijn honden voor het eerst een hele penslap buiten gedeeld.. Voorheen kregen ze namelijk gemalen pens. Mijn herder had heel veel moeite om met zijn kleine kiesjes de pens te lijf te gaan, maar we lieten hem zijn gang gaan. Wanneer hij te dicht bij de konijnen kwam (die lusten geen pens ), ging mijn partner naar buiten om de pens weer terug aan de andere kant van de tuin te leggen, maar mijn herder liep weg met de pens aan 1 sliert uit zijn bek hangend.. Zo lekker was het dus...

Maar ow ow ow... Wat ziet mijn tuin eruit... Alsof mijn 2 honden een heel dier in mijn tuin geslacht hebben.. Overal bloed... Bah! Wat heb ik dit onderschat zeg.. Ik dacht ze eten wel gewoon op 1 plek, maar nee, hoe kon ik dat denken..

Ik heb nog voor 9 weken penslappen, maar ik overweeg serieus om weer terug te gaan op de gemalen pens...


Mijn ene poes blijkt gek op kwartel te zijn! Ze flipte compleet bij alleen al de geur (rook best lekker moet ik zeggen).. Dus ik zet haar bordje neer met 2 kleinere stukjes kwartel poot. Eerst wist ze niet wat ze ermee aan moest, maar vervolgens zat ze heerlijk (op mijn vloer..) te knagen. Heerlijk gezicht! Alleen dat geluid..
Gelukkig was dit helemaal geen bloedbad.
Door Barfy
#2568519
He bah, maar meestal eten ze het uitgekotste spul ook weer netjes op  :biggrin2:. Raar dat je penslappen zo bloederig zijn, meestal is pens dat helemaal niet. En ja, als je barft gebeuren er wel eens vieze dingen daar moet je wel aan wennen. Ik vind regelmatig onderkaken in de tuin.
Maar je hebt in ieder geval een tuin waar ze kunnen eten, dan houd je het binnen tenminste schoon.
Misschien kun je een stuk tuin afzetten of je honden vastmaken zodat ze niet je hele tuin doorcrossen met hun eten. Maar als je ze zo ziet genieten van hun eten maakt dat toch een hoop goed  :)?
Door Shanti en co
#2568533
Hùh, een bloederige pens?

Maar het kan best dat ze er de volgende keer minder of niet mee gaan slepen. De eerste keer dat Shanti een penslap kreeg was dat ook heel raar en sleepte ze ermee, stukje knagen, weer slepen, door de lucht gooien, erin rollen  :-X en na een tijdje was het dan eindelijk op. Gelukkig kreeg ze toen nog halve anders had het nog langer geduurd.
Maar de tweede keer ging het al veel sneller (en gelukkig zonder gerol) en nu trekt ze hem alleen de voerbak nog uit om hem daarna op te eten.
Door millyckk
#2568539
Ik heb ook nog nooit een bloederige penslap gezien  ??? Was het geen stuk lever toevallig? Dat kan  wel bloederig zijn!

En wat Thessa zegt: volgende keer gaat het vast een stuk sneller,dan herkennen ze het beter. Hier zijn we in het verleden ook van gemalen naar penslappen gegaan: een stuk van 500 gram kost hier nu gemiddeld zo'n  10seconden dus er is hoop :biggrin2:
Door Shanti en co
#2568549
Shanti doet er nog wel ruim 5 minuten over, mag van mij wel ietsje sneller. Maarja, ik hoef in elk geval niet bang te zijn dat ze zich verslikt.  ;D
Door smulpaap
#2568556
Ja , barf  :biggrin2: Er gebeurt weleens wat . Ik hou bv altijd het weerbericht in de gaten voor sommige soorten , als er stortbuien worden voorspeld dan eten ze hier bv geen bloederige hazenborst . Dat wil ik dus absoluut niet binnen hebben ( ze eten hier dus altijd buiten )
Gebruikersavatar
Door Thea
#2568559
Theevelien schreef: He bah, maar meestal eten ze het uitgekotste spul ook weer netjes op  :biggrin2:. Raar dat je penslappen zo bloederig zijn, meestal is pens dat helemaal niet. En ja, als je barft gebeuren er wel eens vieze dingen daar moet je wel aan wennen. Ik vind regelmatig onderkaken in de tuin.
Maar je hebt in ieder geval een tuin waar ze kunnen eten, dan houd je het binnen tenminste schoon.
Misschien kun je een stuk tuin afzetten of je honden vastmaken zodat ze niet je hele tuin doorcrossen met hun eten. Maar als je ze zo ziet genieten van hun eten maakt dat toch een hoop goed  :)?
Haha had ik van de week ook. Boy had zijn eten op even later een klein rondje lopen. Me schoondochter liep met Boy en hij kotste in een parkeergarage een gedeelte van zijn eten weer uit.
Zag er nog zo uit als dat het erin ging ::) Ik was al bezig om een zakje te pakken maar Bency dacht ach ik help het vrouwtje wel (doe ik ook eens wat goeds ) Dus die at het op. Mijn schoondochter draaide zich snel om. Kwamen er 2 vrouwen net aanlopen die het ook zagen en draaide snel hun hoofd weg ;)
En ik ze tegen Bency Danjewel dat je heb geholpen met opruimen hihihi ;D
Door Roosj
#2568658
Mijn herder heeft inmiddels een 2e keer gespuugd..

Ik heb gewoon een hele lamspens van lupa besteld.. zit per kilo verpakt.. Het was echt bloederig.. Mijn bouvier had op een gegeven moment iets wat wel leek op een zakje gevuld met bloed... Het was ook niet stevig ofzo.. Dat leek ze ook niet zo heel lekker te vinden en mijn herder moest het ook niet..
Maar ook zonder dat 'zakje gevuld met bloed' was het bloederig.. Mijn vriend heeft staan te boenen met een bezem en allesreiniger om het van de tegels af te krijgen.

De honden zien genieten van het eten vind ik heerlijk, maar de knoeiboel en een zieke hond die zich schuldig voelt omdat hij de boel vies maakt, vind ik 3x niets..

Maar goed, we hebben nog 9 weken te gaan..
Door millyckk
#2568664
Roosj schreef: Mijn herder heeft inmiddels een 2e keer gespuugd..

Ik heb gewoon een hele lamspens van lupa besteld.. zit per kilo verpakt.. Het was echt bloederig.. Mijn bouvier had op een gegeven moment iets wat wel leek op een zakje gevuld met bloed... Het was ook niet stevig ofzo.. Dat leek ze ook niet zo heel lekker te vinden en mijn herder moest het ook niet..
Maar ook zonder dat 'zakje gevuld met bloed' was het bloederig.. Mijn vriend heeft staan te boenen met een bezem en allesreiniger om het van de tegels af te krijgen.

De honden zien genieten van het eten vind ik heerlijk, maar de knoeiboel en een zieke hond die zich schuldig voelt omdat hij de boel vies maakt, vind ik 3x niets..

Maar goed, we hebben nog 9 weken te gaan..
Joh, nou wordt ik toch wel steeds nieuwsgieriger wat dat dan moet zijn!! Heb dat echt in bijna 5 jaar nog nooit gezien/meegemaakt! Kun je er een foto van maken de eventuele volgende keer???
Door nienk
#2568711
ik heb ook nog nooit bloed aan pens gehad, heb ook altijd lamspens.

Reus sleept ook graag met zijn eten. Die eet dus (na een tamelijk hilarische toestand met een stuk wild konijn in een vakantiehuisje met vloerbedekking) in de bench, waar een handdoek of fleecekleed over heen hangt zodat eventuele spetters (sommige vleesbotten moeten soms extra dood gemaakt worden...) niet op de muur eindigen.
Door Roosj
#2568716
smulpaap schreef: Ben je niet in de war met een runderstrot ?
Bloederige pens zegt mij ook niets
Nee, een strot ziet er heel anders uit en ik heb echt lampens besteld. Mijn honden hebben beiden een allergie voor oa rund, dus ik zou nooit rund bestellen en laat daar altijd extra goed op.

Ik neem aan en mag hopen dat lupa geen rundpens geeft als je lampens besteld.. Ik zou die 2 dus niet uit elkaar kunnen halen en daar kan mijn herder wel heel erg ziek van worden.. We zien het snel genoeg aan zijn huid en neus..
Door Roosj
#2568717
nienk schreef: ik heb ook nog nooit bloed aan pens gehad, heb ook altijd lamspens.

Reus sleept ook graag met zijn eten. Die eet dus (na een tamelijk hilarische toestand met een stuk wild konijn in een vakantiehuisje met vloerbedekking) in de bench, waar een handdoek of fleecekleed over heen hangt zodat eventuele spetters (sommige vleesbotten moeten soms extra dood gemaakt worden...) niet op de muur eindigen.
Ow bah!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door