Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door bellabeest
#2566064
we zitten hier weer fijn met meerdere honden in de ziekenboeg.
maar voor 1 van mijn honden heb ik toch ff wat extra advies nodig.
kopó heeft een poos geleden een haal gehad van 1 van onze katten.
hierdoor heeft hij het puntje van zijn oor opengehaald. en dit wil maar niet genezen.
elke keer slaat hij het weer kapot. nu ben ik zelf dierenartsassistente dus heb ik al verschillende wondzalven geprobeerd.
en ook heeft hij al een week met een kopverband gelopen wat hij niet echt op prijs stelde .
maar helaas heeft dit niet geholpen en slaat hij het nog steeds kapot.
wie heeft er nog een idee of tip wat we kunnen proberen.
Door nienk
#2568364
Reus had de puntjes van zijn oren en dat flapje bij de oorschelp stuk toen hij nog veel jeuk had. ik smeerde dan met Vetramil, wat het wondje mooi laat genezen en gelijk ook helpt tegen de jeuk. ik ben ook groot fan van de zalf van Vet Gold Cream.

maar ik denk dat het probleem meer is dat het weer open gaat doordat hij met zijn kop schud?

comfy cone al geprobeerd?

en zou het misschien kunnen dat er ondertussen een of ander gezellig mijtje zijn intrek heeft genomen in het wondje? dat het daarom niet geneest? (Reus had ooit een bijt wondje onder zijn oog wat maar niet genas, bleek actieve demodex in te zitten. wondje werd niet waarneembaar groter. behandelt tegen die schurft en voila, wondje genas.)
Door bellabeest
#2569231
bosnimf1976 schreef: Kun je het niet afplakken met iets? Honingzalf al geprobeerd?
afplakken werkt helaas niet hij laat niks zitten,
honingzalf heb ik 10 dagen achter elkaar gebruikt had geen effect.
Door bellabeest
#2569232
nienk schreef: Reus had de puntjes van zijn oren en dat flapje bij de oorschelp stuk toen hij nog veel jeuk had. ik smeerde dan met Vetramil, wat het wondje mooi laat genezen en gelijk ook helpt tegen de jeuk. ik ben ook groot fan van de zalf van Vet Gold Cream.

maar ik denk dat het probleem meer is dat het weer open gaat doordat hij met zijn kop schud?

comfy cone al geprobeerd?

en zou het misschien kunnen dat er ondertussen een of ander gezellig mijtje zijn intrek heeft genomen in het wondje? dat het daarom niet geneest? (Reus had ooit een bijt wondje onder zijn oog wat maar niet genas, bleek actieve demodex in te zitten. wondje werd niet waarneembaar groter. behandelt tegen die schurft en voila, wondje genas.)
klopt dan is het bijna genezen en dan schut hij weer met zijn hoofd en dan is het weer open.
comfy cone is helaas geen doen dat is dikke paniek voor hem.
mijten kan ik me haast niet voorstellen omdat ze pas geleden nog zijn behandeld met een pipet stronghold.
maar is wel een goeie om te testen.
Door Parelridder
#2569272
Zou het een idee zijn er dutimon poeder op de strooien, zodat het misschien eerder een stevig korstje wordt wat niet 1,2,3 kapot te schudden is?
Door nienk
#2569459
1 zo'n pipet stronghold zou wel eens niet genoeg kunnen zijn, in mijn ervaring. hoewel, ik heb nooit stronghold gebruikt. maar bij andere pipetten is mijn ervaring dat het wel een paar behandelingen kan duren voordat de mijt echt het lootje legt.
Door Lizzy
#2569660
bellabeest schreef: we zitten hier weer fijn met meerdere honden in de ziekenboeg.
maar voor 1 van mijn honden heb ik toch ff wat extra advies nodig.
kopó heeft een poos geleden een haal gehad van 1 van onze katten.
hierdoor heeft hij het puntje van zijn oor opengehaald. en dit wil maar niet genezen.
elke keer slaat hij het weer kapot. nu ben ik zelf dierenartsassistente dus heb ik al verschillende wondzalven geprobeerd.
en ook heeft hij al een week met een kopverband gelopen wat hij niet echt op prijs stelde .
maar helaas heeft dit niet geholpen en slaat hij het nog steeds kapot.
wie heeft er nog een idee of tip wat we kunnen proberen.
Ik plakte dit bij Whoofer altijd af met een sensitive huidpleister van Hansaplast.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door