Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Belleke
#2567455
Ik ga steeds een stapje verder en vandaag krijgt onze Belle voor het eerst kippenekkken.
Ik vind het best spannend omdat hij een wondje/litteken heeft in zijn keel door een eerder gebietst kippenbot van de tafel.
Zijn er nog dingen waar ik op moet letten????
Natuurlijk blijf ik erbij.
Ik geef hem daarbij 100gram paardenvlees.
Misschien niet de juiste verhouding maar voor een dag kan het wel denk ik???
Tips commentaren zijn natuurlijk welkom.
Ik laat jullie zeker weten hoe het gegaan is.
Knuffels Belleke
Door nienk
#2567462
[quote="Belleke"]
Ik ga steeds een stapje verder en vandaag krijgt onze Belle voor het eerst kippenekkken.
Ik vind het best spannend omdat hij een wondje/litteken heeft in zijn keel door een eerder gebietst kippenbot van de tafel.
Zijn er nog dingen waar ik op moet letten????
Natuurlijk blijf ik erbij.
Ik geef hem daarbij 100gram paardenvlees.
Misschien niet de juiste verhouding maar voor een dag kan het wel denk ik???
Tips commentaren zijn natuurlijk welkom.
Ik laat jullie zeker weten hoe het gegaan is.
Knuffels Belleke
[/quote]

hoe lang is het geleden dat hij zijn keel beschadigd heeft?
Door nienk
#2567690
[quote="Belleke"]
Jaren geleden.Dit heeft een homepatische dierenarts ooit gemeten.
Knuffels Belleke
[/quote]

ooh ok, ik dacht recentelijk, en dan was het misschien nog niet het juiste moment om al weer bot te voeren.

(ben wel nieuwsgierig hoe de homeo DA dat gemeten heeft?)

of het de juiste verhoudingen zijn ligt er aan welk gewicht nekjes je gaat geven?
Door Belleke
#2567741
Ze zitten erin.
Hij vond ze heerlijk.
Ik heb ze hem een voor een gegeven.
Die dierenarts deed met een soort latje en staafje eraan meten.
Het was echt heel bijzonder want hij had bij een vriendin gemeten dat haar hond iets met een heupgewricht had en toen liet ze een foto maken en dat klopte dus echt.
Bij onze hond heeft hij toen gemeten dat ze niet tegen de brokken kon en dat hij een beschadiging in de keel had. Het voer klopt want als ze brokken eet gaat het niet goed. Die beschadiging kan kloppen want hij heeft ooit kippenbotjes van tafel afgepikt.
Ik heb het nooit verder laten onderzoeken hoor het is niet nodig.

Ik ga eens even kijken of ik ergens informatie vind over die kippennekjes en verhoudingen.
Want ik denk dat ik haar dit nu vaker ga geven.
Knuffels Belleke
Door nienk
#2567746
oh zo, interessant!

eet ze de rest van de week gewoon kvv?

voor dat af en toe dat je de kippennekjes geeft, maakt het met de verhoudingen niet zo veel uit. maar, het kan wel dat je hond te moeilijk of juist makkelijk gaat poepen als je teveel/teweinig nekjes geeft in verhouding tot het spiervlees wat je er bij geeft. als je grofweg half/half doet, zou het goed moeten gaan!
Door Belleke
#2567750
Ja ze krijgt de rest van de week KVV.
Dus als ik haar bv 200 gram kippenekken geef en 220 gram bv paard/rund of ander vlees is dat goed.
Bv een keer in de week in het weekend dit op het menu zetten kan geen kwaad?
Bedankt voor je informatie knuffels Belleke.
Door nienk
#2567753
klinkt mij prima. zo veel maakt het niet uit voor 1 dagje in de week. wacht even af hoe de ontlasting is, dan kan je daar op baseren hoe veel vlees je bij de nekjes doet.

welk soort vlees maakt niet veel uit, maar als je toch apart vlees geeft, dan is het voor de afwisseling wel zo lekker om een diersoort te nemen die niet ook al in de kvv's zit die ze krijgt. (als dat gaat hoor)
Door M@rina
#2567969
Als je het merendeel kvv voert kan je een paar dagen in de week wel experimenteren met barfhappen.
De verhoudingen hoef je niet zo nauw te nemen in dat geval. Let morgen even op zijn drol, is die goed dan kan je dit gewoon zo geven is die zacht dan geef je de volgende keer wat meer bot en minder spiervlees. Is de drol te hard dan de volgende keer wat meer spiervlees geven.
Gebruikersavatar
Door Riek
#2569381
Hier ook 3 KVVers.
Ze krijgen zo nu en dan een kippennek of kalkoennek of zalmgeval.
Dat haal ik niet van de KVV af, gewoon als verwennerij erbij.
Soms de volgende dag witte poep, maar dat is dan maar éénmalig.
Gaat prima.
#2569756
Kalkoennek is duidelijk veeeeeel harder.
(Mijn hond eet het met gemak: in het begin heb ik het met een hamer bewerkt, later alleen nog maar met de snoeischaar in de lengte doorgeknipt zodanig dat het op de helft van de nek aan elkaar bleef maar de uiteinden spreidde ik goed uit. En nu geef ik het haar onbewerkt.)
Door nienk
#2570968
[quote="Belleke"]
Ze heeft er niet slecht van gepoept. Ik heb nu ook kippennekken besteld. Als extraatje.
Kalkoennekken kan dat ook?
Is dat hetzelfde?
Knuffels Belleke
[/quote]

wat dacht je van eendennekken? qua idee hetzelfde, maar dan groter. wel wat harder (ik heb nooit kippennek gevoerd), maar een prima 2e stap als de kippennekjes goed gaan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door