Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2567107
Hallo allemaal,

Ik zal mij eerst eens voorstellen. Mijn naam is Anneke, en sinds een klein jaar krijgt onze hond kvv. Ze krijgt diverse merken, Energique, Haaksbarf, Prins, Rodi, Stawi, Smuldier, Mulder, enz.
Ze is een Engelse Bulldog, en heeft altijd Royal Canin Bulldog gehad. Nadat ik erachter kwam wat er eigenlijk in RC zit, ben ik over gegaan op Nutro. Helaas kreeg ze hier kale plekken van, en zijn we overgestapt op vlees. Al snel groeide de haren terug, en was het probleem opgelost. Nu krijgt ze geen brokken meer.

Maar nu voert een kennis van ons Lotgering, en dit wil ik ook graag eens gaan proberen. Aanstaande maandag krijg ik dan ook een aantal verpakkingen om te proberen.

Nu hoor ik weer van andere, dat ze er een extra vitamine supplement aan toevoegen en zalmolie. Is dit nodig bij Lotgering?

En hoeveel raden jullie aan om een hond van 23kg te voeren? Ik weet dat het erg vet vlees is, dus wil haar niet teveel geven omdat ze snel aankomt.
#2567129
Welkom hier anneke,

Ik ben zelf nog vrij nieuw hier, maar zal toch een poging wagen, wel zo leuk om niet alleen geholpen te worden maar om ook te proberen te helpen toch? :)

Maar de meer ervaren dames en heren, verbeter me gerust he.  :D

Volgens mij zit er in een aantal van de kvv die jij hier opnoemt een premix, iig in energique, dat weet ik, want dat gaf ik eerst ook.

In lotgeringen zit geen premix.
Als je er voor zorgt dat je hond 4 tot 5 soorten dieren binnen krijgt in drie weken zit je goed.
Dan krijgen ze alles binnen wat ze nodig hebben wat vitamine en mineralen enz betreft.
Daarnaast een x in de week vis (sommige doen 1x in de twee weken. )
Ik geef daarnaast om de dag wat groente mix wat ik zelf maak en eens in de week een rauw ei.

Ik geef wat zalm olie omdat mijn hond wat last heeft van harde ontlasting, en ik geef een blokje schapenvet met knoflook.
Zo moet de hond eigenlijk alles binnen krijgen wat hij nodig heeft.

Bij een redelijk grote hond zou hij aan 1.5 tot 2 % van zijn lichaams gewicht moeten krijgen.
Ligt er ook aan hoe oud zij is en hoe actief natuurlijk.
Gewoon met 2% beginnen en komt ze aan iets zakken, op gevoel dus.

Zelf wissel ik de merken af, ik wil niet op een paard wedden.
Zo weet ik zeker dat ze geen tekorten oplopen, want ieder merk heeft wel ietswat minder perfect is.

Heb ik het zo een beetje ok verwoord ervare kvvers?
Laatst gewijzigd door teckeltaart op vr 11 jan 2013, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
#2567171
Ik zou een hond die aanleg heeft om aan te komen /dik(ker) te worden niet op Lotgering zetten . Het merk staat er idd om bekend (erg) vet te zijn .
En een kortsnuit die eenmaal (te) dik is , dat loopt straks niet meer , dat gaat waggelen . Voor je het weet zit je in de z.g vicieuze cirkel , hond wil niet meer bewegen omdat het uithoudinsgvermogen slecht is (geworden ) hond word nog dikker enz . En wat te denken van de gewrichten

Ik persoonlijk zie in je rijtje kvv merken 1 merk waarvan ik zeg , ja .... dat is een goed merk , Haaksbarf . En er zijn gerust meer merken hoor , Carnivoer , Darf , Bandit
Dit zijn wel merken die duurder zijn . Maar deze merken staan ook ergens voor . Ga hier op het forum maar eens rustig lezen (via de zoekfunctie ) Je kan ook via google eens naar de site van Carnivoer gaan , dan word je veel duidelijk  ;)
En natuurlijk kan je weleens een keer afwisselen met een goedkoper merk als dat voor jouw beter te betalen is . Maar neem van mij aan , een Engelse Bulldog kan je maar beter goed voeren , dat is in heel veel gevallen een echte investering . Verder kan je bv Doils visolie geven , is prijzig maar erg goed voor o.a  vacht , gewrichten , hart/bloedvaten en nog veel meer ( via google of zoekfunctie ook veel over te lezen ) Met Doils doe je een maand of drie

Het beste is dan om minstens 4 verschillende diersoorten te gaan voeren , meer is altijd goed ,als je hond van wild houd zou dat ook heel mooi zijn . Ik weet even niet of Darf het nu nog in het assortiment heeft (ik barf )
Verder zou ik gaan beginnen met 2 % en eens gaan kijken hoe ze het daarop gaat doen . Ik denk dat je Bull enorm op gaat knappen

Ik heb hier ook twee Bullen , eentje van 7 en eentje van ruim 11 , de dames zijn en blijven prima op gewicht op in mijn geval barf . Ik zie ondertussen precies het verschil tussen een brok gevoerde Bull en een vers gevoerde Bull als ik ze tegenkom onderweg .
#2567339
Ik ben hier ook nog een groentje maar mijn hondjes staan ook op Lotgering, het zijn windhonden met een dun velletje dus zij mogen wel wat meer calorieën binnen krijgen om warm te blijven. Één van onze teefjes had ondergewicht en is op de Lotgering snel aangekomen, zelfs met haar al hogere verbranding. De wildversie van Lotgering is wel wat minder vet dan de andere smaken, misschien kan je dat af en toe als afwisseling aanbieden. Ik geef trouwens geen supplementen om het voer "completer" te maken. Wel krijgen ze hier voor hun eigen ondersteuning chlorella, veendrenkstof en keltisch zeezout (3% oplossing en dan een klein beetje door het water/voer)
#2568217
[quote="Tanneke"]
Iedereen bedankt voor de info!

Naar aanleiding van jullie berichten ga ik Lotgering maar af en toe geven, dus niet standaard. Mits ze het
wil eten natuurlijk.

Jullie horen nog!
[/quote]

Wat je ook kan overwegen is een vleesmolen aanschaffen . En dan het vleesbot zelf malen , als je dat eng vind om zo te geven . En dan het spier en orgaanvlees in zo groot mogelijke stukken snijden en voeren , of ook malen . Dat is wel meer werk , maar op deze manier kan je de prijs ook aardig drukken natuurlijk .
#2568318
De hond van mijn zoon was veel te mager,
zit nu op lotgering ene dag 1kg andere dag 1 1/2 kg.
Hij is nu mooi op gewicht.
Ikzelf barf, maar er is maar weinig wat ie wil eten. Hij komt hier iedere dag en ziet dan wat onze honden eten.
Hij wil het nog steeds niet eten, muv kipkarkas.
Nu al een jaar zo, maar jee wat is ie al opgeknapt op de lotgering!
Dus het kan zo slecht niet zijn.
Het is een hond waar veel mee gesport wordt.
#2568623
Onze honden doen het ook erg goed op Lotgering :)
Ik wissel verschillende merken af, maar hun ontlasting is op Lotgering echt het beste.

Onze oudste hond (12,5 jaar oud) heeft heel haar leven een brokken dieetvoer van de dierenarts gehad vanwege voedingsintollerantie (dit uitte zich in diaree als ze iets at waar ze niet tegen kon) uiteindelijk verdroeg ze alleen het brokken dieetvoer van de dierenarts.
Maar nu sinds 11 weken eet ze KVV en vooral op Lotgering is haar ontlasting mooi en zeer stevig.
Ik ben er dan ook heel erg tevreden over ;)

Natuurlijk heb ik nog lang niet alle merken KVV geprobeerd, binnenkort probeer ik weer wat andere merken maar Lotgering is tot nog toe toch nummer 1.
#2568641
[quote="Angelique"]
Dit geeft geen antwoord op haar vraag, daarbij vindt ik het zozo om enkel alleen een link te plaatsen zonder enige toelichting.
[/quote]
voor een beginner staat er veel op de site ... enals de site verder bekeken wordt staat er ook veel info over kvv-merken waar bij staat wat de samenstelling is van diverse merken .
mijn idee is dat met zo een gegevn link de beginnende kvv-er deze doorbladert en meer info vind
#2569701
Nogmaals iedereen bedankt!

Om zelf te malen zie ik eigenlijk niet zitten, misschien als ik er langer mee bezig ben. Zelf voel ik me er beter bij als ik kvv kan voeren of gewoon de diersoorten kan afwisselen en het zo dus compleet is.
#2571215
ik voer al 7 jaar lotgering prima vlees,ook trouwens de lamspens (ik las ergens hier dat er iemand bloed erin had (van een andere leverancier) en dat ik er ook wel eens plastic,spijkers etc (ook van andere leverancier) nooit geen last van gehad,en ja dat het wat vetter is nou gewoon wat minder voeren,je moet toch altijd op zicht voeren
#2571234
Als je erg vet eten geeft en de hoeveelheid voeding voldoende verminderd, voorkom je dat de hond dik wordt. Je blijft dan echter voedsel met een bijzonder hoog vetpercentage (ca. 25%) geven en dus weinig voedingswaarden, welke je dan ook nog eens hebt terug gebracht door de portie te verkleinen om overgewicht te voorkomen..
Concreter: als je een bord friet, mayonaise en een bal half-om-half gehakt serveert in plaats van gepofte aardappel, yoghurtsaus en kipfilet kun je de hoeveelheid frietjes, mayonaise en gehakt terug brengen tot en hoeveelheid waardoor het aantal calorieen gelijk is aan dat op het andere bord, maar dat maakt de voedingswaarde niet gelijk.
#2571259
ja dat is wel waar maar ik doe het ook niet extreem hoor en mijn border eet uit zijn eigen nooit veel meer en is absoluut niet dik is gewoon een werelds pruimdoos. en ze krijgen daarnaast ook nog is veel beweging en zijn nooit ziek ook de border niet en die is al weer 8
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door