Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Suzanne
#2565557
Hoi,
Even over Guinnie... onze dame gaat zoetjesaan verder achteruit.
Ze heeft niet veel kracht meer, maar kan zich thuis redelijk redden. Ze kan niet opstaan van gladde tegels maar wel vanaf de vloerkleden die we hebben.

Nou ja... daar hoef ik an sich geen raad over; we houden haar in de gaten en waken ervoor dat het hondwaardig blijft.

En ja, daar zijn we verdrietig over maar we moeten ook reeel blijven.

Goed, dat is eigenlijk de vraag niet maar de inleiding.

Ze krijgt (natuurlijk!) pijnmedicatie en een regimentje aan supplementen. Dat maakt dat ze nog zo is, zoals ze is; het kan wellicht nog marginaal verbeteren maar .. nou ja..

Ik ben nu kastjes aan het opruimen en vind.. druivesuiker. Zou ik dat door haar eten kunnen doen, zodanig dat ze NET nog wat meer kracht zou kunnen krijgen. Het is niet bedoeld om haar nu weer op de been te helpen zodat ze weer fluitend 1/2 uur mee kan lopen, dat is stomweg niet aan de orde. Maar, als ze net ietsje meer kracht heeft kan dat fijn zijn.

Eigenlijk bedoel ik meer te vragen of er zwaarwegende bezwaren zijn haar dat dagelijks te geven en hoeveel zou ik dan geven? Een theelepeltje per maaltijd? Twee theelepeltjes?

Op dit moment ben ik niet (meer) bang om dingen te geven die "op den duur" schade aan het een of ander kunnen geven: ze haalt "op den duur" namelijk niet meer. Maar, als iets op korte termijn kwaad kan dan lijkt het me niet handig om te doen.

Hm... zo teruglezend kom ik vrij koel over geloof ik... dat zijn we niet hoor, we hebben er best op voorhand al verdriet van en ik kan sterk misselijk worden bij het idee dat het einde nadert... maar... hoe dan ook mag zij niet lijden en moet eea voor haar "Guinnie-waardig" blijven. Als druivensuiker dan net nog ff iets kan doen... dan doe ik dat.

Suzanne
Door Martine-Tom
#2565723
Als je zo tegen het einde aanzit...persoonlijk zou ik het gewoon proberen, als het nut heeft zie je het snel genoeg en zo nee kan je gelijk weer stoppen  ;)
Kloite zeg dat ze zo achteruit gaat  :(
Door smulpaap
#2565856
Martine-Tom schreef: Als je zo tegen het einde aanzit...persoonlijk zou ik het gewoon proberen, als het nut heeft zie je het snel genoeg en zo nee kan je gelijk weer stoppen ;)
Kloite zeg dat ze zo achteruit gaat :(


Ik zou zoiets idd ook doen , als ze het ook nog lekker vind .... waarom niet ? Of iets van rauwe honing ?
Maar wel moeilijk hoor , om je oudje zo te zien aftakelen :'(
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2566177
Ik heb je beide topics mbt Guinnie gelezen, kan je geen raad geven maar wil je wel een hug geven, uit beide stukjes lees ik veel  liefde, zorgen, maar ook je verdriet  :bigarmhug: voor jou en Guinnie  :bigarmhug:
Door C@rine
#2569725
Nutridrops bestel je bij  spat.nl.
Maar nutrigel heeft vast je dierenarts wel.
Of inderdaad rauwe honing, theelepeltje, dikke knuf voor het meisje :-*
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door