Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2559940
Ik heb royal green cocos cream gekocht.
Ik begreep dat dat de ontlasting op gang kan helpen.
Maar hoe lang duurt het voor het de stoelgang versoepelt?

Crumble heeft er nu twee dagen een thee lepel van gehad door haar vlees in de avond.
In de ochtend wat zalmolie en ze krijgt wat groente prut.

Maar nog moet ze vreselijk moeite doen voor haar ontlasting.  :-\
Ze weet steeds niet waar ze het zoeken moet, zo zielig.  :-[

Even wat extra info.
Ze is een 3 jarige ruwharige teckel.
Weegt inmiddels 6 kilo (is wat aangekomen sinds ze kvv eet, en dat mocht best)
Ze eet 200 g kvv
Daarnaast krijgt ze iedere dag wel een gedroogd iets.
Bullepees of gedroogde kip of rundernel enz......
O, en 1x in de week een eitje.

Afwisselend geef ik, darf eco, tinlo barfmenu en tamminga.

Ze doet het er echt super op, als ze nou ook nog wat makkelijker kon poepen zou dat helemaal fijn zijn.  ;)
#2560009
hier is de ervaring dat als ik de dames teveel tussendoortjes als gedroogd vlees geef dat ze ook moeilijk kunnen poepen ....
om wijzer te worden dat het niet van de kvv is zou ik de helft minder geven en aanvullen door spiervlees of orgaan/pens  ( ik weet er zit genoeg orgaan in kvv , maar dit is even om te kijken of ze anders gaat reageren)...
dit zou ik een 2 a 3 dagen doen....
#2560026
Probiotica al geprobeerd? Te krijgen bij de drogist. A vogel heeft doosjes met 7 zakjes voor ongeveer 10euro (een half zakje word aangeraden voor een kind, dan zou ik bij een hond van 6kg ongeveer 1/4 van een zakje per dag geven)
Probiotica is goed voor de darmflora.

Extra spiervlees of orgaan zou ik eerder proberen dan olie of vet en indd de gedroogde snacks even achterwege laten. Zoals Laura al schrijft ongeveer de helft kvv en dan de andere helft spiervlees of orgaan. Gaat het dan beter kun je met kleine stapjes meer kvv geven en minder vlees/orgaan. Je merkt dan van zelf tot wanneer het goed gaat en hoe je verhouding kvv/spiervlees/orgaan dan moet zijn.

Om dat te testen zou ik wel even 1 soort kvv geven omdat ieder merk toch zijn eigen verhouding heeft. Als je dan van merk A weet hoe je verhouding moet zijn kun je daarna testen met een ander merk kvv.

Zelf samenstellen (barfen) is misschien makkelijker omdat je dan precies weet wat je voerd en hoeveel je van wat voerd zodat je een beter inzicht krijgt.
#2564265
Misschien kun je wat psyllium husk toevoegen aan het voer? Ik wil dat hier gaan proberen voor hetzelfde probleem. Een gillend hondje is zo zielig he  :'(.

Edit: ik lees nu dat de psyllium na een week ongeveer verteerd kan worden door de veranderde flora in de darmen. Helaas werkt het dus waarschijnlijk maar kortdurend  :(.
Laatst gewijzigd door Ulrike op wo 09 jan 2013, 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
#2565554
Hai, sorry voor mijn stilte. Was een beetje druk met het afronden van mijn boek en de fotoshoots. Maar vandaag was de deadline dus alles is ingeleverd en kan ik weer verder met mijn leven. ;D

Bedankt voor de tips. Had ze even gemist door de drukte.
Ik merk dat crum haar eten met de cokosolie niet lekker vind dus dat was geen oplossing.
Het moeilijk gaan blijft een dingetje.
Dacht echt dat het aan de tinlo lag maar als ik daar echt op let is het soms juist na een tinlo dag geen probleem en een andere keer weer wel.  ???

Ben dus vanmorgen weer vlees gaan halen. Mijn losse vriezer die al 2 jaar vergeten stond te draaien met een zak patat erin ontdooid, schoongemaakt en heerlijk volgepropt. :)

Heb nu dus een paar kilo extra spiervlees gekocht in de vorm van paard en kalkoen stukken.
Ook een paar rollen pens meegenomen, men wat riekt dat.  :nerves:

De rollen waren redelijk eenvoudig in stukken te hakken, dus ik dacht ik geef het nu om en om.
De ene dag 100 g kvv en 100g pens de rest van het stukje pens krijgen de andere twee dan, zal soms 50 g over zijn, dus 25 g extra pens vinden de andere vast niet erg.
Dan een dag 100 g kvv en 100 g extra spiervlees kalkoen en de andere ook maar dan paard.
Klinkt dat goed? :confused1:

Het spiervlees is een kilo in stukken gehakt. Maar nog best grof, zou ik het kleiner moeten snijden of gewoon kijken hoe ze het eet?
Ik denk namelijk dat ze het best wel zo eet.
Ze is geen trutje.  :biggrin2:
Laatst gewijzigd door teckeltaart op do 10 jan 2013, 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
#2566105
In dit artikel staat het een en ander over vetten en olie. Olijfolie is niet slecht, masr er zit omega 9 vetzuur in, daar doet het lichaam niets mee. Ergens onderaan staat, dat als je hond geen rauwe vis lust, je je hond het beste 1 keer per week een blikje zalm of tonijn in olie kunt geven, en dat het beter geen zonnebloemolie is, maar liever vis op water of olijfolie kan zijn:http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopic.php?t=9
Laatst gewijzigd door Mowgli op vr 11 jan 2013, 03:03, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door