Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door marja52
#2564628
>:( help bestaat er zo iets als een wondermiddel om mijn eigenwijze pup aan het eten te krijgen , eerst allerlei merken brokken geprobeerd toen overgeschakeld op kvv maar madam verkiest het niet ja een a twee tot drie happen daarna wordt bak omgekeerd  >:(nieuw spel van haar sinds twee dagen ???
wie o wie weet hier nog raad op ::)
Door Anne in Zweden
#2564663
Het enige wat helpt: streng zijn. Je pup heeft inmiddels geleerd dat als ze weigert te eten, jij met iets anders aan komt zetten. De klassieke instinker van de onzekere pupeigenaar!

Echt, zet de volgende keer haar bakje kvv neer, geef haar vijf minuten de tijd om het te eten. Heeft ze dan geen hap genomen, neem dan de bak weg en geef er NIETS voor in de plaats (dus ook geen tussendoortjes!). Bij de volgende voerbeurt zet je dezelfde bak met hetzelfde eten weer neer. Vijf minuten wachten > niet eten? Bak weg. Op naar de volgende voerbeurt.
Een slimme pup - en dat is die van jou, zo te lezen :biggrin2: - beseft dan wel dat het spelletje uit is, of dat jij het beter speelt dan zij. Wedden dat ze de derde keer dat je die bak voor d'r neerzet wél eet? En nee, dat is niet zielig. Dat is nu even streng zijn, om te voorkomen dat je pup denkt dat ze de koningin is en zich ook zo gaat gedragen.

Streng zijn hoor! Het doet maar even pijn - bij jou, vooral! :P
Door suzanne 1
#2564708
Het klinkt inderdaad alsof ze een spelletje met je aan het spelen is.  Als ik niet eet, koopt ze iets nog lekkerders . Ik zou dus hetzelfde doen, alleen ik ga dus geen 5 minuten wachten. Niet gelijk eten is het bakje weer weg en de volgende voer beurt weer een keer neerzetten. Weer geen interesse, jammer dan, voerbakje weer weg.
Ik weet niet hoe oud je pup is maar vaak als ze voor het eerst loops moeten worden willen ze ook nog wel eens gaan mutsen met eten. Gewoon doorzetten. En je pup valt echt niet om van een paar dagen niet eten. Het klinkt heel naar....een pup een paar dagen niet eten, maar honden kunnen veel beter zonder eten dan wij mensen. Mijn inmiddels volwassen pyr had ook dit soort fratsen tijdens de pubertijd. Zo rond de 8 maanden begon hij te mutsen met eten. Dit werd zo erg dat hij op zijn langst 10!!! dagen niet at :o toen 1 dag wel en daarna 5 dagen weer niet. Het was een gratenpakhuis, maar hij had ondanks die 2 weken bijna zonder eten nog energie voor 10. Hij heeft de beste heupscore die je maar kunt hebben en is kerngezond. Dus nee, je hoeft je geen zorgen te maken als ze een dagje, of 2 dagen niet eet. Succes met het volhouden.
Door Nathascha
#2564729
Ik neem aan dat je 4 porties per dag voert?

Maak die porties ook 1/3 e kleiner. Dus over het dagtotaal 1/3 minder voer eruit halen voor haar.
Zoals de tips van de anderen echt gaan handelen!! Werkt en helpt echt. En als je dan de eerste 2 a 3 dagen ook het totaalvoer iets mindert dan werkt dat nog beter.
Waarschijnlijk gaat ze de eerste dag toch de eerste 2 keer dat je eht voorzet nog niet eten, dus scheelt het jou weer een paar pnd weggooien van KVV. En je wakkert haar hongerprikkel aan door even een paar dagen minder voer te geven ( als ze tenminste eet) Dan laat ze het wel uit haar hoofd om te weigeren met eten. Ze is superslim zo te lezen! Dus dit spel wat jij gaat spelen heeft ze vast zo door!! Succes!
Door Martine-Tom
#2564735
Wissel je smaken af of voer je een complete kvv?

Verder idd wat iedereen hier boven verteld, aanbieden, niet eten...weghalen, even doorzetten  ;)
Door marja52
#2566037
mijn pup is net 6maanden dus nog wel in de groei, vandaar ook dat ik bang ben dat ze straks misschien voedingsstoffen gaat missen
ik wissel smaken wel af maar dan bedoel ik ene keer vlees compleet dan pens compleet beiden van smuldier ook duck , en carnivoer rund-mix-kipmix
rodi ook geprobeerd maar dat moet ze helemaal niks van .
ze kreeg 30gram per kilo lichaamsgewicht
Door Nathascha
#2566046
Heb je al eens kokend water over de KVV gedaan? Even af laten koelen. En dan geven.

Volg wel de strengen methode zoals de andere al hebben omschreven. 10 minuten de tijd om te eten. En dan klaar. Over 2 uur krijg je dezelfde bak weer aangeboden.

Geef haar voer. Klok 10 minuten. Ga zelf de ruimte uit waar ze eten krijgt. En ga de was doen ofzo. Zo voelt en ziet ze jou niet. Ze daagt je uit. Ze is slim. En ze heeft je te pakken. Want je wisselt met voer en soorten voer. Ze krijgt telkens haar 'zin' in spel. Mee stoppen. En hoe 'zeer' het ook doet. Echt even streng zijn. ;)

Qua voedingstoffen moet je nu evn niet bang zijn. Dit kost je 2 dagen en misschien een week. En daarna heb je haar wel aan het eten. En kan ze alles inhalen. :)

Het is veel schadelijker om telkens van voer te wisselen. brok dan kvv dan misschien weer een andere brok.... KVV soorten door elkaar maakt niet zoveel uit. Dus dat is makkelijker als brok wisselen. Als je nu streng bent, is je probleem zo over en daarmee ook je zorgen dat ze evt. te kort zou komen. Sterkte en succes!! :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door