Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2565732
Hoi iedereen,

Dit vraag ik voor een kennis van ons, haar teefje hijgt nu, 1,5 dag na de bevalling, nog steeds erg veel.
Ik geef haar de link van dit topic en ik zal voor haar reageren.


Beste mensen,

Donna is in de nacht van 8 op 9 januari bevallen van een 7 tal prachtige spaanse waterhond pups. De pups groeien als kooltjes.
Donna eet altijd vers vlees, liefst compleet voer, ik wissel wat af,tussen Tammenga/Lotgering en de laatste 2 weken, Carnibest.
Nu is Donna na de bevalling erg hijgerig, licht oppervlakkige ademhaling, alsof ze nog weeen gaat krijgen.
De DA heeft haar gecontroleerd, ze heeft een lege baarmoeder (rontgenfoto gemaakt)
de vraag is, zou er een tekort kunnen zijn opgetreden? (ik las iets over calcium tekort)
Nu weet ik er niet veel van, maar misschien kan iemand anders mij nog advies geven?
Ik heb wel het idee, dat het heel langzaam iets rustiger wordt en ze minder lange periodes zo hijgt. Maar het is nu anderhalve dag.

Hoor het heel graag, cynthia
#2565777
Mijn teefje had altijd een vrij hoge temp van 39.5 tot soms nog ietsje hoger na de bevalling, volgens mij door de melkproductie. En daardoor was ze ook hijgerig. Ik zou de temperatuur van moeder dagelijks controleren en me als die goed is geen zorgen maken.
Liggen moeder en pups onder een warmtelamp? Daar wordt ze ook hijgerig en warm van natuurlijk.
#2566630
Het lijkt wel wat rustiger te worden, hoewel ze vanaochtend weer een graafbui had... zo maar, eerst in de kist, toen op de bank!
Nou ja, omdat er zo veel mensen vertelden dat het zo kan gaan. ben ik er nu zeer gerust op .
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door