Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door yalla
#256389
sylvia schreef: Ik hecht ook weinig waarde aan een titer omdat ik er van overtuigd ben dat ook al vind je niks weer in het bloed dat het opgeslagen ligt in geheugencellen en die zijn nog niet te meten door titers.
Ja, maar is dat ook zo of denk jij dat dat zo is :-\
Gebruikersavatar
Door sylvia
#256420
yalla schreef: Ja, maar is dat ook zo of denk jij dat dat zo is :-\
Dat is dus de grote vraag, het is tot op heden niet wetenschappelijk bewezen, dan zou je je hond bloot moeten stellen aan bv parvo of hondenziekte.
Wat ik wel weet is dat mijn oude honden alleen hun puppy entingen hebben gehad en ook met parvo in aanraking zijn geweest zonder daar maar een minuut van ziek te zijn geweest. Bij mensen werken entingen ook levenslang en ook die entingen zijn niet meer in het bloed terug te vinden en toch worden ze geacht ons nog te beschermen,waarom zou dat bij honden anders zijn?
Door Ordell
#256483
sylvia schreef: Dat is dus de grote vraag, het is tot op heden niet wetenschappelijk bewezen, dan zou je je hond bloot moeten stellen aan bv parvo of hondenziekte.
Wat ik wel weet is dat mijn oude honden alleen hun puppy entingen hebben gehad en ook met parvo in aanraking zijn geweest zonder daar maar een minuut van ziek te zijn geweest. Bij mensen werken entingen ook levenslang en ook die entingen zijn niet meer in het bloed terug te vinden en toch worden ze geacht ons nog te beschermen,waarom zou dat bij honden anders zijn?
Helemaal mee eens......
Door Lizzy
#256505
Helen schreef: Weet je ik heb gewoon enige houvast nodig dat mijn hondenbeschermd zijn tegen bepaalde ziektes. Zonder enige houvast durf ik het niet aan om niet te enten en titeren is voor mij deze houvast. Tja, mocht de titer te laag zijn dan ent ik, maar dan ent ik al heel veel minder dan ik anders geent zou hebben.
Maar zou je niet willen weten of je je vasthoudt aan iets dat niet correct is?
Door Helen
#256510
Lizzy schreef: Maar zou je niet willen weten of je je vasthoudt aan iets dat niet correct is?
Dat wil ik en probeer ik ook door alles te lezen wat mogelijk is mbt dat onderwerp, maar zolang er geen eenduidig antwoord is en niet gechecked kan worden of de geheugencellen daadwerkelijk functioneren als de titer 0 is. Neem ik geen risico's. Dat risco zou ik ook niet met mezelf durven nemen, dus ook niet met mijn honden.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#256513
Helen schreef: Dat wil ik en probeer ik ook door alles te lezen wat mogelijk is mbt dat onderwerp, maar zolang er geen eenduidig antwoord is en niet gechecked kan worden of de geheugencellen daadwerkelijk functioneren als de titer 0 is. Neem ik geen risico's. Dat risco zou ik ook niet met mezelf durven nemen, dus ook niet met mijn honden.
Maar dat risico neem je al met jezelf, of laat je je ook ieder jaar herenten ???
Door Helen
#256516
sylvia schreef: Maar dat risico neem je al met jezelf, of laat je je ook ieder jaar herenten ???
Je krijgt als kind een hele serie entingen en ik moest vorig jaar weer een DTP oid halen. Dus het is niet een enkele enting maar jaren erna een herenting. Balou is al twee en een half jaar niet meer geent en wordt het pas als haar titer te laag is. Als dat nooit is is dat mooi en als dat over een paar jaar is krijgt ze dan een enting en dan nooit meer. Net zoals ikzelf dus eigenlijk. Een basisenting en een booster, vele jaren erna.

Tja, enten. Ik heb in de psychiatrie gewerkt dus ben geent tegen hepatitis B. Heb gereisd en ben geent tegen hepatitis A. Tja....Ik zou niet niet durven enten.
Laatst gewijzigd door Helen op ma 07 feb 2005, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#256522
Helen schreef: Je krijgt als kind een hele serie entingen en ik moest vorig jaar weer een DTP oid halen. Dus het is niet een enkele enting maar jaren erna een herenting. Balou is al twee en een half jaar niet meer geent en wordt het pas als haar titer te laag is. Als dat nooit is is dat mooi en als dat over een paar jaar is krijgt ze dan een enting en dan nooit meer. Net zoals ikzelf dus eigenlijk. Een basisenting en een booster, vele jaren erna.

Tja, enten. Ik heb in de psychiatrie gewerkt dus ben geent tegen hepatitis B. Heb gereist en ben geent tegen hepatitis A. Tja....Ik zou niet niet durven enten.
waarom moest jij vorig jaar een dtp prik halen want dat is niet echt normaal dat je die op jouw leeftijd nog krijgt
Laatst gewijzigd door sylvia op ma 07 feb 2005, 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Helen
#256553
sylvia schreef: waarom moest jij vorig jaar een dtp prik halen want dat is niet echt normaal dat je die op jouw leeftijd nog krijgt
Omdat ik naar Sri Lanka ging denk ik. En volgens mij is het wel normaal dat je ergens in je mid 20 een booster krijgt. Want ik ken heel veel mensen van mijn leeftijd die hem ook moesten halen.
Laatst gewijzigd door Helen op ma 07 feb 2005, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Helen
#256557
ooo, ik ergerde me mateloos aan mijn gereist. Verbeter het keurig in gereisd. Staat ie nog fout in Sylvia's citaat.... >:( Lizzy ,daar moet je echt wat aan doen hoor ;D ;D
Door Jolly
#256569
ik ben ook midden 20 en ik heb nog nooit gehoord dat iemand zijn dktp oid. nog een keer moest halen, zal het eens bij mijn vrienden in de groep gooien.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#256570
Helen schreef: Omdat ik naar Sri Lanka ging denk ik. En volgens mij is het wel normaal dat je ergens in je mid 20 een booster krijgt. Want ik ken heel veel mensen van mijn leeftijd die hem ook moesten halen.
Ik heb daar nog nooit van gehoord, ik heb hem ook niet gekregen op die leeftijd, staat ook niet in het entschema(voor mensen) vermeld en ik heb een vrij nieuwe
Door Helen
#256781
Denk dat het was omdat ik toen gereisd heb. Want nu schiet me te binnen dat de hele groep hem gehaald heeft, behalve de mensen die hem al gehad hadden en die hadden hem gehad omdat ze daarvoor ook naar verwegistan geweest waren.
Door Jolly
#256865
;D mijn zwagertje gaat weer naar Thailand en die moest idd ook flink wat prikjes halen de eerste keer
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door