Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door sam28
#2565159
Zoals jullie misschien gelezen hebben is er uitbreiding geweest van een kitten. Hoe oud ze precies is weten we niet doordat ze gedumpt is in een geitenwei.
We schatten haar een week of 8 a 10 nu.
Ze miauwt nog niet echt maar loopt door een valse start ook wel achter.
Ze heeft behoorlijk niesziekte gehad en als gevolg daarvan nog steeds af en toe niezen en traanoogjes.
Ze klinkt ook vol soms.

Nu heb ik haar over gezet op kvv als tussenstap op nrv. Denk dat ze uiteindelijk wel prooidiertjes zal eten.
Ze is een stuk dapperder dan Lea wat dat aangaat.  ;D
Maar; hoe enthousiast ze ook was in het begin op de KVV hoe slecht ze het nu eet.
Normaal zou ik denken; laat gaan. Aan blijven bieden en een lange adem maar madam is al zo`n mager dingetje en moet nog aardig inlopen aan ontwikkeling en gezondheid.
Ze eet wel iets maar niet wat ze moet eten per dag. Amper de helft.

Iemand tips?
Gebruikersavatar
Door koekje
#2565185
Ik zou haar zeker nog steeds onder behandeling bij de DA laten, als ze nu nog niest en vieze ogen heeft, heeft ze nog steeds actieve niesziekte en kan ze vast minder ruiken/minder proeven/ zere keel. Dit zijn belemmerende factoren mbt eten.
Het is echt niet handig met een kitten wat vers moet leren en niet aan smaak- en geurstoffen moet wennen, maar soms breekt nood wet en ik denk dat dit de meest praktische en minst invasieve optie voor nu is: blik erdoor mengen. Ik denk dat het belangrijkste is dat ze nu gewoon eet, en het is niet van ze van blik acuut dood neervallen. Geef haar wel rust en ruimte om te eten, dus geen hijgende honden/andere katten in de nek als ze even een hapje moet of wil eten. En natuurlijk meerdere keren per dag voeren, maar dat had je zelf vast ook al bedacht.
Gebruikersavatar
Door sam28
#2565215
dank, ja inderdaad. Ik bied het haar ook meerdere keren per dag aan.
Ga straks wel even blikvoer halen.
Ze heeft echt een terugval gehad na in enting. Heel sneu. Ze is gelukkig wel heel levendig en speels.
Gebruikersavatar
Door sam28
#2565589
Toch maar de da gebeld. Siepie ging ademen door dr bekkie en was wel erg suf. Wilde echt niet eten.
Wilde niet spelen en sliep alleen maar.
Moest langskomen en ze was afgevallen. Ze heeft nu weer AB en een oogzalf.
Terug thuis had mw gelukkig wel honger. Had wat wiskas blik en water door het kvv gedaan.
Wiskas stinkt wat meer. Vrijdag komt er ook lotgering kvv en dan is er meer afwisseling in de kvv.

Weet er iemand of er in enschede all animal bezorgd word of dat er ergens een verkoop punt zit??
Door Envie
#2576536
ahhh, Siepie, die van ons heeft hier bijna 19 jaar mogen zijn. Veel beterschap en hopelijk knapt ze snel op !!
Gebruikersavatar
Door sam28
#2576539
Siepie is ondertussen opgeknapt. Ze dendert door het huis en eet als een bootwerker.
Haar ene oogje traant nog wat en zie je het derde ooglidje van maar dat is eigenlijk vanaf het begin al zo geweest.
Ik blijf stug doorsmeren met oogzalf en hopen dat het oogje ook nog beter word.
Door Mowgli
#2577829
Fijn dat het zo goed gaat met Siepie :) Sorry als het al gebeurd is, dan heb ik het waarschijnlijk gemist, maarreh...Heb je al een foto van Siepie geplaatst?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2579472
Fijn dat ze het weer beter doet.
In het vervolg nooit meer enten als een kitten niet goed is hoor! En al zeker niet wanneer ze de niesziekte op dat moment heeft, de ziekte doormaken is nog beter dan een enting kwestie van bescherming.
Alleszinds, het zou niet het eerste zieke kitten geweest zijn dat door een enting er het loodje bij legt. Dus niet meer doen hoor!

Super dus dat ze het weer beter doet.  Ik hoop dat haar oogje nog goed komt en ze van de nies vanaf raakt ook na er zo ziek van geweest te zijn.
Gebruikersavatar
Door sam28
#2620843
Ze niest niet meer, daar is ze echt helemaal af. Haar oogje is nog wel raar en soms traant het nog wat. Daar valt het licht ook echt anders in.
Verder is het een ondernemende dame die helemaal gezond is.
Zal binnenkort ook eens een foto plaatsen.
Poes Lea heeft haar ondertussen ook helemaal geaccepteerd en speelt op haar manier mee.
En valt af!!  ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door