Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Adriane
#2563708
Hallo allemaal!

Ik heb even advies nodig... Onze border collie pup van 13 weken heeft ontstoken voetzooltjes. Het zit tussen de tenen in... Dus niet aan de onderkant.

Gisteren morgen kwam hij met natte achterpoten uit de bench... Ik dacht die heeft lopen kluiven en dacht er verder niet bij na... Vanmorgen weer natte achterpootjes en toen ben ik gaan kijken... Blijkt dat het kapot is en er etter uit komt. Ik heb het zojuist ontsmet met dettol... Maar vraag me af of het kan komen door allergie en of het verstandig is te gaan elimineren... Hij eet vanaf dat hij 4 weken is al barf ( is hier geboren) en krijgt eigenlijk alles wat de grote honden ook krijgen. Kip, rund, geit, kalkoen, paard, zalm, kabeljauw... Is het verstandig om 1 diersoort te gaan geven? Of meerdere? Of kan ik beter even afwachten hoe het gaat met ontsmetten?

Alvast heel erg bedankt! Weet t echt ff niet waar ik goed aan doe...
Gebruikersavatar
Door nova
#2564143
ik zou gewoon  wat  honingzalf  erop smeren als je die hebt. Of anders wat calendulan. Sommige mensen gebruiken wel eens  sudocreme.
Verder  zou ik met een pup van 13 weken niet gaan elimineren. Zo jong al allergien , lijkt me haast van niet.
laten genezen en genieten van je pupsel  :)
#2564920
Hoi! Bedankt voor de reacties! Het zag er vanmorgen nog niet beter maar wel schoner uit! Heb gekeken naar foto's van plasma cel pododermatitus maar daar lijkt het niet op... Het is meer een soort open blaar net op de huid tussen de tenen in... En dan op beide achterpoten... Morgen ochtend ga ik even de da bellen... We hadden een afspraak voor maandag voor de inenting maar toch maar even vragen of hij eerder hier even naar kan kijken...
Door Martine-Tom
#2564931
Adriane schreef: Hoi! Bedankt voor de reacties! Het zag er vanmorgen nog niet beter maar wel schoner uit! Heb gekeken naar foto's van plasma cel pododermatitus maar daar lijkt het niet op... Het is meer een soort open blaar net op de huid tussen de tenen in... En dan op beide achterpoten... Morgen ochtend ga ik even de da bellen... We hadden een afspraak voor maandag voor de inenting maar toch maar even vragen of hij eerder hier even naar kan kijken...
Mss overbodig maar als de pup niet lekker is niet enten he  ;)
Door BAC
#2564939
Adriane schreef: Hoi! Bedankt voor de reacties! Het zag er vanmorgen nog niet beter maar wel schoner uit! Heb gekeken naar foto's van plasma cel pododermatitus maar daar lijkt het niet op... Het is meer een soort open blaar net op de huid tussen de tenen in... En dan op beide achterpoten... Morgen ochtend ga ik even de da bellen... We hadden een afspraak voor maandag voor de inenting maar toch maar even vragen of hij eerder hier even naar kan kijken...
helaas uit deze aandoening ook op de manier zoals jij nu beschrijft, hele voetkussen kan gewoon heel zijn alleen rondom is alles rauw (Open blaar)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door