Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Dogo_Richard
#2563874
Bij mijn hond is is weer een blaasontsteking geconstateerd .... en heb weer medicijnen mee gekregen maar wil ook wel graag weten waar het eventueel vandaan zou komen.
Ze heeft veel eiwitten in haar urine en verhoogde ph waarde
Ze is nu 3 jaar en met 1,5 is ze gesteriliceerd.
Ze krijgt vers voer van lotgerink met daarnaast of kip karkas of lam of geiten ribben
Nu kreeg ik al te horen vitamine c geven ......maar hoeveel per kilo lichaamsgewicht

Alle reacties en tips zijn welkom
Door glennlee
#2564020
Ik zou net als bij mensen zorgen dat de urine zuurder word. Kunnen de bacteriën slechter tegen. Dit kan met cranberry, deze bestaan vers en in preparaat vorm.

Naar mijn weten kan je vitamine C niet over doseren maar ze schrijven 25mg per dag aan voor een hond.
Gebruikersavatar
Door nova
#2564108
Dogo_Richard schreef: Bij mijn hond is is weer een blaasontsteking geconstateerd .... en heb weer medicijnen mee gekregen maar wil ook wel

Hoe vaak heeft ze dat gehad, en  wanneer was de laatste keer?
Idd, vit C geven  en/of  cranberry . Dat laatste mag in sap of in tablet vorm zijn. Verder heeft puur natuur, of de groene os  Blaas compositum of puur blaas  wat je kan geven.
Je kunt haar extra laten drinken door wat melk toe te voegen aan haar drinkwater,  of door zelf wat bouillon te trekken en die te geven., De meeste honden vinden dat heerlijk om te drinken,  Extra vocht is belangrijk zodat de blaas gespoeld wordt!!

heb je een idee waar die  vele eiwitten in de urine  van komen?
Als je de zoekfunctie gebruikt hier, en geeft "eiwit in urine"  in , dan krijg je veel topics waarin dit besproken wordt
Je wordt allen niet vrolijk.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door