Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Do
#2563798
Bij Zelda is een geraffelde pees gekonstadeerd bij de voorpoot
na 16 weken en onze bezoek i Gent en de plasma injectietjes loopze nog steeds mank
ik zie het niet meer zitten en ik weet het gewoon niet meer
Door Lil
#2563838
Wat hebben ze gezegd over herstel? Ik heb zelf een gescheurde achillespees gehad. Heeft echt lang geduurd en een jaar fysiotherapie gehad. Ik weet alleen niet hoe het bij honden werkt.
Door Cindy de Wolf
#2563846
[quote="Flat"]
Bij Zelda is een geraffelde pees gekonstadeerd bij de voorpoot
na 16 weken en onze bezoek i Gent en de plasma injectietjes loopze nog steeds mank
ik zie het niet meer zitten en ik weet het gewoon niet meer
[/quote]

Je weet hoe ik heb lopen tobben dus aub neem contact op met Viktor Hoogma. Hij heeft bij Jesse echt wonderen verricht en langzaamaan krijg ik nu een malmack flashback...
Fransestraat 19
6524 HR, Nijmegen
Tel:
(024) 324 31 33
Door Do
#2563854
[quote="Cindy de Wolf"]
Je weet hoe ik heb lopen tobben dus aub neem contact op met Viktor Hoogma. Hij heeft bij Jesse echt wonderen verricht en langzaamaan krijg ik nu een malmack flashback...
Fransestraat 19
6524 HR, Nijmegen
Tel:
(024) 324 31 33
[/quote]
maar...je schrijft dat het nooit echt goed gekomen is....
Door Cindy de Wolf
#2563870
[quote="Flat"]
maar...je schrijft dat het nooit echt goed gekomen is....
[/quote]

Je hebt goed en goed en gezien het feit dat bij Jesse al eerder de bicepspees doorgesneden was kon ze dus nooit meer 100% normaal lopen en als kenner zie je dat. Viktor heeft er wel voor gezorgd DAT ze haar poot weer kon belasten en 97% normaal loopt. Na al deze ellende heeft ze een hondenleven kunnen leiden en nog steeds waar menig hond jaloers op zou zijn. Ze kan nog steeds (bijna 11 nu) urenlang in betrekkelijk ruig terrein lopen zonde ellende. Ik heb daarna behendigheid kunnen doen, fly-ball kunnen doen, ze heeft jarenlang wedstrijden gelopen de apporteersport, we zijn mee geweest met exarcio trainingsweek in Zwitserland (aanrader overigens) en dat heeft Viktor voor elkaar gekregen, en alle da's, ortho manueel, andere fysio's, medicijnen niet. Jillaroo hier op het forum heeft ook ervaring met Viktor.
Zoals Jesse nu is mag zij mee met het reeds geboekte Dogtravelweekend in oktober met Sammy1980 dan is ze dus 11,5. Afgelopen juni heeft ze ook zonder problemen het weekend uitgelopen waarbij wij 58km gelopen hebben en de honden minstens 70.
Aangezien bij Zelda alles er nog zit heb je echt een goede kans dat het nog beter wordt dan bij Jesse.
Door Cindy de Wolf
#2563888
[quote="MarijeEnBoomer"]
Is het manken wel verminderd!?
Hoe erg mankt ze!?
Wat onwijs k*t Do!!
[/quote]

Bij Jesse was het precies eender als bij Zelda, na rust, langzaam opbouwen en op 60% baf weer naar beneden. Fysio's in Den Haag gaven ook geen blijvende verbetering. Afijn hele verhaal heeft Do eerder op PB gehad uiteindelijk is Viktor degen geweest die haar letterlijk weer op de been geholpen heeft helaas nadat wij al de bicepspees door hadden laten snijden en deze ook versteend was. Volgens Viktor was dit niet nodig geweest en was hij 98% van overtuigd dat hij de pees ook weer goed had gekregen. Dit is nu allemaal zo'n 7.5 jaar geleden en eerste blessure waar het dus allemaal mee begon is 9.5 jaar geleden.
Door Cindy de Wolf
#2563980
[quote="MarijeEnBoomer"]
Heftig man alle pezen door snijden!! Was Jesse nou ook degene met een brace!?
Maar wat maakt deze man tot zo'n geweldige fysio!?
[/quote]

Jesse heeft idd een brace (welke ze nu eigenlijk zelden meer draagt) dit omdat 1.5 jaar geleden een volwassen Golden haar door de midden liep en haar pols volledig knak zij. Door de brace hebben de pezen in haar pols rust gehad en dit terwijl zij er wel gewoon mee kon lopen/rennen/zwemmen/klauteren.
Tsja waarom is de ene DA/fysio beter dan de ander?? Dat zijn vragen die bijna niet te beantwoorden zijn. Ik weet wel dat ik met Jesse bij 3 fysio's ben geweest hier in Den Haag (buiten alle Da's e.d.) en allemaal zagen ze er geen heil meer in na een behandeling of 10 en elke keer weer een manke hond zodra ik ging opbouwen. Viktor had haar met 3 behandelingen (eigenlijk al na 1 van dik 1.5 uur) weer volledig op de been. Natuurlijk wel wat kleine terugvalletjes maar dat mag echt geen naam hebben. Overigens zijn niet alle pezen doorgesneden maar wel de belangrijkste en dat is de bicepspees in de schouder.

En er zijn meer van dit soort verhalen te vinden op het net van eigenaren met honden die eigenlijk opgegeven waren en die Viktor weer (grotendeels) recht gekregen heeft. Ik ben daar met Jesse zeker geen uitzondering in.
Dat zou je ook nog kunnen overwegen contact opnemen met Hodes (www.hodes.eu) maar dan moet wel bekend zijn waar en wat het probleem is.
Door Cindy de Wolf
#2564031
MarijeEnBoomer schreef: Ik dacht misschien doet hij iets wat andere fysio's niet doen!
Wow wat een lange behandeling 1,5 uur!

Hopelijk heeft Do wat aan je tip!
Ja was heftig maar ook met magneetmachines en weet ik allemaal meer. Ze was ook altijd bijna stoney maloney erna, totaal ontspannen ;D
Door nicolette
#2564131
Wat jammer, maar weet dat pezen, spieren lang moeten revalideren. Misschien dat de fysio die Cindy noemt wel het herstel kan bespoedigen of haar helemaal op de been krijgt. Niet geschoten is altijd mis, maar blijft altijd moeilijk wat wel of niet helpt. Je kunt niet overal heen qua tijd en geld.

Succes, Nicolette
Door Do
#2564186
Cindy de Wolf schreef: Je weet hoe ik heb lopen tobben dus aub neem contact op met Viktor Hoogma. Hij heeft bij Jesse echt wonderen verricht en langzaamaan krijg ik nu een malmack flashback...
Fransestraat 19
6524 HR, Nijmegen
Tel:
(024) 324 31 33
net gebeld....dinsdag en donderdag te bereiken
Door Cindy de Wolf
#2564201
Flat schreef: net gebeld....dinsdag en donderdag te bereiken
Ja klopt, de andere dagen is hij humaan fysio. Heb je ingesproken (weet niet of dat nog kan, ben al een tijdje niet geweest), mij belde hij dan altijd in de loop van de avond terug.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door