Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#256252
Ik weet het niet meer... wat is nou ook alweer los te verkrijgen (aan entstoffen) en wat niet?

Parvo = los verkrijgbaar, right?
Hondenziekte = niet los verkrijgbaar, komt in combinatie met Parvo of HCC of in de cocktail?
HCC = niet los verkrijgtbaar, komt in combinatie met ehhh, wat het Parvo of Hondenziekte? Of was het cocktail?
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 07 feb 2005, 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#256256
Ook niet eerlijk zeg! In de US kun je dus wel degelijk een vaccin krijgen met alleen Distemper (hondenziekte)... Interessante site trouwens, waar dat stond:

http://www.caberfeidh.com/PuppyVax.htm:

"Galaxy makes the "Galaxy-D" single distemper vaccine; Intervet (Proguard) and Duramune both make single Parvo vaccines, and Intervet (Proguard) also makes a combined parvo/distemper "puppy" shot; if your vet won't order them for you, you can buy them online at http://www.revivalanimal.com/. I have no commercial interest in any of these companies nor any experience purchasing anything from them or using their products; they are simply resources for single-antigen vaccines of which I've been made aware. Use at your own risk".

Wordt gemaakt door de firma Schering Plough. En ik heb uitgevonden dat ze ook vestigingen hebben in Europa: http://www.schering-plough.com/schering ... jsp#europe

Interessant! Zou dat voor een Nederlandse DA te bestellen zijn, Galaxy D (distemper)?
Door oebaya
#256870
Elk vaccin is apart te verkrijgen alleen dierenartsen hebben het meestal niet in huis. Ik liet een hond van mij alleen herenten voor Parvo, maar leptospirose moest erbij, omdat de dierenarts geen ander oplosmiddel in huis had voor het Parvo-vaccin.
gr.
Nicolette
Door Lizzy
#256891
oebaya schreef: Elk vaccin is apart te verkrijgen alleen dierenartsen hebben het meestal niet in huis. Ik liet een hond van mij alleen herenten voor Parvo, maar leptospirose moest erbij, omdat de dierenarts geen ander oplosmiddel in huis had voor het Parvo-vaccin.
gr.
Nicolette
Nou, dit is echt niet waar hoor. In NL zijn zeker niet alle entstoffen los te krijgen. Parvo wel ja, maar HCC en hondenziekte dus niet. En wie wel weet hoe je er in NL aan moet komen: laat het mij even weten aub!
Gebruikersavatar
Door Hitam
#257068
Er is mij beloofd dat het binnen een paar jaar ook hier los te krijgen zou zijn.
En de parvo kun je gewoon oplossen in steriel water, daar heb je geen lepto voor nodig.
Door oebaya
#257570
Hitam schreef: Er is mij beloofd dat het binnen een paar jaar ook hier los te krijgen zou zijn.
En de parvo kun je gewoon oplossen in steriel water, daar heb je geen lepto voor nodig.
Goed dat ik dat weet, had eigenlijk zelf die gedachte ook al. Volgende keer even mijn dierenarts vertellen.
Door oebaya
#257579
[quote="Lizzy"]
Nou, dit is echt niet waar hoor. In NL zijn zeker niet alle entstoffen los te krijgen. Parvo wel ja, maar HCC en hondenziekte dus niet. En wie wel weet hoe je er in NL aan moet komen: laat het mij even weten aub!
[/quote]

Op deze site vind je een lijst van vaccins en van bepaalde fabrikanten zijn er wel losse vaccins te krijgen als ik het goed heb gelezen. Uiteindelijk zijn we niet met Nobivac getrouwd lijkt me.
http://www.bcfi-vet.be/nl/texts/NCAOOOL ... arvovirose
Door oebaya
#257663
Lizzy schreef: Ik zie alleen geen los vaccin voor hondenziekte. En ook niet voor HCC. Of zit ik niet goed te kijken?
Dat klopt, op de één of andere manier wordt hondenziekte en parvo altijd gekoppeld. Weet niet wat HCC is.
Trouwens, dat vaccin wat je op die Amerikaanse site hebt gezien, Proguard, daar staat Intervet achter en Intervet is Nobivac.
Waarom Nobivac dan geen apart vaccin op de markt brengt voor hondenziekte hier in Europa, zal wel weer een kwestie zijn van vraag en aanbod.
Zal eens even op Duitse sites gaan spitten, want Schering is Duits, wellicht verkopen ze in Duitsland wel de enkele vaccins en dat lijkt me safer dan ze via internet bestellen.
Laatst gewijzigd door oebaya op wo 09 feb 2005, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door