Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2563401
Ik heb de laatste tijd wat oude smaakjes weer terug gebracht in het menu. Als pup at Misty echt alles maar misschien kwam dit wel doordat ze ondervoed binnen kwam. Nu heb ik deze diersoorten weer gegeven maar Misty eet het gewoon niet meer.

Fazantkarkas at ze altijd maar fazantenbouten hoeft ze niet. Wilde een precies hetzelfde. Karkas wel, bouten niet. Lamsniertjes wilt ze niet en paard ook al niet. Ik ben dit van een retriever echt niet gewend...

Wanneer Misty iets niet wilt pak ik het na 10 min. weg zonder wat te zeggen. Ze wilt het dan snel pakken maar eet het nog steeds niet op. Ze krijgt niks vervangends. Als ik het de dag erna geef pakt ze het ook niet.

Met de fazantenboutjes geef ik nu wel eens bij iets anders 1 klein boutje en dan eet ze het gewoon.  :-\

Misty is verder helemaal gezond.

De vriezer ligt nu half gevuld met allemaal dingen die Misty niet wilt eten. In zalmmix of pens leggen heb ik al geprobeert maar zonder resultaat. Iemand een tip hoe ik het haar toch aan het eten ga krijgen?
#2563513
Tja ik kan alleen maar zeggen ... herkenbaar . In een ver verleden aten ze hier ook allemaal fazant en wilde eend . En opeens was het over
Ik koop het dus niet meer . Ik heb ook van alles geprobeert hoor , maar helaas

Met wilde eend is er inmiddels weer 1 van de 3 die het eten wil , maar dan moet er wel eerst pens op gesmeert zijn 

Misschien kan je het nog verkopen of ruilen voor iets wat ze wel lust
#2563673
Hier heb ik ook 1 moeilijke eter. :-[
Wat ik wel eens doe 20 sec in een hete anti aanbak pan rondom.
Of boekmaag erbij doen en dat tijd laten staan.
En voeren uit de hand gaat er ook nog wel eens wat in.
Maar wild gevogelte eten ze eigenlijk geen van 2. Koop het ook niet meer ;)
#2563696
Hier plots ook een kieskeur....
2 jaar lang vrat ze bijna de bodem uit haar bak en nu ineens gemuts met eten....ik vind het enorm irritant, maar dan maar honger.....
Ik krijgt er wat; wilde eend, fazant, paralhoen, kip waar nog vel aan zet, eend waar nog vel aan zit, terwijl het vroeger als zoete koek naar binnen ging.
Orgaan en spier en vooral vis en gelukkig nog wel jammiejamie!
#2563730
Benjy en Misty schreef: Gelukkig eet Benjy het nog wel allemaal maar inderdaad ik ga het maar niet meer kopen want het is toch fijner wanneer ze allebei hetzelfde kunnen eten. Het is wel jammer want het menu is dan vrij eentonig... :-\


Het kan ook zo zijn dat ze het niet zo goed verdragen  , dat is met sommige honden ook nog weleens de reden

Maar bv parelhoen kan je daar aan komen ? Dat vinden veel honden ook wel lekker
#2563847
Ah vandaag Xena voor t eerst parelhoen gegeven, nou mevrouw bedankte ervoor pffff
Eendemaagjes, lever en hartjes hoeft ze ook niet, eend wil ze ook niet" alleen wel als t in de droogmachine is geweest...
Dus ik koop t allemaal ook niet meer wat ze niet eet (zonde van je geld) en ik droog t dan maar.... Hoeft het niet naar de kliko.... ( die lyst gelukkig wel alles haha :biggrin2:)
#2564116
Benjy en Misty schreef: De vriezer ligt nu half gevuld met allemaal dingen die Misty niet wilt eten. In zalmmix of pens leggen heb ik al geprobeert maar zonder resultaat. Iemand een tip hoe ik het haar toch aan het eten ga krijgen?
Heb je het ook al gemalen aangeboden? Kayla eet Wilde eend, Fazant, Patrijs en Duif ook alleen maar gemalen. Ik vermeng dit dan met groenten, orgaan.
Bij Patrijs en Duif voeg ik ook nog gemalen pens, één of twee rauwe eieren + zeewier toe. Dan eet ze het wel (met lange tanden). Gemalen Wilde eend en Fazant eet ze zo op, zonder toevoegingen.
#2564135
Parelhoen heeft ze in het verleden vaak gehad. Vond ze toen heel lekker. Ik heb het nu helaas al een tijd niet meer kunnen krijgen.

Binnenkort kan ik (als het goed is) gans krijgen. At ze altijd goed. Hoop nu nog steeds anders is ook dat voor Benjy alleen....

Aanbraden zonder boter ga ik in ieder geval proberen en ook het malen en vermengen met andere dingen.

Bedankt voor alle reacties en tips!
#2564137
smulpaap schreef:

Het kan ook zo zijn dat ze het niet zo goed verdragen  , dat is met sommige honden ook nog weleens de reden

Maar bv parelhoen kan je daar aan komen ? Dat vinden veel honden ook wel lekker
Ze heeft nog nooit paard gehad en het ziet er echt heel mooi uit, ruikt niet vies ed. dus dat kan het niet zijn. Ik denk dat ze het niet wilt omdat ze het niet gewend is maar buiten in de natuur vreet ze alles wat ze kan vinden. Met beloningen is ze ook best kieskeurig. Alleen eet ze binnen dan vrijwel alles en buiten niks (afgeleid door andere prikkels)
#2564342
Wat bij Raiko nog wel eens hielp was het een aantal uurtjes in de droogmachine te doen.
Dan was het niet kurkdroog, maar zat er iets van een knapperig randje op. En dan wou meneer het wel.
Maar goed, dat deed ik dan met zalm e.d. (Lekker stinken in de droger  :D). Omdat Raiko een waanzinnig moeilijke viseter is.
Maar met vleesbotten gaat dat wat lastiger natuurlijk. 
#2564434
Wat heel vaak helpt is idd. die smaakjes weer laten wennen door het gemalen aan te bieden ,gemengd met iets wat ze wel graag lusten.
Lekker prakje maken (soort KVV) en dan langzaamaan weer grotere stukken aanbieden.

Maar ja ,da's wel een hoop werk  :-\

Zo lusten ze hier alles weer !
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door