Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Corien
#2562867
Hallo allemaal  :)

Na lang zoeken hier op het forum toch maar besloten om zelf een topic te openen.

Ik ben Corien en woon samen met mijn bijna 3 jarige stafford teefje genaamd Zoë Op dit moment ligt ze heel zielig in de bench en is ze aan het revalideren van helaas een tweede operatie in zeer korte tijd aan elleboogdysplasie.
De eerste keer dat ze geopereerd werd was in Den Haag op de regentesselaan. Die orthopeed heet K.L How.. Een vreselijke man in mijn ogen en de operatie is ook niet goed gegaan.

Na een tijd revalideren toch een second opinion aangevraagd in Amsterdam bij MCD. Helaas bleek na een CT scan dat het foute boel was en Zoë een flinke scheur had in haar elleboog. Nu 3 weken geleden is ze weer geopereerd en tot nu toe zie ik helaas nog helemaal geen verbetering  :(

Maar goed waarom ik dit topic heb geopend is het volgende....
Ik lees zoveel over supplementen die je kan/ moet toevoegen, maar wat is nu het beste  ???

Zoë heeft ed en ook al artrose ontwikkeld en nu herstellende van de operatie.
Ik heb in ieder geval begrepen dat ik Glucosemine moet geven, maar lees dan ook weer dat er Chondroitine in moet zitten.
Ik weet niet waar ik goed aan doe en wat nu het beste is wat ik haar kan geven.

Heb wel een tijdje geleden bij de tuinen 2 potten glucosemine gekocht, maar zag niet echt verbetering.

Klopt het trouwens dat de visolie van de hema erg goed is ? Ze krijgt ook verse zalmkoppen en krijgt ze dan niet teveel binnen als ik dat beide geef.

Alvast bedankt voor de antwoorden en hopelijk kom ik er dan wel uit  ;) :biggrin2:
Door 202Spots
#2562877
Zoë heeft ed en ook al artrose ontwikkeld en nu herstellende van de operatie.
Ik heb in ieder geval begrepen dat ik Glucosemine moet geven, maar lees dan ook weer dat er Chondroitine in moet zitten.
Ik weet niet waar ik goed aan doe en wat nu het beste is wat ik haar kan geven.
Heb wel een tijdje geleden bij de tuinen 2 potten glucosemine gekocht, maar zag niet echt verbetering.
Klopt het trouwens dat de visolie van de hema erg goed is ? Ze krijgt ook verse zalmkoppen en krijgt ze dan niet teveel binnen als ik dat beide geef.
Het is beter resultaat wanneer er ook Chondroitine bij de Glucosemine zit, en het kan 6 weken duren voordat je resultaat zal zien, dus ik zou 't in ieder geval proberen.
Veel honden hebben baat met CortaRx, wanneer je even de zoek functie gebruikt dan zal je veel berichten tegen komen o.a
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 043.0.html
Het is niet in Holland te koop maar word in de USA besteld http://www.entirelypets.com/cacowicr32oz.html
Ik neem aan dat je 1 x per week de zalmkoppen geeft?
Je kan er gewoon extra zalmolie capsules bij geven, ik geef meestal om en om de vis olie en de zalm olie capsules.
Success
Gebruikersavatar
Door kiara
#2562881
hoi allereerst wat erg zo jong,maar kan je een tip geven,ik geef bij mijn hond (sint bernardpup) tot ze 1 jaar is gelatinaat puppy van primval,daarna krijgt ze het nog voor 1 jaar voor de volwassen hond,dat heb ik ook bij mijn berner gedaan gewoon uit voorzorg en op advies van de da,ik vind wat ik er over gelezen heb dat glucosamine weinig doet,en er moet dan zeker vit c inzitten,maar ga maar is lezen bij primval of google maar is.

en de vis durf ik niet te zeggen,ze krijgen bij mij 1 keer in de week of een hele zalm met kop of haring of makreel,verder geen aanvullingen ;)
Door Whisker
#2562905
je zou naast een goede Glucosamine/ chondroitine in sulfaat vorm, wordt in deze vorm alleen opgenomen in het lichaam!  (bijv PUUR)ook een omega 3 kunnen van dit laatste ben ik wel bekend me de doils joint deze bevat 450EPA en 100 mg DHA per ml en vitamine E voor een bescherming van het lichaam tegen stoffen die ontstekingen en veroudering veroorzaken..Deze kan je via een dierenarts krijgen. is speciaal voor honden !!
Gebruikersavatar
Door Gonnie
#2563005
Bruut heeft LPC en beginnende artrose en ik geef nu sinds een jaar glucosamine van Puur en Doils Joint Omega-3.
1 x in de week verse zalm en ik hou zijn gewicht heel erg in de gaten.
Door Whisker
#2563031
Hey leuk als er meer ervaringsdeskundigen zijn van in dit geval PUUR Glucosamine in combi met de doils joint zijn, ik ben er super tevreden met het resultaat! Had jij ook dat je het eerst wel langzaam moest opbouwen wat betreft de Glucosamine Gonnie?
Gebruikersavatar
Door Gonnie
#2563039
[quote="Whisker"]
Hey leuk als er meer ervaringsdeskundigen zijn van in dit geval PUUR Glucosamine in combi met de doils joint zijn, ik ben er super tevreden met het resultaat! Had jij ook dat je het eerst wel langzaam moest opbouwen wat betreft de Glucosamine Gonnie?
[/quote]

Na een week of 3 begon ik idd resultaat te zien en sindsdien gaat het echt prima met hem. Wel hebben we de hele zomer heel rustig aangedaan met hem, en eigenlijk sinds een week pf 4 ben ik wat intensiever met Bruut aan de slag gegaan. We fietsen nu elke zondag naar cursus en weer terug, en zelfs na inspanning heeft hij geen last meer. wel elke dag 1 schep puur en 3 ml olie door zijn eten.

We blijven hopen dat we de artose zo redelijk onder controle kunnen houden, mar het blijft wel altijd oppassen en voorzichtig doen.
Door BAC
#2563509
Beste Corien, je zegt dat je hond 3 weken geleden geopereerd is, ik veracht ook dan niet dat je dan al verbetering ziet hoor! Dit kan nog wel eens een paar weken tot maanden duren, en misschien zelfs een half jaar.
Heb je wel een opbouwschema gekregen?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door