Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#256239
Ik zag daarnet bij Qyan een druppel uit zijn pik vallen, heeft ie al heel lang niet meer gehad, maar..........
De druppel was niet geel, maar rood/ bruinachtig. Laatste stukje van zijn pik voelt ook wat opgezwollen.
Opgevangen met een tissue en het lijkt bloed wat er doorheen zit.
DA gebeld, gewoon een onschuldige ontsteking ???
We moesten zometeen wel ff urine opvangen en kijken of dat niet donkerder van kleur was, anders meteen komen.
Als we last hadden van de spetters moesten we hem maar castreren >:( Ik bel toch niet omdat IK last heb van die spetters, maar gewoon omdat ik het in mijn ogen niet normaal vind dat er bloed doorheen zit :-\
Voorhuid cleaners helpen niet.
Kan ik ipv voorhuidcleaner niet gewoon zilverwater in de voorhuid spuiten, of misschien beter zilverwater inwendig geven.
#256246
Hier ook weer voorhuidontsteking.... Hoewel het bij Bruut inderdaad geel is. Vermengt met bloed vind ik ietwat vreemd en ik zou het dus zeker heel goed in de gaten houden.

Zilverwater in en uitwendig lijkt me prima. Hoewel hier in en uitwendig (verdunde) Echinacea Angustifolia en E. Purpurea veel beter helpt.
#256249
Ja, normaal is het bij qy ook geel, alhoewel dat al meer dan 1,5 jaar geleden is geloof ik.
Dit is er, althans voor mij, pas sinds vandaag.
Afgelopen dagen ook geen gele spetters gezien.
Enige wat me de laatste dagen wel opviel is dat het wat verdikt is.
Maar ik hou het zeker in de gaten, ga zo even wat urine opvangen, kijken wie er sneller is, ik met het bakje, of qy met plassen ;D

Ok, echinacea heb ik in huis, zilverwater nog niet.
Hoeveel moet ik dat verdunnen?
#256250
qyan schreef: Ja, normaal is het bij qy ook geel, alhoewel dat al meer dan 1,5 jaar geleden is geloof ik.
Dit is er, althans voor mij, pas sinds vandaag.
Afgelopen dagen ook geen gele spetters gezien.
Enige wat me de laatste dagen wel opviel is dat het wat verdikt is.
Maar ik hou het zeker in de gaten, ga zo even wat urine opvangen, kijken wie er sneller is, ik met het bakje, of qy met plassen ;D

Ok, echinacea heb ik in huis, zilverwater nog niet.
Hoeveel moet ik dat verdunnen?
Verdunning Echinacea is 1:10

Water tot lichaamstemp af laten koelen. Twee keer spoelen per keer. Twee maal daags spoelen en minimaal 7 dagen achter elkaar.
#256290
Prostaat, had ik zelf eigenlijk nog niet eens aan gedacht!
Maar de DA vond het dus niet zo boeiend en wilde het ook niet zien :-\
Heb net wel wat urine opgevangen, maar ik zou eigenlijk niet weten hoe het er normaal uit ziet. Vond het wel stinken, maar daar heb je het weer, ik heb ook geen flauw idee hoe het normaal gesproken ruikt.
Ga het iig in de gaten houden. Woensdag is mijn eigen DA er weer, dan bel ik hem wel.
#256315
qyan schreef: Prostaat, had ik zelf eigenlijk nog niet eens aan gedacht!
Maar de DA vond het dus niet zo boeiend en wilde het ook niet zien :-\
Heb net wel wat urine opgevangen, maar ik zou eigenlijk niet weten hoe het er normaal uit ziet. Vond het wel stinken, maar daar heb je het weer, ik heb ook geen flauw idee hoe het normaal gesproken ruikt.
Ga het iig in de gaten houden. Woensdag is mijn eigen DA er weer, dan bel ik hem wel.
De prostaat controleren gaat niet zo gemakkelijk bij grote honden. Onze da kon wandors prostaat zelf niet controleren, omdat ze er niet bij kon...

Wandor heeft eigenlijk contstant die lekkere pusspetters :-X Ze vliegen alle kanten op, tegen de meubels en muren, niet zo fris :P
#256349
Evelyn schreef: De prostaat controleren gaat niet zo gemakkelijk bij grote honden. Onze da kon wandors prostaat zelf niet controleren, omdat ze er niet bij kon...

Wandor heeft eigenlijk contstant die lekkere pusspetters :-X Ze vliegen alle kanten op, tegen de meubels en muren, niet zo fris :P
Ja, maar Qyan heeft dat dus helemaal niet.
Qyan heeft sinds hij op vlees staat geen pusspetters meer gehad :-\
Dit zag ik vannochtend opeens en dit is geen pus, dit is bloed, weliswaar niet puur bloed, maar toch.
Maar hij heeft er wel last van geloof ik.
Iedere keer als hij gaat zitten begint ie meteen te happen of te likken.
Heb ook zijn vorhuid ff terug geschoven, zijn pik zelf is ook dikker dan normaal :-\
#256369
qyan schreef: Maar hij heeft er wel last van geloof ik.
Iedere keer als hij gaat zitten begint ie meteen te happen of te likken.
Heb ook zijn vorhuid ff terug geschoven, zijn pik zelf is ook dikker dan normaal :-\
Dat klinkt niet echt goed, ik zou woensdag inderdaad naar je eigen da gaan!
Door Ordell
#256476
Evelyn schreef: De prostaat controleren gaat niet zo gemakkelijk bij grote honden. Onze da kon wandors prostaat zelf niet controleren, omdat ze er niet bij kon...

Wandor heeft eigenlijk contstant die lekkere pusspetters :-X Ze vliegen alle kanten op, tegen de meubels en muren, niet zo fris :P
Dan heeft ze te korte vingers..... ::)
Ook bij een grote hond is de prostaat gemakkelijk te voelen.
#257066
Ik denk bij bloed onafhankelijk van het plassen eerder aan de prostaat dan aan een blaasontsteking.
En als je de prostaat niet kan voelen, betekent dat meestal dat hij naar beneden gezakt is en dus vergroot is. Dan is hij door de buik heen te voelen.
#258606
Gino schreef: Dan heeft ze te korte vingers..... ::)
Ook bij een grote hond is de prostaat gemakkelijk te voelen.
Ze is inderdaad niet echt groot, misschien heeft ze ook korte vingers, daar heb ik niet op gelet ;) Maar ze kon er in ieder geval niet bij en voelde er niets aan, vandaar dat wij een echo moesten laten maken..

Misschien als je een heeeeele grote da hebt, dat het dan wel lukt ??? :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door