Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Extreme
#2562333
Voor een kennis van mij heb ik een vraagje.
Er is hier veel kennis aanwezig dus ik dacht ik stel de vraag hier.
Kennis van me heeft een kat, die begon met licht te niezen, ze heeft het aangekeken, dier werd zieker, naar da geweest, hij had wat vieze neus, en er kwam slijm uit zijn mond. Ab gekregen. Dit dier heeft al vaker het eea meegemaakt, hij heeft al een keer of 2...3 een soort grashalm doorgeslikt wat is blijven hangen, de bazin dacht gezien de klachten die hij nu heeft dat dit ook weer zo was, dus onder narcose, gekeken niets te zien alleen rode keel.

Ze stond net bij me aan de deur, de kat bleek vergiftigd te zijn  :'(  Waarmee vergiftigd weten ze niet.
Dierenarts zegt weinig te kunnen doen dan alleen spoelen, dat zouden ze doen, hij zou in een couveuse geplaatst worden, in de hoop dat hij overleefd, maar in de nacht zou er niemand bij hem zijn, en volgens haar zou niemand in de nacht naar hem toe gaan. De andere opties waren inslapen, de da zegt dat zijn nieren en lever op instorten staan.

Wat wil nu het geval, zij is ernstig ziek geweest, en in tijden van haar ziekte is deze kat haar alles geweest als ze bewustgeloos was geraakt werd ze wakker van zijn gelik, nu terwijl ze hersteld is hij altijd bij haar, leid haar dus door moeilijke tijden heen. Geld hebben ze niet, wel veel liefde, willen veel voor het dier doen. Ze willen best betalen maar dat zal dan op afbetaling worden, want in 1 x  veel betalen kunnen ze niet.

Wie heeft een tip, drinken en eten wil hij niet, water toe dienen gaat ook bijna niet, ze wilt best dat het beestje bij een da achter word gelaten maar dan wel dat er toezicht is, dat als hij dood gaat er iemand bij kan zijn.
Nu heeft ze hem thuis, helemaal kapot van verdriet, en weet  niet hoe nu verder.
Ik heb aangeboden om hier een oproep te plaatsen, wie weet wat voor adviezen er komen.
Gebruikersavatar
Door EllenL
#2562487
Lees het nu pas, want ben net thuis...

Het enige wat ik kan adviseren naast wat de dierenarts zegt is om haar TTouch oorwerk te doen, heel simpel, zachtjes de oren tussen duim en vingers laten glijden, zo het hele oor meenemen. Ander TTouches zouden natuurlijk ook kunnen, maar deze is én het effectiefst in dit geval en het makkelijkste. Je kan evt met je duim halverwege het koppie beginnen en dan in een rustige beweging het oor afstrijken en kijken waar de kat het beste op reageert, langzaam, sneller, bijna geen druk of toch heel iets meer... En als ze er de intentie bij denkt dat ze daarmee het lichaam aanspoort zich van het gif te ontdoen in een voor het lijf haalbaar tempo helpt dat alleen maar mee. Plus het geeft haar wat te doen in plaats van gek te worden van verdriet en zorgen...

En Bach crab apple en rescue, crab apple om te reinigen en rescue vanwege de shock.

Heel veel sterkte voor kat en mens!! :bigarmhug:

Barfplaats wordt gesponsord door