Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door faya
#2562315
ik kreeg eind december te horen dat de dierenarts hier in de buurt waar ik meestal naar toe ga vanaf heden ook naar alle waarschijnlijkheid de vaccicheck kan gaan uitvoeren voor 50 euro per test. Nu zou ik dit graag willen laten doen voor 2 van mijn 3 honden, klopt het dat de prijs meestal voor 2e hond en meer goedkoper wordt? test moet per 12 gekocht worden begrijp ik. Ik heb echter ook mijn twijfels of een dierenarts die hier net mee begint de test ook goed uitkan voeren cq kan interpreteren. Ben wantrouwig type jullie horen het al! Is deze test lastig uit te voeren. Wat dien je als klant te horen ivm uitslag, krijg je echt de waardes op en zo ja, kun je hieruit dan concluderen hoe lang je hond beschermd zou zijn en evt. weer getiterd c.q. gevaccineerd zou moeten worden? Ik weet dat er enkele kenners onder de forumlezers zitten, dus graag alle info die ik kan krijgen. Heel erg bedankt voor de inzet alvast!
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2565176
Je krijgt geen getallen maar kleurtjes uit de test. Dus het is wel een kwestie van interpretatie.
Ik denk dat je de dierenarts die zo welwillend is om de test aan te schaffen ook de gelegenheid moet bieden om er ervaring mee op te doen. En als je vragen hebt, of de dierenarts, gewoon even bellen of mailen.
Gebruikersavatar
Door pike
#2568957
Hitam schreef: Je krijgt geen getallen maar kleurtjes uit de test. Dus het is wel een kwestie van interpretatie.
Ik denk dat je de dierenarts die zo welwillend is om de test aan te schaffen ook de gelegenheid moet bieden om er ervaring mee op te doen. En als je vragen hebt, of de dierenarts, gewoon even bellen of mailen.
Maar die kleurtjes die leg je dan toch naast een kleurenstrip en dan heb je een getalletje toch?
Als je het niet vertrouwt (of gewoon niewsgierig bent) kan je daar zelf ook naar kijken.
Maar ik kan me niet voorstellen dat het voor meer dan 1 hond goedkoper wordt. De aanschafkosten en "uitvoerings"kosten blijven gelijk namelijk. En de geïnvesteerde tijd per hond wordt ook niet minder.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2569573
Je kunt meerdere test tegelijkertijd ontwikkelen. Dus een tweede test erbij kost geen extra ontwikkeltijd.
En je kunt inderdaad met behulp van een kleurenkaartje er een getal aan koppelen.
Gebruikersavatar
Door pike
#2569886
Hitam schreef: Je kunt meerdere test tegelijkertijd ontwikkelen. Dus een tweede test erbij kost geen extra ontwikkeltijd.
En je kunt inderdaad met behulp van een kleurenkaartje er een getal aan koppelen.
Oké, dat wist ik niet ;)
Door faya
#2572468
het was nu niet direct dat de DA zo welwillend was dit voor mij aan te schaffen. Hij had blijkbaar meer vragen daarover gehad. Tegen mij was hij altijd heel negatief ook als ik mijn honden maar 1x per 3 jaar liet enten omdat fabrikant toen al aangaf dat dit voldoende was. Dat met die kleurtjes en getallen die daaraan verbonden kunnen worden zeggen toch wel iets neem ik aan. Ik heb van iemand die ook was wezen titeren begrepen dat je dan advies kreeg welke datum evt. weer te titeren en / of te enten. Hiervoor heb je toch meer ervaring / kijk op het hele titeren nodig dan een onervaren dierenarts of zijn er richtlijnen voor?
Gebruikersavatar
Door pike
#2572620
Geen idee hoe dat zit maar bij mij zetten ze in het boekje de uitslag van de titerbepaling met de datum waarop getiterd is en bij "volgende" wordt dan een jaar later ingevuld. 
Gebruikersavatar
Door pike
#2573792
[quote="faya"]
jij laat dus ieder jaar titeren?
[/quote]
Als de enting na 3 jaar verlopen is laat ik titeren. Is de titer dan oké dan doe ik inderdaad een jaar later opnieuw titeren.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door