Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Pirlo
#2561967
Beste,

Ik voer mijn labrador van 7 maanden al 1 maand met Barf en KVV.  Het gaat heel goed. Met brok had hij vaak platte stoelgang terwijl met rauw vlees is het stukken beter geworden tot gisteren. Gisterenmorgen had hij heel losse stoelgang en was hij de hele dag weinig actief. Hij heeft bijna de hele dag geslapen. Naar aanraden heb ik hem weinig gegeven; een beetje rijst met rauw rundsvlees. Deze morgen toen hij pas wakker werd, had hij in het begin iets vastere stoelgang en naar het einde wat losser. Na een half uur voor het eten ben ik met hem gaan wandelen. Opeens stopte hij om opnieuw zijn behoefte te doen en het was water wat eruit kwam. Mijn dierenarts gebeld en heeft mij aangeraden om hem gekookte kip met doorgekookte rijst te geven. Is dat goed of hebben jullie iets anders voor hem?
Bedankt!
Door TijgerPuck
#2561994
Ik zou Puur Spijsvertering geven. Het heeft niet altijd met het voer te maken, het kan ook een virus zijn.
De spijsvertering van Puur ontgift maag/darmen, dikt direct de diarree in, zorgt dat de kramp afneemt en er zit probiotica in om te herstellen.
Rund is overigens wel een zware vlees. Heeft hij dat al eerder gehad?
Door Pirlo
#2562016
Ja toch wel, ik geef hem al een maand rund, kip, lam, paard en 1 x per week vis en dan wissel ik af met een barfmenu van een andere diersoort.

Ik ben begonnen met Bandit voer en daar zit wel rund in.

Waar kan ik Puur Spijsvertering vinden en wat is dat? Is dat vlees?
Door nicolette
#2562021
Hoi,

Denk ook dat het een soort buikgriepje is. Okugest van VSM kun je ook gebruiken voor diarree. Gewoon te halen bij de drogist. je kunt gewoon de kinderdosering aanhouden.
Door nienk
#2562114
klinkt mij in eerste instantie als een virusje.

zou zelf makkelijker verteerbare kvv geven, met een lekkere plens (warm) water er bij, tegen uitdroging.

rijst zou ik sowieso niet doen, is alleen maar belastend voor de hond en niemand weet of het nou echt helpt tegen diaree. (maar de meeste mensen hier vermoeden van niet, denk ik)

bij Reus hielp het goed om hem bij dergelijke klachten een paar dagen gemalen pens te voeren. maar andere honden krijgen daar juist diaree van.

daarnaast kan je okugest geven. (=homeopatisch middel voor maag en darm klachten)

pro biotica is ook een goed idee.

en dan is er ook nog Groene Os Darmclear, als de diaree aan houd zou je dat ook kunnen doen ipv probiotica. het bindt de ontlasting, helpt de darmen herstellen en is ook probiotisch.
Door TijgerPuck
#2577735
Hé Nienk,

Die darmclear van de groene os is inderdaad goed, alleen is de Puur Spijsvertering een verbeterde variant en heeft ook magnesium tegen de kramp en moet zeggen ze vinden het een stuk lekkerder ook  :)
Door M@rina
#2578047
Ik heb voor dit soort gevallen ook de Darm clear van Groene Os in huis. Diarree heeft een functie, namelijk er zit iets in de darmen wat er uit moet en snel ook.
Darm clear  bindt de ontlasting, maar zorgt er wel voor dat de darmen goed blijven werken en de troep, die er kennelijk uit moet ook er uit komt, en inderdaad het bevat probiotica.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door