Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Tanja
#2561858
Nou ja  menu is een groot woord ,maar vroeg me af of ze zo alles genoeg binnen krijgt.

- Kip      compleet 2 kilo
- rund      compleet 2 kilo
- hert      compleet 2 kilo
- eend      compleet 2 kilo
- Kalkoen  compleet 2 kilo
- lam      compleet 2 kilo
- Konijn    compleet 2 kilo
- Haring            1 kilo
- kippennekken      1 kilo
- lams pens          2 kilo

Dit ongeveer voor 4 weken.
Door M@rina
#2562536
Welk merk voer je?

Ik zie namelijk steeds compleet staan en dit betekent dat er in al die versies een premix van vitamine en mineralen worden toegevoegd. In principe hoef je dan geen enkele variatie aan te brengen.  Ook zit er in de meeste kvv;s al voldoende pens verwerkt dus een apart pensdag zou ik niet doen.

Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar een kvv die niet compleet is en als je dan dit menu, zonder de lamspens, er op los laat.. Helemaal Goed!!!
Door Tanja
#2562645
[quote="M@rina"]
Welk merk voer je?

Ik zie namelijk steeds compleet staan en dit betekent dat er in al die versies een premix van vitamine en mineralen worden toegevoegd. In principe hoef je dan geen enkele variatie aan te brengen.  Ook zit er in de meeste kvv;s al voldoende pens verwerkt dus een apart pensdag zou ik niet doen.

Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar een kvv die niet compleet is en als je dan dit menu, zonder de lamspens, er op los laat.. Helemaal Goed!!!
[/quote]

Zou je dat misschien wat makkelijk uit kunnen leggen (Laatste zin)
Het komt trouwens van richard versvoer af.
Nog niks bestelt omdat ik zeker wil weten of het goed is of niet
Door M@rina
#2562775
Tuurlijk wil ik dat uitleggen. Een niet complete kvv bestaat uit 1 diersoort tinlo barfmeu, haaksbarf, Tammenga, Carnivoer, Allaska, All animal etc.) of uit een mix van minimaal 4 diersoorten (darf eko, versvoer).

Omdat 1 enkel dier voeren te eenzijdig is en je hond echt te korten zou kunnen krijgen moet van die kvv's minimaal 4 diersoorten in 3 weken voeren, dan is het compleet. Iedere diersoort brengt andere voedingsstoffen met zich mee, hoe meer variatie hoe beter.

In je lijstje staan 8 verschillende diersoorten, als dat allemaal enkelvoudige kvv's zouden zijn voer je een heel mooi menu. De premix die in de 1e 7 kvv's zit is dan volledig overbodig.

Ik hoop dat ik het zou een beetje duidelijk heb uit gelegd.
Door Tanja
#2562943
[quote="M@rina"]
Tuurlijk wil ik dat uitleggen. Een niet complete kvv bestaat uit 1 diersoort tinlo barfmeu, haaksbarf, Tammenga, Carnivoer, Allaska, All animal etc.) of uit een mix van minimaal 4 diersoorten (darf eko, versvoer).

Omdat 1 enkel dier voeren te eenzijdig is en je hond echt te korten zou kunnen krijgen moet van die kvv's minimaal 4 diersoorten in 3 weken voeren, dan is het compleet. Iedere diersoort brengt andere voedingsstoffen met zich mee, hoe meer variatie hoe beter.

In je lijstje staan 8 verschillende diersoorten, als dat allemaal enkelvoudige kvv's zouden zijn voer je een heel mooi menu. De premix die in de 1e 7 kvv's zit is dan volledig overbodig.

Ik hoop dat ik het zou een beetje duidelijk heb uit gelegd.
[/quote]

Je hebt het perfect uitgelegd
Richard vers voer heeft ook enkelvoudige dingen.
Dit zal haar menu dan worden enkelvoudig
-kipmix NRV            2 kilo € 5,00
-Vleesmix 2 rund    2 kilo € 6,00
-geitmix NRV          2 kilo € 7,00
-Lamsmix NRV        2 kilo € 7,00
-Haas                      2 kilo € 5,30
-Eendenmix NRV      2 kilo € 7,20
-Vismix                    2 kilo € 5,00
Door Shanti en co
#2563116
Ik zou niet de enkelvoudige mixen geven, die bevatten of alleen pens als orgaan, maar 5% orgaan of geen orgaan. Als je die wilt voeren zou ik er de orgaanmix bij geven, 5-10% van het totale voer. (dan zit je ongeveer op 10% orgaan en wat pens van de rundmix).
In jou geval zou je dan 1kg orgaan kunnnen toevoegen (7%) en dan word het botpercentage 18,7% (37,4% vleesbot).

Wel zou ik dan geen vismix geven aangezien die witvis bevat (weinig omega 3) maar zou ik liever zalmmix geven.

Edit:
Bij een  kvv daarintegen kloppen de percentages wel, die bevatten dus wel een goede verhouding vleesbot/orgaan/vlees(/groente).
Maar dit gemalen spul is geen kvv, eerder gemalen spul om zelf mee samen te stellen. Kiezebrink is ook een merk wat gemalen is maar wat qua percentages niet klopt.
Laatst gewijzigd door Shanti en co op di 08 jan 2013, 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door M@rina
#2563668
Nu lijkt het of Thessa  en Shanti en ik elkaar tegenspreken, maar dat is niet zo. Ik kende de mixen van Richard versvoeding niet, maar normaal gesproken zit er in de enkelvoudige kvv's een goede verhouding van spiervlees, bot en orgaan. In het geval van de enkelvoudige NVRmixen op de website van Richard is dat niet het geval. Bij de merken die ik eerder noemde is dat wel het geval, die kan je veilig en gezond voeren en afwisselen zonder te hoeven letten op de juiste verhouding spier, bot, orgaan.
Laatst gewijzigd door M@rina op di 08 jan 2013, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door