Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Mister B.
#2560391
Ons 1 kitten die nu 5,5 maand oud is is dol op rood vlees....

Rund-lama-kangeroe-paard- hert....hij eet het supergraag ...kalkoenvlees & konijnenvlees eet hij ook alsook parelhoen (met lange tanden) maar kip wil hij niet (maar kippenekken dan weer wel  ::)),ook kwartel wil hij niet meer sinds een een paar weken.
Orgaanvlees zoals lamshart & konijnenen/lams lever & nieren eet hij ook heel graag.

Als bot eet hij graag kippenekken-eendenekken  - konijnkarkas -  (kwartelkarkas =>nu niet meer blijkbaar)

Hij krijgt gewoon geen genoeg van al dat rood vlees.
Ik probeer wel om hem maar 2 dagen per week rood spiervlees te geven.

Heeft het gevolgen voor de gezondheid van een kat als je veel rood vlees geeft zoals rund-hert-paard enzo..... ?
Laatst gewijzigd door Mister B. op za 05 jan 2013, 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2560888
Kan vast geen kwaad. Een stuk koeienvlees is natuurlijk niet species-verantwoord (katten kunnen geen koeien vangen), maar hier eten ze het ook graag. Als je aan klein wild (vogeltjes, kleine zoogdiertjes) kan komen en als dat (goed) wordt gegeten, is dat zeker een goed onderdeel in je menu.
Door wijkje
#2561137
Rood vlees bevat (volgens mij) meer fosfor. Met name bij katten met nierproblemen is het niet handig om roodvlees te voeren. Is te belastend. Althans dat is wat ik hier gelezen heb.
Er staan wel topics hierover als je zoekt op roodvlees/nierproblemen. Bij gezonde kat zal het waarschijnlijk geen probleem zijn om alleen roodvlees te voeren ook al is afwisseling denk ik wel beter. Maar je voert ook kippennek/konijn dus ik zou me niet teveel zorgen maken.
#2561309
Ik zou me ook niet druk maken, het trekt wel weer bij en het is een kat van nog geen 6 maanden dus nierproblemen verwacht ik niet. Hij zal wel lekker aan het wisselen zijn, dat geeft ook nog wel eens interessante menu-keuzes  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door