Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2561404
Volgens mij gaat het goed komen: heb vanochtend gemalen kalkoennekken (= nieuwe soort) neergezet, en die eet ze zonder lange tanden op. Daarnet dacht ik: kom, wie niet waagt, die niet wint, dus heb ik een lepel gemalen ganzenhart (= nieuwe soort) + dooivocht met een lepel konijnorgaan (hart, lever, long) + dooivocht gemengd en voor haar neergezet > kon nog net het schoteltje redden! Heb haar zelden d'r bordje zo goed leeg zien eten!

Het enige wat nu nog ontbreekt zijn nier en vis, maar met een menu van biologische kip (hele, gemalen), konijn (gemalen vlees, orgaan en koppen), gans (gemalen vleesbot + hart), eend (gemalen vleesbot) en kalkoen (gemalen nekken) loopt ze vooreerst geen tekorten op, toch? Van nier en vis maal ik zelf wel een keer een prutje voor d'r - eerst maar even het huidige menu bestendigen.

Ah, wat kun je dan een trotse (en opgeluchte) kattenmoeder zijn! :biggrin2:
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op zo 06 jan 2013, 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
#2561483
Anne in Duitsland schreef:
Ah, wat kun je dan een trotse (en opgeluchte) kattenmoeder zijn! :biggrin2:
Herkenbaar ;) Maar fijn dat Bambi langzaam steeds meer eet. Ligt in ieder geval niet aan de naam. Bambi hier moet ik voor waken dat hij niet teveel krijgt..
Meneer is wel wat aangekomen :-[
Maar zoektocht naar wat ze wel/niet lusten kost soms wat geduld. Voordat ik hier beetje in de gaten had wat de heren wel/niet lusten.
#2561646
Anne in Duitsland schreef: Volgens mij gaat het goed komen: heb vanochtend gemalen kalkoennekken (= nieuwe soort) neergezet, en die eet ze zonder lange tanden op. Daarnet dacht ik: kom, wie niet waagt, die niet wint, dus heb ik een lepel gemalen ganzenhart (= nieuwe soort) + dooivocht met een lepel konijnorgaan (hart, lever, long) + dooivocht gemengd en voor haar neergezet > kon nog net het schoteltje redden! Heb haar zelden d'r bordje zo goed leeg zien eten!

Het enige wat nu nog ontbreekt zijn nier en vis, maar met een menu van biologische kip (hele, gemalen), konijn (gemalen vlees, orgaan en koppen), gans (gemalen vleesbot + hart), eend (gemalen vleesbot) en kalkoen (gemalen nekken) loopt ze vooreerst geen tekorten op, toch? Van nier en vis maal ik zelf wel een keer een prutje voor d'r - eerst maar even het huidige menu bestendigen.

Ah, wat kun je dan een trotse (en opgeluchte) kattenmoeder zijn! :biggrin2:
Wat leuk om te horen dat Bambi het zalig vindt.
Snap je helemaal hoor dat je dat een super trotse kattenmoeder bent ;) Geniet er maar lekker van.
Mooie kat hoor die Bambi.
#2561711
Gefeliciteerd met de nieuwe vers-gourmet Bambi :) Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat hij tekorten oploopt met dit menu. Zeker niet omdat hij buiten ook nog zelf jaagt. En wie weet gaat hij t.z.t. ook nog andere soorten eten. Hij is uiteindelijk ook om w.b.t. het vers etn ;)
#2562771
Mowgli schreef: Gefeliciteerd met de nieuwe vers-gourmet Bambi :) Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat hij tekorten oploopt met dit menu. Zeker niet omdat hij buiten ook nog zelf jaagt. En wie weet gaat hij t.z.t. ook nog andere soorten eten. Hij is uiteindelijk ook om w.b.t. het vers etn ;)
Mevrouw Bambi laat nuffig weten dat ze een zij is :P, en dat ze pas weer buiten gaat jagen als iemand die miezerige regen uitzet. >:(

Maar verder gaat het best naar behoren zo! Het ganzenhart schijnt echt heel lekker te zijn, daar slurpt ze altijd veel van naar binnen.
#2566248
Ik vind het echt leuk om te lezen hoe Bambi ineens steeds meer gaat barfen. Ze lust al aardig wat inmiddels.

Ik dacht trouwens gelezen te hebben dat kalkoenbot ook rauw erg splintert, maar het kan dus geen kwaad om dat gewoon te voeren?
#2566413
Sannetje schreef: Ik vind het echt leuk om te lezen hoe Bambi ineens steeds meer gaat barfen. Ze lust al aardig wat inmiddels.

Ik dacht trouwens gelezen te hebben dat kalkoenbot ook rauw erg splintert, maar het kan dus geen kwaad om dat gewoon te voeren?
Dit zijn gemalen kalkoennekken, dus het bot is heel fijn en daardoor kan het geen kwaad dat te voeren. Ook ongemalen kalkoennekken kun je voeren (onze honden eten die), al vinden sommige mensen ze te hard (ik niet, ik kom met een snoeischaar probleemloos door een biologische nek van 600 gram). Maar nekken bestaan uit wervels, en die splinteren niet. Kalkoenpoten bevatten ronde botten, die vrij hard zijn en daardoor scherp splinteren. Al zijn er ook mensen die die probleemloos voeren.

Overigens miept Bambi vandaag met d'r kalkoenbot. >:( Heb er net wat gemalen konijnenorgaan doorheen gegaan, en toen at ze maar liefst een hele molecuul ervan op. Grrr. We gaan dus nog maar even door met onze battle of the wills. :boxing:
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door