Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Sanyo
#255823
Mijn Aussie Sanne heeft een paar jaar op nierdieetbrokken gestaan. Ze heeft een auto-immuun aandoenining waardoor haar beenmerg niet goed werkt( ze maakt te weinig bloedcellen aan) en haar nieren functioneren niet helemaal optimaal. Ze krijgt prednison, waardoor haar bloedwaardes gelukkig onder controle te houden zijn. Het laatste half jaar is haar vacht heel slecht geworden( bijna geen ondervacht, bovenvacht is dor en vaal) Ook ging ze steeds meer wat zachtere ontlasting produceren en stinkwinden laten. Ook is ze gigantisch hondenpoep gaan eten. Als het aan haar ligt, slaat ze er geen één over.
Verschillende nierdieetbrokken geprobeert, maar geen resultaat.
Nu vond de dierenarts dat ze allergisch (?) is. In overleg met de internist moest ze hypo-allergeen voer.(nierdieet ineens niet meer nodig!?) Daar werd de ontlasting wel vaster van, maar nog steeds heel veel!
Na het internet te hebben afgestruind ben ik nu sinds een paar dagen bezig met Carnibest eend en rijst. Ze poept al vastere drollen en ook minder. Ook vind ik haar minder moe en alerter. Hoe lang duurt het voordat de vacht verbetering zou kunnen geven?
Ik heb begrepen dat vers voer beter voor de nieren is als brokken, omdat het een ander aminozuurpatroon heeft. Klopt dat?
Ik ben van plan om straks ook af en toe een barfdagje te gaan doen. Zijn er dan dingen die ik haar beter niet kan geven ivm haar nierfalen, of bepaalde dingen juist wel geven?
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen in deze voor mij nieuwe manier van voeren, alvast bedankt,
Marjolein.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#256010
Nou blijkbaar weet je DA dus niet wat je hond nu precies mankeert :-\. Maar als jij het idee hebt dat ze beter te pas is op vers én haar onlasting wordt stukken beter, dan wist ik het wel ;).
Volgens mij kun je straks alle 'BARF' ingredienten aan haar geven hoor, maar ik zou haar dan wel eerst minimaal 2 weken op vers hebben staaan voordat je iets van bot probeert.
Misschien kun je deze vraag beter in de medische sector plaatsen, want daar kijkt Tannetje (=DA) vaak, en die kan je ook vast nog wel tips geven welke supplementen of kruiden je er misschien bij kan geven.
En anders verplaatst Lizzy je vraag wel ;).
Wel fijn dat je al zo snel verbetering bij je hond ziet, hoe snel je verbetering bij de vacht ziet? Ik denk dat je daar wel een paar weken geduld voor moet hebben, maar wie weet...
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#256050
Ik ben zoals jij ook aanraadt van plan om eerst een tijdje alleen Carnibest te geven en als dat goed gaat een paar nekjes of zo te proberen.
Ik moet nog even wegwijs worden op dit forum en zal je tip om mijn vraag in de medische rubriek te plaatsen opvolgen. Ik wist niet dat er ook een dierenarts wa sdie vragen beantwoord.
Ik ben inderdaad heel erg blij dat ik al zo snel resultaat zie!
Gebruikersavatar
Door Nitus
#256058
Nekjes zijn idd goede botten om mee te beginnen (en bewerk ze de eerste keer voor de zekerheid even met een hamer). De DA heet Tannetje, maar schrijft hier onder de naam Hitam (dat was ik vergeten te zeggen ;)).
Door Nelly
#256447
Marjolein ff een vraagje: heeft jouw hond die pred. echt nodig? Daar kan de haaruitval nl. ook van komen. Mijn Ashley ( de linkse in m'n handtekening) is helemaal letterlijk kaal (echt tot op z'n blote vel) geweest door prednison houdende medicijnen. Ben naar een andere DA gegaan, die hem meteen van de pred. afhaalde en een alternatief gaf. Tegelijk ben ook ik toen begonnen met kvv. te voeren. Binnen 3 weken begon er nieuwe haargroei, hij kreeg een vacht als een pup, die later weer gewisseld werd voor een normale herdervacht. Zou dus aanraden om naar een alternatief voor de pred. te vragen. Weet helaas de naam niet meer,is al jaren geleden :-\
Groetjes, Nelly.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#256475
Ja, zonder prednison zakken haar bloedplaatjes gevaarlijk laag, zodat er spontaan bloedingen kunnen optreden. Alternatief zou Imuran kunnen zijn, maar dat kan juist het beenmerg weer onderdrukken als bijwerking, dus die gok is te groot.
Door Peet
#256890
Ik vind het een beetje lastig om dezelfde vraag in 2 categorien te volgen. Ik heb dus onder Medisch gereageerd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door