Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#2559646
Kennen jullie dit vaccin? Zou ik het ook voor de hond kunnen gebruiken?

Purevax Rabies Sc 2fl 1ml - Merial Italia Spa
werkzame stof:
Vaccino vaioloso del canarino per gatti

PUREVAX® FELINE RABIES
Rabies Vaccine
Live Canarypox Vector


When cats are infected with the rabies virus, it can be difficult to diagnose in its early stages. Unfortunately, the condition invariably results in death. Rabies is also a public health issue because the virus is zoonotic, meaning it can be transmitted to humans through a bite from an infected animal. That’s why it is so important to protect your cat against this fatal viral condition through a proper vaccination program. Your veterinarian has several options from Merial’s PUREVAX family of non-adjuvanted vaccines to prevent your pet from getting rabies.

INDICATIONS:

PUREVAX® FELINE RABIES is recommended for the vaccination of healthy cats 8 weeks of age or older for prevention of disease due to rabies virus.
#2560241
bellabeest schreef: ik ken het idd wel ja. maar zal heel eerlijk zijn wij hebben het in de praktijk nog nooit gebruikt.
Dank je, maar weet jij dan misschien (of is het mogelijk het ergens na te trekken, ik weet zelf niet waar) of dit vaccin uitsluitend en alleen voor katten gebruikt mag worden, of kan ik er ook een hond mee inenten?

Ik heb inmiddels via facebook een berichtje gestuurd aan Dr. Karen Becker, en ik hòòp er antwoord op te krijgen.
#2560551
Dank je Nitus. Deze had ik zelf nog niet gevonden.
Hier dus ook weer dat het produkt bestemd is voor katten. Maar aangezien er rabiesentingen zijn voor mens hond kat paard fret enz die precies eendere werkzame stoffen hebben, blijft bij mij de vraag hangen wat er gebeurt als ik een hond inent met een voor kat bestemde enting, in dit geval de Purevax.
Is het gevaarlijk of slaat de enting misschien niet goed aan?
#2561393
Omdat ik op zoek ben naar de meest veilige rabies-enting, zonder adjuvans.
Dat zou deze Purevax kunnen zijn, het is een recombinant vaccin, zonder adjuvans, zou geen problemen geven èn kan ik hier in Italie zo krijgen.
Van de zelfde farmaceutische industrie (Merial) voor honden èn katten etc. bestaat er IMRAB tf 1 en tf 3, dus zonder timerosal, een jaarlijkse en 3-jaarlijkse. (Ze zijn eender trouwens, maar verschillend gelabeld). Helaas helaas, in Europa niet in de handel, wel in de States.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door