Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Mir@nd@
#25524
Ik heb een hondje (Sammy) van 3 jaar. Kruising tussen Malthezer en Tzi Tzui (hopelijk goed geschreven). Sammy heeft het probleem dat hij bijna dagelijks slijm (soms met eten erin) opbraakt. Meestal gebeurt dit als hij lekker ligt te slapen. Ineens hoor je hem letterlijk "klotsen" en dan komt het er met een boog uit. Zijn hele keeltje gaat dan op en neer en hij begint dan ook te schrapen. Heb al 3 dierenartsen afgelopen, maar volgens hen is hij gezond, levenslustig (speels), zijn hartje is prima en is het dus volgens hen aandachtvragerij. Meestal is hij compleet overstuur, zit helemaal te piepen en naar lucht te happen en probeer ik hem te kalmeren en over zijn strottehoofdje te strelen zodat hij gaat slikken en dan zakt het iets. Soms is het taai slijm (kun je bijna draden van trekken) soms is het bijna water en soms zit er ook eten tussen. Meestal gebeurt dit laat op de avond. Hij eet meestal rond 5 uur, dus het voedsel zou dan toch verteerd moeten zijn? Vind dit echt vreselijk en het gaat me enorm aan het hart. Vind het zo sneu voor het beestje. Heb al diverse keren gevraagd aan de dierenartsen of ze foto's willen maken en of dat hij misschien geen doorfok foutje of zo heeft. Heb echt het gevoel dat ik niet serieus word genomen. Het kost me handenvol geld voor al die bezoekjes en na 3 jaar weet ik nog steeds niet wat er mis is. Heb ook al verschillende dingen met zijn voeding geprobeerd, maar mijnheer eet geen brokjes (weigert), alleen met warm water en vlees erdoor gemengd. Als ik probeer hem alleen brokjes te voeren eet hij gewoon niet, net zo lang tot hij weer gal van de honger gaat braken. Het begint echt erg te worden. Zijn broertje Rocky heeft overigens nergens last van.De dierenspeciaalzaak raadde mij aan om ze op vers vlees te zetten en adviseerde mij een weekje Prins te voeren. Maar dat eten ze dus ook niet, alleen als ik er wat Pedigree "vers vlees" doorheen meng. Van Cesar gaat ie helemaal braken. Het braken is overigens wel iets minder geworden, tenminste...... er zit geen voedsel meer in het braaksel. Slijm is water, doorzichtig en dus wel gebleven.
Kun je me alsjeblieft helpen. Want ik weet het echt niet meer.

Miranda
Door oebaya
#25526
Beste Miranda,
Ga je hond compleet vers voeren (Rodi, Energique, Carnibest, Bibi). Kijk hier op de site voor verkoopadressen. Dat vers van Prins is hetzelfde Energique alleen duurder.
Eet je hond niet, na een kwartier eten weg halen en op volgende voertijd weer aanbieden.
Niets meer van kotsen aantrekken, stilletjes opruimen en niets zeggen. Ik denk nl. inderdaad dat je meer met een gedragsprobleem hebt te maken, dan met een lichamelijk.
gr.
Nicolette
Door sylvia
#25592
Hoi Miranda ik had op het andere forum ook al op je gereageerd mar doe het hier nog een keer.
Mijn oude shih tzu deed dit ook toen ze brokken at en pedigree pal blik. toen ik overging op vers was het over bij haar,het hoeft dus geen gedrags iets te zijn.
Ik zou het gewoon eens proberen met een kompleet versvlees ,en kijk of het weggaat.
Ik zag in je profiel dat je in N.B woont in Haps ik heb geen idee waar dat is,maar misschien zit er een carnibest verkooppunt bij jou in de buurt.Anders zou je energique kunnen proberen dat is te koop bij dierenspeciaalzaken met een vriezer,of rodi kompleet dat is ook in supermarkten te koop (AH heeft het zeker)
Smuldier vindt ik niet echt een goed merk.
Door Mir@nd@
#25616
Hallo Nicolette,

Uiteraard had ik dit ook al geprobeerd, maar ik geloof niet dat het een gedragsprobleem is. Het braken gebeurt over het algemeen tussen 1 en 3 uur 's nachts. En dan ligt ie te slapen. Of laat op de avond, ook weer als ie ligt te slapen. Schijnbaar leeft het op als hij tot rust komt. Het is overigens voor mijn gevoel niet echt braaksel, maar dus slijm (water of dik taai) en hij heeft het al vanaf kleine pup. Toen ik hem bij de kennel ophaalde zei de fokker al dat ie een "hoestje"had, maar dat het niet ernstig was en dat de dierenarts hem antibiotica had gegeven. Nou, van dit "hoestje" is ie dus nooit meer afgekomen. Zijn broertje heeft nergens last van. Het lijkt net alsof ie vol loopt met speeksel of slijm en dat ie dit niet kwijt kan. Net alsof er wat afsluit. En als ik dan over zijn keeltje wrijf, schiet het weg......
Misschien een allergie voor iets?
Door Mir@nd@
#25621
sylvia schreef: Hoi Miranda ik had op het andere forum ook al op je gereageerd mar doe het hier nog een keer.
Mijn oude shih tzu deed dit ook toen ze brokken at en pedigree pal blik. toen ik overging op vers was het over bij haar,het hoeft dus geen gedrags iets te zijn.
Ik zou het gewoon eens proberen met een kompleet versvlees ,en kijk of het weggaat.
Ik zag in je profiel dat je in N.B woont in Haps ik heb geen idee waar dat is,maar misschien zit er een carnibest verkooppunt bij jou in de buurt.Anders zou je energique kunnen proberen dat is te koop bij dierenspeciaalzaken met een vriezer,of rodi kompleet dat is ook in supermarkten te koop (AH heeft het zeker)
Smuldier vindt ik niet echt een goed merk.
Hallo Sylvia, Haps ligt helemaal in het meest oostelijke puntje van Brabant, iets ten zuiden van Nijmegen (Cuijk - Boxmeer). Volgens de site van Carnibest zou voor mij Leunen het meest dicht bijzijnde zijn. Ik zal wel eens rondkijken.
Miranda
Door Lizzy
#25623
Hoi Miranda, ik zou jouw hondje inderdaad overzetten op rauw versvlees. Er zijn behoorlijk wat merken waar je uit kunt kiezen hoor:

AHV, Bibi, Carnibest, Duck, Energique, Rodi.

Laat Smuldier en Runner maar in de winkel liggen, da's niks.

Je kunt ook zelf eten gaan samenstellen voor jouw hond!

En, als het op versvlees niet over gaat, dan lijkt mij jouw hondje een zeer geschikte kandidaat voor een bezoek aan een holistisch dierenarts!
Door Lupa
#25652
ik denk niet dat het een gedrag iets is,
als ik je verhaal lees gebeurt dat ook als hij slaapt.
Zou het mischin een soort zuur in de maag zijn? dat zijn maag te veel moet doen om het te verwerken?
Door Mir@nd@
#25753
Lizzy schreef: Hoi Miranda, ik zou jouw hondje inderdaad overzetten op rauw versvlees. Er zijn behoorlijk wat merken waar je uit kunt kiezen hoor:

AHV, Bibi, Carnibest, Duck, Energique, Rodi.

Laat Smuldier en Runner maar in de winkel liggen, da's niks.

Je kunt ook zelf eten gaan samenstellen voor jouw hond!

En, als het op versvlees niet over gaat, dan lijkt mij jouw hondje een zeer geschikte kandidaat voor een bezoek aan een holistisch dierenarts!
Hallo Lizzy, Wat is een holistisch dierenarts? Miranda
Door Mir@nd@
#25756
Lupa schreef: ik denk niet dat het een gedrag iets is,
als ik je verhaal lees gebeurt dat ook als hij slaapt.
Zou het mischin een soort zuur in de maag zijn? dat zijn maag te veel moet doen om het te verwerken?
Hallo Lupa, Het gebeurt altijd als hij in een soort van rust toestand is. Daarstraks kreeg hij het ook weer. Maar gelukkig was ik hem deze keer voor. Ik zal het morgenvroeg wel weer op zijn kussentje vinden..... Volgens de dierenarts (toen ie na lang aandringen een monster onderzocht had) was het zuur en kwam het uit de maag. Dus het zou kunnen.
Miranda
Door Femke
#25758
Hoi Miranda,

Ben dan geen Lizzy maar ik zag dat je nog online bent dus toch maar even een antwoord.

Een holistisch dierenarts is een dierenarts die veel met alternatieve geneeswijzen werkt (bijvoorbeeld homeopathie, fytotherapie, acupunctuur.) Hierbij wordt ervan uitgegaan dat alles in een organisme (mens of dier) in verhouding staat met elkaar en als er met bijv 1 van de organen iets mis is er onbalans in het lichaam ontstaat.

Waar de reguliere geneeskunde (en de diergeneeskunde in ergere mate) stopt bij sypmtoombestrijding gaat een holistisch arts verder kijken. Bij de meeste reguliere dierenartsen wordt je snel afgescheept met een antibioticakuurtje, bovendien weten de meeste dierenartsen geen hol van voeding.

Veel mensen die in het reguliere circuit zijn ´uitgedokterd´met hun hond vinden wel een oplossing bij een holistisch DA.
Bovendien hebben allen holistisch werkende dierenartsen een ´reguliere´opleiding gehad dus hebben ze minstens zoveel kennis (in praktijk juist veeeeel meer) als een regulier DA
Kijk maar eens op http://www.holistischedierenartsen.nl/g ... orzaak.asp daar wordt het beter uitgelegd dan ik het kan.

Ik hoop dat je een oplossing kan vinden voor het probleem met je hondje, misschien is het een kwestie van voeding, zo niet dan staat hier op de site ergens een lijst met adresse van holistisch c.q. homeopatisch werkende dierenartsen.

Groet,

Femke
Laatst gewijzigd door Femke op ma 24 nov 2003, 00:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lupa
#25789
hoi miranda,
zoek even op deze site onder maagzuur en je komt veel info tegen, mischin dat daarna wel een conclusie valt te trekken.
Bij cesaer en brokken zit chemische troep erin mischin kan jou hond niet tegen een van die componenten.
waarom probeer je niet een week iets samen te stellen?
een soort eliminatie dieet.
En iedere keer voegje er wat aan toe.

even ter info! ik wist niet dat pedrigree ook vers vlees had?
Laatst gewijzigd door Lupa op ma 24 nov 2003, 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Helen
#25791
Mir@nd@ schreef: Ik heb een hondje (Sammy) van 3 jaar. Kruising tussen Malthezer en Tzi Tzui (hopelijk goed geschreven). Sammy heeft het probleem dat hij bijna dagelijks slijm (soms met eten erin) opbraakt. Meestal gebeurt dit als hij lekker ligt te slapen. Ineens hoor je hem letterlijk "klotsen" en dan komt het er met een boog uit. Zijn hele keeltje gaat dan op en neer en hij begint dan ook te schrapen. Heb al 3 dierenartsen afgelopen, maar volgens hen is hij gezond, levenslustig (speels), zijn hartje is prima en is het dus volgens hen aandachtvragerij. Meestal is hij compleet overstuur, zit helemaal te piepen en naar lucht te happen en probeer ik hem te kalmeren en over zijn strottehoofdje te strelen zodat hij gaat slikken en dan zakt het iets. Soms is het taai slijm (kun je bijna draden van trekken) soms is het bijna water en soms zit er ook eten tussen. Meestal gebeurt dit laat op de avond. Hij eet meestal rond 5 uur, dus het voedsel zou dan toch verteerd moeten zijn? Vind dit echt vreselijk en het gaat me enorm aan het hart. Vind het zo sneu voor het beestje. Heb al diverse keren gevraagd aan de dierenartsen of ze foto's willen maken en of dat hij misschien geen doorfok foutje of zo heeft. Heb echt het gevoel dat ik niet serieus word genomen. Het kost me handenvol geld voor al die bezoekjes en na 3 jaar weet ik nog steeds niet wat er mis is. Heb ook al verschillende dingen met zijn voeding geprobeerd, maar mijnheer eet geen brokjes (weigert), alleen met warm water en vlees erdoor gemengd. Als ik probeer hem alleen brokjes te voeren eet hij gewoon niet, net zo lang tot hij weer gal van de honger gaat braken. Het begint echt erg te worden. Zijn broertje Rocky heeft overigens nergens last van.De dierenspeciaalzaak raadde mij aan om ze op vers vlees te zetten en adviseerde mij een weekje Prins te voeren. Maar dat eten ze dus ook niet, alleen als ik er wat Pedigree "vers vlees" doorheen meng. Van Cesar gaat ie helemaal braken. Het braken is overigens wel iets minder geworden, tenminste...... er zit geen voedsel meer in het braaksel. Slijm is water, doorzichtig en dus wel gebleven.
Kun je me alsjeblieft helpen. Want ik weet het echt niet meer.

Miranda
Miranda ik vind het erg goed dat je in ieder geval op zoek gaat naar een oplossing voor het probleem van jouw hondje, maar waar ik me toch over verbaas is dat je niet eens weet hoe je het ras van je hond correct schrijft...En bij wat voor fokker heb je je hond vandaan dat hij pups verkoopt met 'een hoestje'?

groet Helen
Door Angelique
#25797
Helen schreef:

Miranda ik vind het erg goed dat je in ieder geval op zoek gaat naar een oplossing voor het probleem van jouw hondje, maar waar ik me toch over verbaas is dat je niet eens weet hoe je het ras van je hond correct schrijft...En bij wat voor fokker heb je je hond vandaan dat hij pups verkoopt met 'een hoestje'?

groet Helen
Ze heeft geen ras, ze heeft een kruising en ze weet zelf al dat ze de namen van de ouders niet goed heeft geschreven. Daarbij is het totaal niet van belang om hier de mentaliteit en/of instelling van een fokker van kruisingkjes te gaan bediscusiëren. Miranda vraagt hulp voor haar hondje, laten we die dan geven ipv te gaan zitten mieredingensen op zaken die toch onomkeerbaar zijn.
Door Janet
#25805
Hoi Miranda,
(beetje laat :-\), maar wat ook nog wel wil helpen (althans bij Kali) bij een 'hoestje' is mijn eigen idee: 1 dessertlepel rauwe honing, 1 dessertlepel aloë vera sap (koudgeperst), vlak voor elke maaltijd. Het verzacht de keel behoorlijk en het is vriendelijker voor je hond dan antibiotica. Aloë Vera sap is wel iets zurig, vandaar vlak voor de maaltijd. Geven op een lege maag zonder iets om het maagzuur te kalmeren is naar mijn idee wat minder.
De hoeveelheden zijn al aangepast op een kleiner formaat hondje; Kali (rottweiler, schofthoogte ca 60 cm, gewicht ca 40 kg) kreeg 2 eetlepels van elk, 3 x per dag.

Je hebt overigens best kans dat de slijmvorming in de keel aanzet is tot het braken; de hond doet z'n best om het slijm kwijt te raken en als dat dan moet dmv overgeven, dan zij het zo. En dat zou dan ook een reden kunnen zijn dat je hond niet zo graag brokjes eet: die droge hap blijft w.s. in het keelslijm hangen, waardoor het nóg erger wordt.

Lupa, het 'verse vlees' van Pedigree zijn volgens mij die 'heerlijke' :-X blikken...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door