Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Roosj
#2558882
Hoi,

Zijn er hier mensen die een dergelijke schaar gebruiken om een kwartel karkas in stukken te krijgen? Is dit veel makkelijker als met een mes?

Is er nog verschil tussen de messen? Ik zie namelijk prijzen van 4 tot 60 euro voorbij komen..

Gr.
Door syiryo
#2558903
Ik was iets minder kwijt, maar dat komt omdat ik een kleiner formaat had (dus kan iets dunnere botten doorknippen). Maar parelhoenkk/konijnkk daar heeft ie geen probleem mee hoor. :biggrin2:
Door Roosj
#2558919
pike schreef: Ik heb een wildschaar, maar krijg daar geen botje mee doorgeknipt. Enkel gebakken botjes  ::)
Whaha.. handig... Dan wordt het die snoeischaar wolfgarten rr1500. Zie hem vanaf 12 euro op internet.

Die snoeischaar doet dus wel kwartel karkassen he?
Door smulpaap
#2558951
pike schreef: Ik gebruik een oude snoeischaar (afgedankt voor de tuin) en die knipt al mijn botten.


Hier ook voor het wat heftiger vleesbot . Kwartelkarkas knip ik als dat al eens nodig is voorzichtig een stukje in met de snoeischaar , ik moet eerder uitkijken dat ik de karkasjes niet ""verknip "" het is zulk zacht vleesbot . Ik denk dat je met een beetje robuuste schaar ook een eind wegkomt .
Door Roosj
#2558965
smulpaap schreef:

Hier ook voor het wat heftiger vleesbot . Kwartelkarkas knip ik als dat al eens nodig is voorzichtig een stukje in met de snoeischaar , ik moet eerder uitkijken dat ik de karkasjes niet ""verknip "" het is zulk zacht vleesbot . Ik denk dat je met een beetje robuuste schaar ook een eind wegkomt .
Ik heb alleen een normale schaar (zo'n een die geleverd werd in het messen blok) en diverse messen..
Gebruikersavatar
Door Manon
#2558990
Hier een snoeischaar die ik een keer bij de aldi heb gekocht; 7 euro en hij knipt alles; hertenribben, lamsribben, geitenribben, (jonge) geitennekken enz.
Ideaal dus!
Door smulpaap
#2558995
Roosj schreef: Ik heb alleen een normale schaar (zo'n een die geleverd werd in het messen blok) en diverse messen..


Het is gewoon een kwestie van uitproberen , en wat voor jouw makkelijk werkt . Toen ik begon met barf heb ik ook een wildschaar gekocht , ik vind het ondingen om mee te werken
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door