Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#2551
Hallo, ik heb vanmorgen voor het eerst een graan ontbijt gegeven (met geweekte granen) en nu hadden ze vandaag (tegen de avond) wat dunne ontlasting. Herkent iemand dit? Roger, hebben jouw honden hier geen last van?

Groetjes, Lizzy
Door Lizzy
#2553
Nou leuk hoor! Een reactie gekregen, van Wieke, waarin ze me nog een beetje voor het lapje houdt ook ;D!

Vandaag weer een nieuw ontbijtje aan de honden gegeven: gekookte spelt en diverse granen. Het valt mij op dat mijn honden het zo ONTZETTEND lekker vinden! Niet normaal gewoon...., dat had ik echt niet verwacht!

(in dit ontbijt zat ook banaan, kiwi en peer en ook dat vonden ze om te smullen - zelfs geen geklier daarna van "WAAR BLIJVEN ONZE VLEUGELS? WE GAAN IN STAKING".

Groetjes, Lizzy
Door ducktails
#2554
Wat is de reden Lizzy, dat je je honden 1 dag in de week granen gaat geven?
Ik geef ze dus ook wel granen, maar meestal door de GF mix, of gewoon een bordje havermouthpap met pens, smikkel , smikkel...
Ria
Door Lizzy
#2555
Hoi Ria, de reden is dat ik vond dat ik teveel vlees en bot gaf.

En, omdat ik de kans niet heb iets meer orgaanvlees te gaan geven, dacht ik: "Kom ik gan mijn honden wat granen met zuivel geven..".

Ik geef de granen niet door de groentemix omdat hier ook altijd wel vlees doorheen zit en ik gelezen heb dat granen met vlees niet altijd goed combineren. Mmmm, ik moet wel even denken wAAr ik dat ook alweer gelezen heb...

En, ik las ook dat haver een verzurende werking hebben. Vandaar dat ik de haver combineer met andere granen (tarwevlokken, gerstvlokken, rijstvlokken, etc.).

Ach Ria, het komt hier op neer: ik ben gewoon een beetje op de Juliette dBL toer! ;D

Groetjes, Lizzy
Door Lizzy
#2557
tok tok toktoktok tok! ;D

Nee serieus, ze krijgen maar twee maal per week granen. Een maal 20 gram granen per hond en een maal 40 gram granen per hond (nou ja, de Dalmaten, Whoofer krijgt minder). Da's toch niet zo veel?

Of gaan ze dadelijk toch tokken hiervan?
Groetjes, Lizzy
Door roger
#2558
<<Of gaan ze dadelijk toch tokken hiervan?<<

Kakelen zullen ze er wel niet van gaan doen, eieren leggen misschien wel , waarschijnlijk bruin !
Door Lizzy
#2559
Fijne snuiters zijn jullie (Roger en Paul)!!!!

De een zegt dat ze gaan tokken de ander zegt dat ze eieren gaan leggen.... (bruine nog wel).  :'( :'( :'(
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 26 apr 2003, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door roger
#2560
<<het eerst een graan ontbijt gegeven (met geweekte granen) en nu hadden ze vandaag (tegen de avond) wat dunne ontlasting. Herkent iemand dit? Roger, hebben jouw honden hier geen last van?<<

Shit, ik zie de vraag nu pas !

Minder hard dan bij een vlees/botten maaltijd, dat wel echt dun , neen dat niet.
Had je er olie onder gedaan ?
Door Lizzy
#2561
Zat je niet op te letten Roger? ;D.

Nou dun... ehhh, het zag er uit als een koeien-poep. Niet echt super dun, maar ook geen stevige drol. Neen, ik had er geen olie door heen gedaan!

Hoeveel granen geef jij aan jouw honden Roger (per granen maaltijd)?

Groetjes, Lizzy
Door roger
#2562
<<Hoeveel granen geef jij aan jouw honden Roger (per granen maaltijd)?<<

Lizzy, ik heb dat eigenlijk nog nooit gewogen , maar heb het nu speciaal effe gecontroleerd, ongeveer 70 à 75 gram per hond.
Ik week het wel in water.

Ik heb de hoeveelheid gewoon gebaseerd op hetgeen ik zelf eet aan muesli wanneer ik effe mijn honger wil stillen.

Voor de honden doe ik er wel nog yoghurt, platte kaas, ei, honing of wat we in huis hebben bij.

Gr.
Roger.
Groetjes, Lizzy[/quote]
Door Lizzy
#2563
Hoi Roger! Wat lief dat je even hebt gewogen hoeveel jij geeft! Dank! Dank!

En, zijn jouw honden gaat tokken of bruine eieren gaan leggen? HA, dat willen we nu wel weten!

Wat is platte kaas Roger (stomme vraag natuurlijk, maar ik weet het echt niet)?

Ik heb de granen geweekt in verdunde geitenyoghurt en ze langer dan 8 uur laten weken.

Ik heb er rauwe honing aan toe gevoegd, volle kwark (geitenkwark) en fruit. Ze vonden het werkelijk super lekker. En, mijn man was onwijs jaloers en zei "Waarom krijgen die honden een lekkerder ontbijt dan ik? Mag ik ook een beetje?"

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 27 apr 2003, 00:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Angelique
#2564
Ik ben dan geen Roger, maar ik zit er toch dus.. :P
Platte kaas = kwark

En ik moet even kwijt dat ik het maar en raar prakje vindt wat je nu voor je honden aan het bakken bent :-X
Door roger
#2565
<<Wat is platte kaas Roger (stomme vraag natuurlijk, maar ik weet het echt niet)?<<

Hoezo ! Meen je dat ?

Waarschijnlijk noemen jullie dat kwark, jullie zeggen dus "een kwak kwark bij de cerealen" , wij zeggen "een schep platte kaas bij de cerealen"
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door