Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2557954
Graag had ik jullie mening. Mijn vriend zeurt steeds dat Mowgli krijtpoep heeft. Voor de zekerheid heb ik het percentage vleesbot van 50% naar 40% teruggeschroefd, maar nog steeds heeft hij lichte poep. Ik ben echter van mening, dat zijn poep geel is en niet wit. Daarom heb ik het gisteren op de foto gezet. Dit is een poep wat is ontstaan door het eten van 2 zelfgemaakte kvv mixen die bestaan uit:

1e mix:
- kippenvleugels en bosduif van Kiezebrink
- spiervlees van haas en kangoeroe
- konijnennieren - en lever, runderhart
- vette vismix

2e mix:
- gemalen biokippenhak van das Tierhotel en fasantmix van Kiezenbrink
- spiervlees van konijn en kangoeroe
- rundernieren, konijnenlever, runderhart
- vette vismix

Hier 2 foto's, graag jullie mening over de kleur van de ontlasting; krijtpoep of geel?

Afbeelding

Afbeelding
#2557966
[quote="fem fatale"]
Het ziet er wel anders uit dan bij mij, wat gebeurt er als je er in knijpt?
[/quote]eh, om eerlijk te zijn, dat heb ik nog niet echt geprobeerd. Moet ik knijpen dan? de drolletjes zijn wel vrij hard, maar komen er makkelijk uit bij Mowgli
#2557971
Oww hahahas dit is poep van een kat. En komt uit de kattenbak.
Ik heb het idee dat het ook een beetje geel lijkt door de kattenbakvulling.
Zijn dat soms houtkorrels? ;)
Want als ik heel goed kijk lijkt het er onder nog donkerder :)
#2557982
[quote="Thea"]
Oww hahahas dit is poep van een kat. En komt uit de kattenbak.
Ik heb het idee dat het ook een beetje geel lijkt door de kattenbakvulling.
Zijn dat soms houtkorrels? ;)
Want als ik heel goed kijk lijkt het er onder nog donkerder :)
[/quote]Nee, de kattenbakvulling is licht grijs, dat is van dat klonterspul.
#2557992
[quote="Mowgli"]
eh, om eerlijk te zijn, dat heb ik nog niet echt geprobeerd. Moet ik knijpen dan? de drolletjes zijn wel vrij hard, maar komen er makkelijk uit bij Mowgli
[/quote]
Ik heb zelf het idee dat krijtpoep makkelijk uit elkaar valt, net als haarbalpoep, maar het komt niet zoveel voor dat ik het zeker weet, van de haarballen wel, maar de krijtpoep niet.
#2557999
Is dit van 1 kat en 1 dag?
Zoveel heb ik nog niet van 2 poezen per dag.
De poezen wegen 5 kg maar eten eigenlijk wel minder als dat ze zouden mogen hebben.
Maar vallen niet af en zien er goed (mss wat te goed) uit ;)
Ze mogen 150 gr pd dag per kat maar denk dat ze nog geen 100 gr eten.
#2558039
[quote="Thea"]
Is dit van 1 kat en 1 dag?
Zoveel heb ik nog niet van 2 poezen per dag.
De poezen wegen 5 kg maar eten eigenlijk wel minder als dat ze zouden mogen hebben.
Maar vallen niet af en zien er goed (mss wat te goed) uit ;)
Ze mogen 150 gr pd dag per kat maar denk dat ze nog geen 100 gr eten.
[/quote]Dit is van anderhalve dag. Mowgli was met oud en nieuw te bang om op de bak te gaan. Maar wel van 1 kat. Omdat de foto's sterk ingezoomd zijn, lijkt het meer als het daadwerkelijk is, hoewel het deze keer wat meer was als anders.

[quote="Senta"]
Ik heb dr een op kvv staan die heeft dit ook, drogen wit op
hoe drogen die drolletjes op?
[/quote]Dit was al vrij droog en verkleurt niet echt verder.

[quote="Senta"]
En sinds wanneer maakt een kerel zich druk om de kleur van een drol :biggrin2:[/quote] Sinds hij nog steeds niet overtuigd is van het barfen en ik hem altijd naar de kleur vroeg toen Mowgli net op barf stond, omdat mijn vriend in het begin altijd de kattenbak deed. Nu doe ik het zelf, zodat ik kan zien hoe mijn zelfgemaakte kvv's "vallen"
#2558082
Je vriend is gek, de poep ziet er volkomen normaal uit!!
Krijtpoep is echt veel veel witter en is echt keihard. De drolletjes van de foto zullen denk ik wel stevig aanvoelen maar als je een beetje doordrukt voel je dat ze ietwat meegeven.

Krijtpoep verpulvert geheel. Als je even gaat googelen op YOUTUBE in het engels kan je ergens een voorbeeld vinden van wat nu echt krijtpoep is.
#2558149
Dit is geen krijtpoep. Krijtpoep verpulvert idd en dat is hier niet het geval.

Toen Sien het eerste jaar barf at, had ze vaker zulke drollen en ook wel met stukken erin die witter/lichter waren. Dit is steeds minder geworden en het is nu al een hele tijd geleden dat ze lichte (verse!) drollen had. Aangezien Mowgli nog niet zo lang weer rauw eet en zn vleesbot (meestal?) ook nog eens gemalen, denk ik dat hij qua barfervaring van zn binnenkant nog steeds als nieuweling aangemerkt kan worden.
Dus langer en meer en bij voorkeur ongemalen barfer maakt dat het mogelijk weg zal gaan.
#2558740
Ik sluit me bij de rest aan, niks mis met die keutels. Als ze hier gevogelte of knien eten ziet de poep er ook zo uit, eten ze koei of paard met al dan niet orgaan is het veel donkerder. Krijtpoep zie ik echt alleen als ze kaal karkas hebben gegeten.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door