Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door nova
#2557759
Gevonden:

Halskwabben van een rund  ;)

Ik koper:

J. de Vries (1971), Nederlands Etymologisch Woordenboek

wam znw. v. ‘halskwab van een rund, kossem’ (dial. zuidkempens ‘kieuw’), mnl. wamme v. ‘buik, pens’, onfrank. wamba, mnd. wamme, ohd. wamba, wampa (nhd. wamme, wampe), ofri. wamme, oe. ne. womb, on. v?mb, got. wamba v. ‘buik, lijf, moederlijf’. — Zie: wambuis.

Etymologie onzeker: 1. bij oi. gabhú- ‘vulva’ idg. wt. *ghembh ‘openstaan, gapen’ (Pedersen BB 22, 1894, 238; Uhlenbeck PBB 22, 1897, 192). — 2. Bij oi. vap? (< *u??p?) ‘ingewandenvlies’ (Wood MEN 15, 1900, 99). — Voor de variatie der betekenissen vgl. E. Schwentner, IF 61, 1954, 228-234.


Link:

http://www.etymologiebank.nl/trefwoord/wam1
Door Lizzy
#2558275
In de regel is het meer troep dan vlees en bevat het heel weinig voedingsstoffen. Dus als het alleen kimmels en vet is; dan is 1 euro zeer duur betaald. Ik vind zelf kwaliteit van vlees belangrijk en kieuwen passen in de regel serieus niet in dat rijtje thuis.
Door Indigostar
#2558291
Mmmm...

Ik denk dat ik de kieuwen dan maar aan de vis overlaat en ga voor het betere kopvlees... Vond het ook maar een raar figuur die me ook nog een hoop testikels en 'stierenpikken' wilde verkopen...
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2558401
ahhh, stierenpikken zijn hier wel zeer geliefd volgens mij. Ik kan me een heel leuk topic herinneren over dat item... ;D

Wangvlees ziet er uit zoals die foto hierboven. (ben het eens met Lizzy, ik geef het niet graag en als ik het geef zit het in een mengseltje vlees)

Dus als de kieuwen wat anders zijn, zou ik eerst maar aan je leverancier vragen wat hij er mee bedoeld.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2558676
Dit is toch hetzelfde als de lippen die via Nadia komen ?? Daar betaal ik 1,50 per kilo dus in die zin is 1 euro per kilo niet zo gek ... zeker als ze mooi dun zijn zodat ze gedroogd kunnen worden !!

En piemels worden hier ook goed verkocht hoor, dus ik zou het niet helemaal afkappen  :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door