Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door helenavantroje
#2557614
Ik vraag me af of de voedingsstoffen in schaap en lam heel erg verschillen. Ik beschouw ze nu als 2 verschillende diersoorten, maar is dat terecht?
Door nienk
#2557620
helenavantroje schreef: Ik vraag me af of de voedingsstoffen in schaap en lam heel erg verschillen. Ik beschouw ze nu als 2 verschillende diersoorten, maar is dat terecht?
nee, schaap en lam zijn toch echt 1 dezelfde diersoort. wel denk ik dat qua voedingsstoffen schaap rijker is dan lam, gewoon omdat het ouder is. aan de andere kant heeft een volwassen schaap misschien ook al wel meer rotzooi binnen gekregen dan lam, en is lam daarom gezonder dan schaap. maar beide ligt er maar net aan hoe oud het lam of schaap was.
Door 202Spots
#2557635
helenavantroje schreef: Ik vraag me af of de voedingsstoffen in schaap en lam heel erg verschillen. Ik beschouw ze nu als 2 verschillende diersoorten, maar is dat terecht?
Ik denk dat de "lamb" die ik koop van 'n schaap komt, ik vind er weinig verschil in zitten en zou 't als 1 dier soort rekenen.
Vanaf page 6 van deze site ( at 100%) kan je de vergelijking in voedingswaarde zien tussen Rund-Kalf-Lam -Schaap
http://ro.uow.edu.au/cgi/viewcontent.cg ... =hbspapers
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door