Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Maureen
#2553892
Eerst maar het hele verhaal tot nu toe. Hopelijk hebben jullie zin en tijd om te lezen want het is nogal lang :)
Vrouwtje geen geld om dit hondje met diaree behandeling te geven. Ze had geen huis meer en moest haar 2 hondjes afstaan. Eentje was jong en zo herplaatst maar deze van 13 jaar..... als de dierenarts een gezondheidsverklaring wilde schrijven dan zou ie naar het asiel. De dierenarts kon dat niet en heeft voor afstand laten tekenen en mij gebeld wetende dat ik honden opvang. Zijn urine en ontlasting is onderzocht en niets zorgelijks. Ik ben er heen gegaan en ja Droopy heeft dus echt Droopy ogen en zijn staartje kwispelt onophoudelijk als je hem aandacht geeft dus wat doe je ..... je smelt en neemt hem mee.
Afbeelding
11,2 kilo ipv 17 kilo. Graatmager Geen vet maar ook ingeteerd op de spieren.
Diaree, al 2 jaar. Nooit wezenlijk iets aangedaan.
Slechte vertering
Slechte opname vocht
Slechte opname nuttige stoffen
Vermoedelijk zowel problemen met dikke en dunne darm en inmiddels zal het ook niet meer 1 ding zijn. Maar zoveel levensvreugde in dit lieve oudje. Begrijpelijk dat de dierenarts inslapen ook geen optie vond.

Week 1 27nov-4 dec
Zoeken. Van 2 naar 3 maaltijden…
In ieder geval ontwormd en dat leek bingo voor haakworm en omdat giardia niet onderzocht was voor zekerheid een lange panacur gegeven. Dat is best een aanslag op de darmen dus niet vreemd dat hij verder niet aankwam.
Hij had speciale darmbrokken van de dierenarts en verder prednoral pillen.
Op donderdag nagels geknipt en na een week anaalklieren laten uitknijpen omdat hij anaalvocht lekt als hij ligt of zit wat over het weekend toe leek te nemen. Gaf steeds vaker wat extra Renske of andere pate en ook voorzichtig wat vers vleesvoeding en pens en dat leek toch beter aan te slaan dan de brokken. Dierenarts stond er niet afwijzend tegenover. Ze kan ook niet aangeven of het de darmen na 2 jaar zal lukken te herstellen. De pancreas (alvleesklier) kan ook een probleem zijn maar dan moet je nuchter bloed af tappen en dat is meer iets om later eventueel een keer nog te onderzoeken. Na een week niet echt aangekomen maar wel meer kracht en springt soms zelf al in de auto (in plaats van op de bumper te klappen). Maar ik ben al blij dat hij niet verder afvalt.

Week 2 4dec-11dec
Steeds minder brok en steeds meer vers vleesvoeding en uitbreiding naar 4e maaltijd. Eerst nog panacur verder. Ik heb bestelling gedaan bij medpets voor toevoegingen en hij krijgt nu ook colustrum therapie en prebiotica etc. na de panacur ook voorzichtig vitaminepil. Resultaat aangekomen naar 12 kilo.

Week 3 11 dec-18dec
Lotgering steeds meer vervangen door Smuldier Mulder en extra lamspens. Brokken en Renske steeds minder. Zondag laatste collustrum therapie maar ontlasting verbeterde wel verder. Het is wisselend van diaree tot al redelijk. Vanaf woensdag ook weer nieuw Colustrum therapie binnen en ingezet en na de laatste maaltijden alleen nog maar vers vleesvoeding had hij donderdag echt mooie ontlasting. Wel zacht maar wel echt keutels en echt opraapbaar. Nog steeds lekker ruikend voor de andere honden dus zijn vertering zal nog steeds moeten verbeteren. Droopy moet er duidelijk ook aan wennen dat de poep er anders voelend uitkomt.
Vrijdagochtend mooie ontlasting maar Droopy was niet happy en wilde niet eten en takelde schrikbarend af in de dag. Hij dronk wel water maar gaf dat weer over. In de namiddag bij dierenarts die ontzettend schrok hoe zwak hij was en over inslapen begon maar ik had gezien hoe hij vooruit ging en kon het niet al opgeven. Dus corstisonenprik gehad en antibraak. Zijn slijmvlies was heel bleek. Hem naar buiten tillen omdat ie niet meer wilde lopen. Nacht was zwaar maar om 4 uur ochtend wilde hij zelf buiten plassen en poepte en ontlasting was goed. Hij wilde niet eten. In ochtend weer een grote plas en hij heeft een beetje pens en brokjes gegeten. Gedurende de dag steeds wat aangeboden. Hij eet niet veel maar houdt het wel binnen. Verder ligt hij zielig erbij en is hij zwak.

Zaterdag en zondag begon hij steeds beter te eten. Omdat hij verder goed zich ontlast toch maar besloten de herhaling ontworming te geven dan is dat zeker allemaal parasietvrij nu. Slijmvlies is minder bleek. Hij loopt weer zelf maar is duidelijk nog wel heel zwak. Tot mijn verbazing bij het wegen kwam ik wel op 12,5 kilo (had wel net gegeten) uit, maar hij oogt net zo mager als dat ie kwam. Door de medicijnen veel drinken/plassen en geen braken meer. En het zal ook zijn eetlust stimuleren.
Niet onverwacht werd zijn ontlasting in de loop van de maandag dunner tot diaree maar nu is het parasietenverhaal in ieder geval achter de rug en omdat de darmen duidelijk goed aan het herstellen waren hoop ik dat zijn ontlasting komende dagen weer vaster wordt. Zijn eetlust is nog steeds goed. Ik geef zijn eten nu wel over nog meer maaltijden verdeeld want het ligt anders misschien te zwaar op de maag en die heeft het ook te verduren en dat zou misschien ook het hijgen soms kunnen veroorzaken. Zijn slijmvliezen zijn weer mooi roze. Paar keer in huis geplast terwijl hij eigenlijk goed zindelijk is maar hij drinkt veel door de prednison. Wat last weer van ontlasting druppelen/losse flodders maar niet zo erg als voor zijn anaalklieren werden uitgeknepen maar de andere honden likken weer al zijn kleedjes. 

Week 4 18dec-25dec
Gewicht 18 dec ochtend is 12 kilo. Ontlasting sinds de ontworming weer dun en ook vanochtend nog dun maar wel ook iets betere stukken. Verder nog steeds veel plassen en hij wil na zijn maaltijd alweer eten dus het hongergevoel is er steeds dus de prednison werkt nog. Hij loopt nu meer te snuffelen in tuin met zijn staart omhoog en oogt weer iets actiever maar niet zo vrolijk en actief als toen hij hier in opvang kwam.
Donderdag is zijn ontlasting al weer wat beter al blijft het kleiig. Net leem. Het droogt ook op als klei als het langer ligt. Ik ben de prednison en de antibraak nu aan het afbouwen want dat is bijna op maar hij eet gelukkig nog prima. Ik heb ook het gevoel dat hij verder aankomt maar ik durf hem niet te wegen voor het weer dinsdag is. Het kan immers in 1 dag zo verkeren. Het zal ook spannend worden of hij het zonder medicatie kan doen. Of dat ik toch moet bijhalen. Zondag: Antibraak Emeprid imiddels afgebouwd/gestopt en dat gaat goed. 1e kerstdag 25dec laatste prednison, dat geef ik nu om de dag en dag dat hij het niet krijgt gaat het ook goed. Wel heeft hij na eten van kauwie toch diaree terug maar het was al niet echt vast. Zijn wervelkolom steekt minder uit, zijn ribben voelen minder schonkiebonkie en zijn hoofd lijkt weer op te vullen en van achter heeft ie weer meer een kontje. Kortom ik denk dat hij goed aankomt. Wel geef ik de hoeveelheid voer over 6 maaltijden nu omdat ik denk dat het te zwaar werd voor de maag.

Week 5 25 dec-1 januari
Gewicht op lege maag is 12,7 kilo. Laatste prednisontabletje 25 dec.
Donderdagochtend toevallig met andere opvangertjes naar dierenarts voor enting en Droopy mee en de weegschaal gaf 13 kilo aan en de dierenarts zag zo een verschil. Hij sprong makkelijk in de auto maar conditioneel is hij nog wel zwakker dus geen lange wandelingen voorlopig. Ook zonder de prednison geeft hij met blaffen aan dat het tijd is voor eten. Dierenarts heeft naar bult schouder gekeken maar daar zit chip in en lijkt gewoon ingekapseld en niets om je zorgen over te maken. Vrijdagochtend mensen die kwamen klussen en maaltijd Droopy overgeslagen en hem onvoldoende in de gaten gehouden. Hij bleek zijn eigen ontlasting met eikeblad en al naar binnen gewerkt te hebben en was de rest van de dag aan het overgeven en ziek en zielig en geen eetlust. Zaterdag gelukkig weer goede eetlust en niet meer overgeven en vrolijker. Hij heeft diaree maar krijgt samen met andere honden deze dagen ook regelmatig snoep en runderhuid te kauwen. Gelukkig is hij niet bang van vuurwerk dus in die zin geen stress bij hem dat is fijn. Deze week ben ik gewoon al blij als hij niet afvalt en gewoon blijft eten zonder medicatie. In het nieuwe jaar gaan we weer opbouwen.

Hij krijgt nu ongeveer 1500 gram Smuldier en verder soms wat Tinlo barf gemalen runderalvleesklier maar daar zie ik nog weinig effect op. Soms wat extra lamspens waar hij wel betere ontlasting op lijkt te hebben. Verder asl snoepje easypill Smectiti Dog wat in feite groene leem is. Klein snoepje verder. Daarnaast als snoep wat van de darmbrokken (heb ik toch nog) of gedroogde pens/ gedroogde kipfilet (commercieel, ik droog niet zelf) of proline snoepjes en verder runderhuidkauwies en deze dagen ook af en toe slechte snoeperijen. verder soms een flitter kaas.
In zijn eten geef ik geen medicatie meer. Wel nog toevoegingen. Collustrum therapie (enige wat ik bij medpets kon vinden voor langdurige diaree en sindsdien lijkt vertering een stuk beter geworden), pre en probiotica. Soms een vitamine pil en druppels groene Os all septicum. Ik heb ook nog staan groene Os darmclear maar dat leek me niet voor hem nodig. Ik heb verder zaken als diarsanyl maar dat is allemaal voor acute darmontsteking. Dierenarts gaf ook aan dat de tijd voor bv finidar allang voorbij is. Zijn hele darmstelsel is afgetakeld de afgelopen 2 jaar en ze kan ook niet aangeven of deze zich nog zal kunnen herstellen. Maar ik ben erg blij dat ze door mij te bellen hem een kans wil geven.

Ik heb nu even niet een directe vraag al is input altijd welkom. Over 2-3 weken hoop ik dat ie sterk genoeg is om hem bloed af te laten nemen om zijn alvleesklierwerking te checken. Gezien de brijige en lichte leemkleurige ontlasting wijst dit er sterk op. In dat geval heb ik zeker jullie hulp nodig. Ik wil niet echt gaan barfen maar moet dan wel gaan kijken naar een pancreas dieet. ik geef nu dus willekeurig wel wat Tinlo Barfmenu pancreas maar heb niet verder verschil opgemerkt. Maar ik weet er gewoon ook te weinig van. Ik moest op google opzoeken of pancreas hetzelfde was als alvleesklier en waar die klier dan wel zat  :-[
Ik heb heel wat honden opgevangen en vaak buitenlandertjes en schrik niet van diaree en heb ze meest snel op de rit. Maar hier lijkt het toch gecompliceerder te liggen.

Het lastige was en is dat als je iets uitprobeert je het eigenlijk een maand of maanden moet uit proberen om te zien of het werkt. Maar aangezien dit ventje geen vetreserves en zelfs geen spiermassa reserves meer had, was er geen speelruimte in het uit proberen. Dat geeft me wel af en toe een gevoel van mega verantwoording voor dit hondje dat om alles niet heeft gevraagd en ook maar afhankelijk is van wat ik kan en wil uit proberen. Maar echt dat staartje, altijd maar kwispelen en dankbaar zijn.
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2554171
Poeh, wat een verhaal. Als leek durf ik absoluut geen advies te geven hierin  :-\ behalve dan dat het merk KVV dat je noemt, Smuldier, kwalitatief wel echt minder goed is dan bepaalde andere merken. Bovendien is het qua diersoorten erg eenzijdig, net wat dit hondje nu niet kan gebruiken denk ik. Misschien kun je daar eens naar kijken? Een merk als Tinlo Barfmenu (is wel een KVV) bijvoorbeeld, zou waarschijnlijk meer voor dit hondje kunnen doen.

Vergis je ook niet in de aanslag die prednison op het lijf pleegt, dus fijn dat hij daar nu vanaf is.

Sterkte ermee en petje af, dat je dit hondje zo probeert op te lappen!
Door Lizzy
#2554179
Jeetje, dit is met recht zeker een verhaal :-\
Wat lief dat je hem hebt geadopteerd trouwens :-*
Maar, er is 1 ding dat ik niet begrijp. Droopy weegt een kilo of 12 a 13 en je schrijft "Hij krijgt nu ongeveer 1500 gram Smuldier". Is dat per dag? Nee toch?!?
Bij de omschrijving van je verhaal denk ik ook aan alvleesklierproblemen. En Carnibest heeft ook een pancreas versie. Misschien kun je die ook nog wel proberen. En verder denk ik dat Droopy een uitstekende kandidaat is voor een homeopathie behandeling. Sita van der Munnik is goed, heb ik van verschillende mensen gehoord. Dit is haar website: www.homeo-natura.nl.
Gebruikersavatar
Door luka en kira
#2554366
Tjonge wat een verhaal!
Ik vind Droopy een schatje om te zien.
Wat ontzettend lief dat jij Droopy een gouden mandje geeft.
Ik moest ook meteen denken aan Carnibest en dan met name de pancreas variant.
Sterkte!  :-*
Door keetje
#2554548
Wat een verhaal en wat ontzettend goed dat jij voor dit oudje gaat,...met al zijn problemen, petje af.

Ik dacht ook gelijk, 1500gram Smul? Heb even teruggelezen naar formaat en maat maar dat klopt toch niet? En smul is niet bepaald een merk dat bekend staat als topmerk.

Verder kan ik hierbij niets zinnigs bijdragen. ;)
Door Teckel_Frannie
#2554752
Ook ik kan geen advies geven, maar wil je wel even een hart onder de riem steken: goed bezig! Wat een energie en liefde heb je er in gestoken. Vandaar dat Schonkiebonkie Droopy zo met zijn staartje kwispelt
Door Maureen
#2555475
Gister was het 1 kilo maar inderdaad hij krijgt zoveel. Hij zou 17 kilo moeten wegen en dan is de normale dosering ruim 500o gram dus op 600 gram had hij al aan moeten komen. daar ben ik mee begonnen en viel hij op af. Op de lotgering en brok zag ik ook veel onverteerd maar dat is doro de collustrum therapie ook veranderd denk ik. Smuldier heeft geen gemalen bot maar komt wel minder vet over dan de Lotgering en Smuldier gebruikt ook geen rijst. Daardoor komt het natter over. Omdat ie afviel ben ik het gaan verhogen tot 1 kilo en later nog meer maar teveel geven heeft ook geen zin want dan gaat het ook te snel de darmen door. Vandaar dat ik het uitsmeer over meerdere maaltijden van de vroege ochtend tot late avond. Het poepen gaat dus ook door dus in de nacht loop ik hier in de tuin ook nog 2 maal te zingen van "in de maneschijn". Ik haal het direct met poepschep weg want Droopy zelf en de andere honden eten de ontlasting anders zo op; het ruikt en smaakt duidelijk heel lekker.
Nu is mijn ervaring dat het aankomen op spieren lang duurt maar op puur gewicht dan heb je meest in 2 weken een leuk begin en met een maand weer een volle hond. Een hond 6 kilo laten aankomen lukt heel wat sneller dan een hond dat gewicht laten afvallen dan ben ik gewoon 3 maanden bezig. Bij Droopy gaat het aankomen niet snel. Vandaar dat ik inderdaad ook ik ook denk aan een alvleesklier probleem. Bij de eerste ontlasting controle waren geen parasieten te zien maar wel wat meer vetcellen. maar dat kon ook zijn dat de darmwand zelf op zijn gat lag. Die is denk ik wel redelijk aan het herstellen nu.
Ik heb thans gekregen lamrijst van carnibest en daar zal hij vandaag van gaan krijgen. Zit trouwens ook kip in. maar vanwege de toename van rijst in de carnibest en bezorgproblemen is het verkooppunt hier bij mij in de buurt met carnibest gestopt. Op zich leek me helemaal glutenvrij, geen granen maar ook geen rijst wel goed voor Droopy. Ik had nog gepoogd aan eendenekken te komen maar kon alleen kalkoennek krijgen. Die heeft ie wel goed opgegeten maar ik werd er al op gewezen dat het erg hard is en ik merkte dat zelf met halveren ook dat het ook erg scherp aanvoelde. Zijn ontlasting werd er niet steviger op terwijl als ik mijn kleintjes kippenekken voel dan hebben ze keiharde vaak lichte ontlasting.
Ik kan zelf hier makkelijk bij een wederverkoper verkrijgen van Kiezebrink en Tinlo barf en dus Mulder de 500 grams rollen. en carnivoer staat er op hun site. Het is wel schrikken van prijsverschil al geloof ik best dat kwaliteit veel beter is maar ik hoop dat hij in toekomst met kleinere hoeveelheden toekan.
Ik heb ook gemaild naar een homeopatisch dierenarts die een bioresonantie apparaat heeft of zij in de toekomst mocht er uit de bloedtest inderdaad een alvleesklier probleem komen dan nog wat voor hem zou kunnen doen want ik kan weinig echt qua behandeling vinden.
Hij is in ieder geval gelukkig niet bang van vuurwerk en het is een soort beagle, gecastreerd dus dat draagt op zich wel bij aan zijn eetlust  :biggrin2:
Laatst gewijzigd door Maureen op ma 31 dec 2012, 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2555497
Maureen schreef: Gister was het 1 kilo maar inderdaad hij krijgt zoveel. Hij zou 17 kilo moeten wegen en dan is de normale dosering ruim 500o gram dus op 600 gram had hij al aan moeten komen. daar ben ik mee begonnen en viel hij op af. Op de lotgering en brok zag ik ook veel onverteerd maar dat is doro de collustrum therapie ook veranderd denk ik. Smuldier heeft geen gemalen bot maar komt wel minder vet over dan de Lotgering en Smuldier gebruikt ook geen rijst. Daardoor komt het natter over. Omdat ie afviel ben ik het gaan verhogen tot 1 kilo en later nog meer maar teveel geven heeft ook geen zin want dan gaat het ook te snel de darmen door. Vandaar dat ik het uitsmeer over meerdere maaltijden van de vroege ochtend tot late avond. Het poepen gaat dus ook door dus in de nacht loop ik hier in de tuin ook nog 2 maal te zingen van "in de maneschijn". Ik haal het direct met poepschep weg want Droopy zelf en de andere honden eten de ontlasting anders zo op; het ruikt en smaakt duidelijk heel lekker.
Nu is mijn ervaring dat het aankomen op spieren lang duurt maar op puur gewicht dan heb je meest in 2 weken een leuk begin en met een maand weer een volle hond. Een hond 6 kilo laten aankomen lukt heel wat sneller dan een hond dat gewicht laten afvallen dan ben ik gewoon 3 maanden bezig. Bij Droopy gaat het aankomen niet snel. Vandaar dat ik inderdaad ook ik ook denk aan een alvleesklier probleem. Bij de eerste ontlasting controle waren geen parasieten te zien maar wel wat meer vetcellen. maar dat kon ook zijn dat de darmwand zelf op zijn gat lag. Die is denk ik wel redelijk aan het herstellen nu.
Ik heb thans gekregen lamrijst van carnibest en daar zal hij vandaag van gaan krijgen. Zit trouwens ook kip in. maar vanwege de toename van rijst in de carnibest en bezorgproblemen is het verkooppunt hier bij mij in de buurt met carnibest gestopt. Op zich leek me helemaal glutenvrij, geen granen maar ook geen rijst wel goed voor Droopy. Ik had nog gepoogd aan eendenekken te komen maar kon alleen kalkoennek krijgen. Die heeft ie wel goed opgegeten maar ik werd er al op gewezen dat het erg hard is en ik merkte dat zelf met halveren ook dat het ook erg scherp aanvoelde. Zijn ontlasting werd er niet steviger op terwijl als ik mijn kleintjes kippenekken voel dan hebben ze keiharde vaak lichte ontlasting.
Ik kan zelf hier makkelijk bij een wederverkoper verkrijgen van Kiezebrink en Tinlo barf en dus Mulder de 500 grams rollen. en carnivoer staat er op hun site. Het is wel schrikken van prijsverschil al geloof ik best dat kwaliteit veel beter is maar ik hoop dat hij in toekomst met kleinere hoeveelheden toekan.
Ik heb ook gemaild naar een homeopatisch dierenarts die een bioresonantie apparaat heeft of zij in de toekomst mocht er uit de bloedtest inderdaad een alvleesklier probleem komen dan nog wat voor hem zou kunnen doen want ik kan weinig echt qua behandeling vinden.
Hij is in ieder geval gelukkig niet bang van vuurwerk en het is een soort beagle, gecastreerd dus dat draagt op zich wel bij aan zijn eetlust  :biggrin2:
Weet je wat ik zou doen, als ik jou was? Ik zou hem op een BARF menu zetten. En dan 1 keer per dag gaan voeren. En dan 800 gram per dag. Leuk, al die gemalen prakken maar dat sjeest door de spijsvertering heen. En je kunt hem wel steeds meer gaan voeren, maar dan gaan ze ook steeds meer poepen en steeds minder goed voedingsstoffen uit hun voer opnemen.
Door Maureen
#2557505
Ik wilde eerst wachten tot hij nog meer aankwam maar hij is op zich wel in een redelijke conditie weer en kan het wel aan om wat maaltijden te missen en dus heb ik voor morgenochtend afspraak staan om zijn bloed af te nemen. Moet ie wel minimaal 12 uur nuchter zijn dus mega opletten dat ie niets te pakken krijgt in het donker want hij probeert zijn eigen ontlasting ook naar binnen te werken.
Ik kan hem niet 800 gram inene geven. Hij eet met smaak maar je ziet gewoon als je boven de 300 gram zit dat hij daarna in de problemen komt. daarom geef ik meerdere maaltijden van 250 gram. Maar ik ben nu al langere tijd aan het rommelen en ik denk dat het goed is om het gewoon zeker te weten. Dan kan je toch gerichter naar zijn dieet gaan kijken. Het wordt opgestuurd naar een labratorium dus geen idee hoe snel uitslag komt.

Verder zat ik te denken maar heb dat verder niet gevraagd. Geen idee of er veel extra bloed nodig is voor ook nog een titerbepaling te laten doen want hij is misschien nooit geent geweest. En uiteraard nu niet in conditie om te enten. Hij is namelijk wel gechipt en gecastreerd dus wie weet heeft ie ooit wel een entingen gehad. Ik ben niet zo van het enten maar al mijn honden zijn wel een paar keer geent geweest en hopelijk voor de rest van hun leven immuun. Een niet geente hond is ook weer risico met de opvanghonden uit buitenland die ik hier regelmatig binnen krijg die uiteraard wel geent zijn maar wel uit omstandigheden komen die risico kunnen geven. Ik hoop dat hij antistoffen heeft want dan wil ik hem verder ook niet meer laten enten gezien zijn leeftijd van 13 jaar. Maar als ze toch bloed aan het tappen zijn..... Wat denken jullie? ik wil het de dierenarts morgen vragen of het mogelijk is. Heb zoiets nog nooit laten doen maar er zijn er vast meer van jullie die er ervaring mee hebben? en waarvoor dan allemaal laten checken?
gr maureen
Laatst gewijzigd door Maureen op wo 02 jan 2013, 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Maureen
#2558511
bloed is afgenomen en zal worden onderzocht op werking alvleesklier en op antistoffen voor parvo e.d.
Het gaat naar een lab en het is onbekend hoe snel de uitslag zal komen.

Verder nav advies Xerox het Tinlo Barf de luxe pakket besteld zodat ik gevarieerd kan voeren en even geen rund geef. Hij lust volgens mij alles wel dus dat zit wel goed.

Hij krijgt trouwens geen medicatie meer en dat lijkt ook verder niet nodig. Ik ben blij dat hij zonder de prednison kan.
Laatst gewijzigd door Maureen op do 03 jan 2013, 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ulrike
#2559282
Maureen ik zie je topic hier nu pas. Wat doe je je best voor Droopy zeg  :-*! Ik hoop zo dat hij snel weer fit is! En dan maar op naar een gouden mand natuurlijk  :D.

Heb je al eens bij de vraag en aanbod topics gekeken of er wellicht een bestelling loopt bij jou in de buurt? Je zou dan wellicht beginners vleesbot kunnen kopen en wat spiervlees en pens. Ik kan me voorstellen dat het inderdaad beter is als de voeding wat langzamer door het spijsverteringskanaal gaat. Wellicht kun je er ook zelf een topic openen om te vragen of iemand in de buurt wat spulletjes voor je heeft voor Droopy  ;)>
Door Maureen
#2563974
Leuk dat jullie zo meeleven. Ik wou weer posten als ik meer wist maar helaas nog geen nieuws verder.

Met Droopy gaat het heel goed. Toen hij hier kwam had hij ook geestelijk een klap. Mogelijk had hij het nodige aan emoties van zijn vrouwtje opgepikt maar zowiezo je zal maar een oud hondje zijn en promptverloren bij een dierenarts achtergelaten worden en een paar uur later door een wildvreemde mevrouw worden meegenomen naar een onbekend huis, onbekende roedel, andere routine. Hij had dan ook best moeite met alleen zijn maar nu heeft hij het vertrouwen weer dat ik terug kom al is hij nooit lang alleen.

Verder zie ik af en toe een speelse twinkeling in zijn ogen. Droopy kan soms lekker van blijdschap schurken over zijn kleedje (net niet omrollen maar toch, het is een goed teken). Hij kan me nu echt met een ondeugende grijns aankijken zo van ik snap prima wat je van me wil maar ik doe lekker wat ik wil  :biggrin2: Heerlijk als ze zo zichzelf durven te zijn. Ik vang meest de pubertjes op van het type dat als ze een middelvingertje hadden........... ::) en hoewel het makkelijk is als een hond braaf gehoorzaamt vind ik ze stiekem het leukst als ze een beetje stout en eigenwijs zijn. Mensen die bij mij een hond adopteren moeten ook niet denken dat ik ze als opvanggezin opvoed tot nette huishonden  :biggrin2: ik heb het te druk met lachen om hun apestreken. Om mezelf niet helemaal af te vallen okay ze leren ook nog wel eens wat hoor. En mijn roedel voedt nieuwkomers voor me op. Maar ik vind het heerlijk als Droopy gewoon de energie heeft om wat dingen uit te proberen en de wereld te ontdekken en kijken of ie grenzen kan verleggen. Van overleven naar weer leven.

Van de dierenarts dus nog geen bericht maar gister het Tinlo Barf pakket inclusief pancreas opgehaald. Ik had al eens wat gegeven maar kleine beetjes. Nu echt de verhouding gepakt als aangegeven: 500 gram KVV en dan 250 pancreas. Vandaag stond eend op het menu. Dat had hij eerder gehad en heel lekker gevonden. Eend lekker maar zoveel pancreas hoeft er van hem niet doorheen. Smaakt denk ik niet echt yummie dus ik meng het gewoon. De weegschaal geeft nog steeds 13 kilo aan dus dan zou hij niet aangekomen zijn afgelopen week maar als ik naar Droopy kijk heb ik wel het idee dat hij aangekomen is. Er moet nog wel wat bij maar ik denk 1 kilo. Geen kilo’s. Verder moet hij spieren terug ontwikkelen. Hij heeft ook een wat doorgezakte rug maar ja hij is wel 13 jaar.
Afbeelding
Hierbij een foto voor het verschil. Geen uitstekende ribben en kont meer. Wervelkolom nog iets maar dat is ook gebrek aan rugspieren. Kopje is weer lekker rond en zacht van vorm aan het worden. Van achter zie je nog wel de overgang zwevende ribben naar taille maar als je hem aait is het geen schonkiebonkie meer.

Ontlasting vanavond leek wat steviger en pietsie donkerder maar kan niet zeggen of dat van de pancreas komt of dat het toevallig beter gaat vandaag. Hij vond eend in ieder geval erg lekker. Morgen staat er lam op het menu dat zal hij ook zeker lekker vinden want dat had hij ook al gehad. Dan wordt het spannend want ik vermoed dat hij in zijn verleden altijd goedkope supermarkt brok heeft gehad en ik heb voor hem nu deze week vis, paard en konijn op het menu staan en dat zal ie vast niet kennen.

Ulrike ik heb even gekeken naar je tip van samen bestellingen doen maar ja ik ben niet zo mobiel en kan het niet zo makkelijk buiten mijn woonplaats ophalen. Maar Tinlo is wat ik hier zo lees een goed merk dus dat krijgt hij komende week in ieder geval.
Hopelijk snel nieuws van de dierenarts over zijn bloed. Dan laat ik het jullie weten.
groetjes Maureen
Laatst gewijzigd door Maureen op di 08 jan 2013, 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door