Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Gerti van Stijn
#2556507
Allereerst iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar!
In hoeverre het ook mogelijk is via internet ... Ik zou graag wat goede raad ontvangen.
Afgelopen vrijdag heeft Bolivar een poot van -ik denk- een reebokje opgegeten, inclusief hoef (wij wonen in Frankrijk en je vindt hier nog wel eens wat in de natuur), afpakken lukte met geen mogelijkheid. Hij is hier verder niet ziek van geworden. De dag erna, zaterdag dus, vond hij weer een bot, waarvan ik vermoed dat het door mensen buiten is gelegd na het eten (dus een bot dat verhit is geweest). Ook dit heeft meneer natuurlijk weer helemaal opgevreten :-( Zondagochtend, maandagochtend en vandaag (dinsdagochtend) is hij iedere ochtend om ca. 06.00 uur wakker geworden om te kotsen. Alleen er komt niets, slechts wat vocht en schuim. Verder is hij de hele dag in z'n normale doen en heeft de afgelopen dagen ook normale ontlasting gehad. Er is dus niets raars aan hem te merken. Maar ja, het is natuurlijk niet normaal dat hij iedere ochtend zijn maag om keert. Volgens mijn logica moet er dan iets zitten dat irriteert ....Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Nog een paar dagen aankijken en als het aanhoudt naar de Dierenarts voor evt. een foto? Wat zouden jullie doen?
Alvast hartelijk dank voor de reacties!
Door Gerti van Stijn
#2557411
Update: Vanmorgen om 05.00 moest bolivar wederom overgeven. Deze keer kwam er -eindelijk- een scherp stuk bot of hoef en nog een ander stuk waarvan ik denk dat het een stuk hoef is uit. Hopelijk was dit 't wat 'm dwars zat. We zullen 't morgenochtend weten  :)
Door Gerti van Stijn
#2557416
Nog even ter aanvulling: of het toeval is of niet dat het scherpe spul er nu uitkwam .... ?  Maar we hebben Bolivar zowel gisterenochtend als voor het slapen gaan een plak ontbijkoek gegeven
Door Gerti van Stijn
#2557487
Beste Anna,
Hartelijk dank voor je reactie. Een vergiftiging geeft een heel ander ziektebeeld, dus daar maak ik me -gelukkig- echt geen zorgen om. Zoals eerder geschreven, Bolivar is geheel in goede doen, eet, drinkt, en poept goed/normaal, hij is tierig en levendig als altijd, heeft geen koorts ... Dus gelukkig geen beeld van vergiftiging!!! Ik hoop dat met hetgene dat er vanmorgen heel vroeg uitkwam de boosdoeners uit zijn maag zijn.
Door renate1985
#2557547
Ik weet niet of je barf of kvv geeft maar ik zou even een paar dagen kvv geven om de keel te ontzien. Een scherp stuk kan beschadegingen geven in keel en dan is het eten van bot niet prettig.
Wel even goed in gaten houden dat die er niks aan overgehouden heeft.
Door Lizzy
#2560957
Fijn zeg, dat dit goed is afgelopen! Tja, poten zijn dragende botten en dus niet mijn ding. Ik zou ze voortaan van het menu af laten. En mocht je weer zo'n geval hebben dat je hond bot van straat eet: ik zou gedurende de dag en avond steeds kleine porties pens geven. Dat is een goede bot "inpakker". Maar het moet ook wel snel over zijn zoiets, want het kan duiden op een vastloper daar binnen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door