Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Migudu
#2556595
Migudu was vrijdag mank. Dit is nu een stuk beter, maar er is iets wat ik niet begrijp in zijn gedrag.
Ik leg het voor, en misschien dat iemand het herkent.
En ik hoef geen tips om naar de da te gaan, dat weet ik zelf ook wel.

Het volgende is het geval:
Opstaan gaat prima, lopen ook, dat is het probleem niet.
Het probleem is het staan, het gewoon stilstaan.
Hij gaat dan erg druk hupsen en wil het liefst zitten.
Als hij eet dan is hij ook druk met het "hupsen". Dan weer zitten, dan weer staan. Heel nerveus.
Als je hem de riem omdoet om naar buiten te gaan, dan moet hij even bij de deur wachten en dan gaat
hij heel ongeduldig doen. Hij wil niet stilstaan, maar in beweging blijven.
Soms loopt hij ineens heel snel van de ene kant naar de andere kant van de kamer, alsof hij door iets geprikt wordt. En dan gaat hij weer liggen.
Ik begrijp er echt niets van. Ik mag overal aankomen bij hem, alleen voet en piemel vindt hij niet fijn. Dan wordt hij snauwerig.
Help!!!!! Iemand die dit herkent?

Groetjes,
Gerda
Door BAC
#2556611
Klintk als pijn in de gewrichten, als ze lopen doet het geen zeer. Als ik jou was zou ik hiermee naar de dokter gaan.
Door Migudu
#2556615
Hij is vorige week uitgegleden in het bos, hij is ook altijd zo rennerig en springerig.
Maar ik begrijp niet dat hij zo raar doet met staan.

Gerda
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2556651
misschien heel stom want ik neem aan dat je de boel al waarschijnlijk tig keer hebt gecontroleerd maar zit er niet ergens een doorntje? Of sneetje?
Door Migudu
#2556665
Ja, dat vermoeden heb ik eigenlijk wel, maar ik kan niets zien op het eerste gezicht.

Gerda
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2556682
zoals je het beschrijft was dat het eerste waar ik aan denken moest, een klein sneetje zie je niet maar doet wel auw natuurlijk. En ja een beer is ook dan wel heul zielig...  :P ik niet willen stilstaan (continu gewicht op die poot) en dan maar gaan zitten (nog steeds wel gewicht op die poot) maar ook dat is het dan niet. Dus bewegen... Als hij ligt is hij dan wel rustig?
Door Migudu
#2556692
Ja, hij ligt nu te snurken, heel rustig.
En dan ineens kan hij weer opspringen en naar een andere  plek spurten om daar te gaan liggen.

Gerda
Door smulpaap
#2556701
Ja maar als er echt iets in het pootje /voetje zou zitten dan zou hij daar met lopen toch ook last van moeten hebben ?
Dat is hier wel het geval als ze daar last van hebben , wat ik dan ook zie is dat ze zachte ondergrond opzoeken , dus alleen in het gras willen lopen bv
Zou hij geen last van verkramping kunnen hebben na zijn val ?
Door smulpaap
#2556719
Ja , net als bij ons ... als het bv in je rug schiet en verkrampt raakt . Dan is stilstaan ook vaak au , en lopen (wat ) beter
Maar ik verzin ook maar wat hoor
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2556729
pfff, moeilijk hoor...
Maar zoals je zelf al aangaf, dat je naar de DA gaat weet je al.Dit is niet een spoedeisend iets denk ik.  Ik kan wel gissen natuurlijk maar zo op afstand kan ik de plank natuurlijk finaal mis slaan... Ik hoop iig dat Migudu zich snel weer de oude voelt.
Vanaf deze kant  :bigarmhug: voor de prachtige beer.
Door Lizzy
#2557336
Ik denk ook direct aan pijn in de gewrichten. Stilstaan kan daarbij echt het meest pijn doen. Zou het een idee zijn om een dag of 3 pijnstillers te geven, om te kijken of dit gedrag verdwijnt? Als het weg is, dit gedrag, en je stopt met de pijnstillers en het komt terug: weet je in ieder geval 1 ding en dat is dat hij pijn heeft, ergens. En dan ging ik denken aan heupen of rug of ellebogen.
Door Lil
#2557348
Boris heeft dat regelmatig. Hij heeft zware artrose in de heup. Staan en zitten kan dan niet, wel lopen. Dat heet dan draven, want lopen (stap) lukt dan ook niet. Nu zal jij hond geen artrose hebben, maar misschien wel pijn in de gewrichten door een misstap.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door