Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Simone V
#2554734
ik heb net via Deesje chlorella besteld en wil voor het eerst een kuurtje doen voor sita.
ik heb het poeder besteld. Wat ik begrijp is dat de hoeveelheid opgebouwd moet worden. Maar hoe doe ik dat?
1e dag 1 mespuntje
2e dag 2 mespuntjes enz t/m 10 dagen ofzo?
En dan weer afbouwen of wat is een 'normaal' schema?
Sita weegt 30 kilo.
alvast bedankt maar weer voor een reactie!
Door Lizzy
#2555324
Zit er geen schepje bij? Normaal gesproken zit er altijd een schepje bij het poeder. Dit is trouwens de dosering:

Mbt dosering, voor volwassenen (60-80 kilo) geldt dosering
van 3-5 gram dus ik zou voor een dier gewoon het gewicht omrekenen.Het
schepje bevat ongeveer 0,75-1 gram poeder. Zie chlorella als gedroogde
groente en niet als een geneesmiddel.

60 kilo = 4 gram = 4 schepjes
30 kilo = 2 gram = 2 schepjes
20 kilo = 1,5 gram = 1,5 schepje

Dit zijn de schepjes die er normaal bij geleverd worden:

Afbeelding

Maar goed, het is wel handig om het langzaam op te bouwen. Dus te beginnen met een half schepje (oftewel iets minder dan een halve gram). En dat een paar dagen te geven. En dan geef je 1 schepje (1 gram) en dat geef je dan ook weer een paar dagen. En dan ga je naar 1.5 schepje, en dat geef je ook weer een paar dagen. En dan ga je naar 2 schepjes (2 gram) en dit kun je blijven geven. Maar erg krap komt het allemaal niet hoor. Als je echt een reinigingskuur wilt doen, kun je ook gerust 3 of 4 gram gaan geven, als je het maar langzaam opbouwt. En dan kun je dat een week of 3 geven en kun je daarna weer terug naar een onderhoudsdosis (van bijv. 2 schepjes).
Door Simone V
#2555586
er zat geen schepje bij  :( maar misschien kom ik die halverwege het zakje nog tegen  ???
Maar ik ga dan maar de hoeveelheid op een theelepeltje afwegen!
ik heb nu 2 dagen een mespuntje gegeven, morgen echt afwegen en kijken of ik iets aan haar ga merken, prutoogjes had ze al voor ik begon met de chlorella, dus hopelijk wordt dat beter.....
Bedankt voor je antwoord Lizzy, je bent er maar altijd druk mee :)
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2555798
En hoe zit het met de pilletjes ??
Ik dacht dat een pil of 4 per dag "standaarddosis" is, en dat je bij een kuur rond de 12 tabletten kon doen voor een week of 3, toch ?  :shy:
Door Lizzy
#2555880
Monique77 schreef: En hoe zit het met de pilletjes ??
Ik dacht dat een pil of 4 per dag "standaarddosis" is, en dat je bij een kuur rond de 12 tabletten kon doen voor een week of 3, toch ? :shy:
Ja, dat kan maar joh echt, het komt niet zo krap! Ik heb zelf een keer een kuur gedaan waarbij ik 50 tabletten per dag in nam. Zou er reden toe zijn, zou ik met een hond ook zomaar 30 tabletten per dag durven geven, tijdelijk. Wel met langzaam opbouwen.
Door Simone V
#2555887
hmmm geen idee... ???
kun je 1 pilletje eens wegen? dan kan je dat gewicht vergelijken met wat lizzy zegt???
heb jij geen gebruiksaanwijzing bij de pillen gekregen (ik niet iig) anders kon ik het daar wel op nakijken...
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2558678
Geen idee Simone, hier merk ik niet dat de honden meer honger hebben

Ps, iemand een idee hoe ik die chlorellapilletjes bij de honden naar binnen krijg ?? Kay eet ze gewoon op, maar Daan spuugt ze uit en eet ze alleen verpakt in banaan/frambozen  ::)
Nu is dat met 4 tabletjes niet zo'n ramp, maar als ik een kuur wil doen van een pilletje of 12 per dag is het wel lastig
Door Simone V
#2558810
Bij Sita moet er elke dag visolie en glucosamine pillen in, ik doe die in een beetje smeerworst en het gaat hap slik weg naar binnen. Die strijd wil ik helemaal niet aangaan de rest van haar leven.....dan maar zo...
Door nicolette
#2558812
Wij steken de pil gewoon achter in de bek. Bek dichthouden en over keel wrijven zodat ze gaan slikken.

mogen ze ook gewoon over het eten, met veelvraten gaat het zo ook lijkt mij.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2558817
nicolette schreef: Wij steken de pil gewoon achter in de bek. Bek dichthouden en over keel wrijven zodat ze gaan slikken.

mogen ze ook gewoon over het eten, met veelvraten gaat het zo ook lijkt mij.
Bij Daan dus niet, die is gek op eten maar totaal niet vatbaar voor snoepjes of iets wat die naast zijn voer krijgt (en als ik het bij zijn voer doe laat die ze mooi liggen ::))
Ga het niet in zijn bek doen en wachten tot die slikt, dat vind ik belangrijk bij een medicijn, maar niet met supplementen

Hou ik het voorlopig wel in een stukje fruit
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door