Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaio
#2551841
Maci heeft al heeel lang allergie plekken. Heeft zowieso omgevingsallergien.
Herfst tot december is echt super erg. Nu begint het weer de goede kant op te gaan dat wel.
Ook is hij voor het eerst wat dikker 60 kg (voor hem eigenlijk wat te, maar ja 2 jaar geleden was ie nog maar 45 kg, veel te weinig ) Dus we zijn wel al blij dat ie niet meer een mager skelet is, maar hij at niet door stress.
Maar nu mankt hij vaak op een van zijn voorpoten, nu had hij dat wel vaker, zeker als ie in koud water sprong ed. Ik heb een vermoeden dat er iets niet helemaal goed zit daar bij zijn schouder hoewel hij ooit ED vrij was.
Maar aan de andere kant hij heeft ook lange tijd allergieen en sinds vorig jaar zijn zijn voetzolen pas opgevallen:
Afbeelding
Maar natuurlijk kan dat ook manken veroorzaken denk ik dan. Heeft hij alleen aan beide voorvoeten achter niet.

Maar wat kan ik hier bijvoorbeeld aan doen om het te verlichten? Na een goede wandeling ziet het er ook roder uit.

Ben nog steeds aan het twijfelen om ook evt spierpijn/artorse te laten bekijken. (een roesje of zo durf ik zowiezo niet meer bij hem, met 18 maanden moest hij verplicht een roesje  (officiele foto's B)  en viel ie veel te snel om en hebben ze hem 2x bij moeten spuiten en nog ruim een half uur moeten wachten eer hij iets kon opstaan)
Maar ja zijn voetzolen zouden ook eerst wat beter moeten als er bijv ook iets anders is (met evt behandeling) kun je dat dan nl niet zien aan het lopen of er progressie is.  :(

Dus al met al wil eerst eens kijken of ik wat aan zijn voetzlen kan doen. Iemand tips?
Gebruikersavatar
Door luuntje
#2551844
Sudocrem heeft bij luna erg geholpen
(die had dit aan de achterpoten wat snel verergerde in pussige wondjes tot ik sudocrem smeerde) binnen een nacht was het ingedroogd
Door Lil
#2551929
Yep, zo zien de pootjes van Cayley ook uit en regelmatig mankt ze dan ook.  :-\

Als het niet wond is, dan gebruik ik tegenwoordig de hydrocortiderm. Tis rotzooi, maar werkt heel goed.
Is het wel wond, dan een goede wondcreme gebruiken. Verder loopt ze hier regelmatig met schoenen, dat werkt enorm goed.
Door Annemarie Rijnveld
#2551975
Ik zeg nooit meer dat mijn honden nooit last hebben om met blote voeten in de sneeuw te lopen!!!
Yuma heeft kloofjes in haar zooltjes, en liep vanochtend mank, ik heb er Trixera van Avène, weekmakende crème (crème émolliente) op gesmeerd. Superspul, tis voor humaan gebruik, bij eczeem e.d., maar ook bij Yuma zie ik dat het fantastisch werkt en subiet.

Vraagje off-topic: die mooie gave voetzooltjes van Maci (op de foto) horen zò er uit te zien? Ook bij honden die veel  buiten lopen?
Geeneen van mijn honden heeft ooit dergelijke gladde zooltjes gehad, geloof ik. Ik heb er eigenlijk nooit zo bij stilgestaan.
Gebruikersavatar
Door winni
#2552206
Sudocreme gebruik ik bij jeuk tussen de tenen en zolen, maar met Berkenteerolie maak je de zolen weer wat dikker en steviger.
Door Lil
#2552272
Annemarie Rijnveld schreef: Ik zeg nooit meer dat mijn honden nooit last hebben om met blote voeten in de sneeuw te lopen!!!
Yuma heeft kloofjes in haar zooltjes, en liep vanochtend mank, ik heb er Trixera van Avène, weekmakende crème (crème émolliente) op gesmeerd. Superspul, tis voor humaan gebruik, bij eczeem e.d., maar ook bij Yuma zie ik dat het fantastisch werkt en subiet.

Vraagje off-topic: die mooie gave voetzooltjes van Maci (op de foto) horen zò er uit te zien? Ook bij honden die veel  buiten lopen?
Geeneen van mijn honden heeft ooit dergelijke gladde zooltjes gehad, geloof ik. Ik heb er eigenlijk nooit z bij stilgestaan.
Die van Boris zijn gaver, hij is 11.5 jaar. Ik bedoel dan de zolen zelf ;-) maar ik denk dat het van hond tot hond verschilt. Ik heb ook al van jongs af aan kloverige rimpel handen. En anders de zooltjes van je hond goed invetten met een of ander lekker zalfje.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2553427
Ah dankjulliewel, ik ga eerst maar eens met sudocreme beginnen.

hydrocortiderm wil ik bij Maci nog uitstellen, de stresskip heeft nl al bij ieder bloedonderzoek wat hoge cortisol waarden. (en dan als in ieder geval in overleg met Tannetje)
Door Lil
#2553626
Kaio schreef: Ah dankjulliewel, ik ga eerst maar eens met sudocreme beginnen.

hydrocortiderm wil ik bij Maci nog uitstellen, de stresskip heeft nl al bij ieder bloedonderzoek wat hoge cortisol waarden. (en dan als in ieder geval in overleg met Tannetje)
Ja, het is troep. Gelukkig alleen op recept verkrijgbaar! Ik heb het ook lang uitgesteld en gebruik het alleeen als het erg is ;-)
Door Lil
#2554770
Kaio schreef: kruidvat
trekpleister, da, en andere drogisterijen. En ik geloof dat ik het ook bij de ah xl heb zien staan.
Door renate1985
#2554917
Ik heb het bij de kruidvat gehaald en ook een tube zinkzalf.
Dat komt ook vaak voorbij om te gebruiken bij de hond dus voor de zekerheid gehaald voor als het ooit nodig is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door