Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door syiryo
#2543604
:-\ Bowie heeft ontstoken oogjes.. eergister eerst 1 nu 2. Er komt wat smurrie uit en de onderste oogleden hangen wat. Op dit moment maak het schoon met gekookt water. Is er nog iets wat ik er aan kan doen.. of moet ik meteen naar de da? :-\
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2543651
kaszi schreef: Dacht dat schoonmaken met melk ook wel goed was.
Wij maken het idd altijd met melk op kamertemperatuur schoon als de ogen wat vies zijn, en dat helpt hier erg goed  :biggrin2:
Door smulpaap
#2543657
Ik had het hier vorige week , na een hevige sneeuwbui met flinke wind , met mijn hond . Ook eerst het ene oogje toen de andere ook . De uitscheiding/ smurrie was gewoon helder
Ik probeer het altijd eerst met kamille , het heeft een week geduurt en nu is het weer in orde
Door Lil
#2543713
oculoheel wil ook wel eens helpen (te krijgen bij de drogist).

en anders afgekookt water en kamillethee etc.

Ik probeer het hier eerst mee, maar ga als het een paar dagen aanhoudt, wel naar de da.
Door Alba
#2543855
Similasan nr. 2 maar ik heb begrepen dat dit niet meer te krijgen is. Ocuheel is het alternatief. En als het 'meer' is dan wat irritatie gebruik ik zelf zilverwater (1 keer voorgekomen maar toen hielp het wel heel goed).
Door Lil
#2544124
Alba schreef: Similasan nr. 2 maar ik heb begrepen dat dit niet meer te krijgen is. Ocuheel is het alternatief. En als het 'meer' is dan wat irritatie gebruik ik zelf zilverwater (1 keer voorgekomen maar toen hielp het wel heel goed).
Klopt similasan is een wondermiddel, maar bestaat niet meer. Komt heel misschien wel weer in de toekomst terug.
Door syiryo
#2553628
uiteindelijk toch wat zalf bij de da gehaald ,, de kerst kwam eraan en we zouden met de camper weg gaan. Paar daagjes een zalfje en alles is weer okidoki  ;)
Door Frits54321
#2880363
Similasan komt terug naar Nederland. Heb vernomen dat het per begin april weer verkrijgbaar zal zijn..Eindelijk dit geweldige middel weer terug! :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door