Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door muppie en co
#2553090
Hallo

vandaag de uitslag gekregen van mijn hondje: bloeduitslag: hoge nierwaarden en 1 hoge leverwaarde (weet alleen niet meer welke) en op de echo was een lever met gaten te zien. Geen goed nieuws dus.
Hij heeft nu een paar prikjes gehad (pijnstiller, furosemide vanwege vocht vasthouden/slecht hart en iets tegen de misselijkheid). Voor de prikjes wilde hij niet eten, net ongeveer 3 uur na de prikjes wil hij een beetje eten.

ik wil hem nu goed voer gaan geven, aangezien hij de laatste tijd eigenlijk alles kreeg wat hij maar wilde.

Heeft er iemand tips waar ik kan beginnen?

Alvast bedankt voor jullie reacties Sandra
Gebruikersavatar
Door Esther en Daya
#2553131
Dat is slecht nieuws  :-\
Heb wel ervaringen met nier problemen, maar een hond met nier en lever problemen.... kan ik je helaas niet mee helpen!

Wat geef je nu aan je hond? Brokken? Als je brokken geeft zou ik zeker overstappen naar rauw voer. Zou niet zelf gaan uit proberen maar naar een hol. DA gaan. Voor voedingsadvies kan ik je Dorothea aanraden. Zij werkt bij Plus dierenartsen in Zaandam.

Hoop dat het met goed voer (dus geen brokken) snel wat beter gaat!
Gebruikersavatar
Door Esther en Daya
#2553158
Zou ik niet meer geven die tafelrestjes! Alles is gekookt en er waarschijnlijk gekruid en gezout! Is zeker niet goed voor de nieren.
Je zou dan beter vers kunnen geven met een zo laag mogelijk eiwit en fosfor gehalte.

Op BP kan je meer vinden over een goed nier dieet, of dat ook goed is voor de lever weet ik niet.
Door muppie en co
#2553168
ik heb al veel gelezen op bp. Ik vraag me toch nog af, wat moet ik doen als hij dadelijk weer niks wil eten, maw hoe krijg ik een hond met lever en nierproblemen weer aan het eten?
Gebruikersavatar
Door Esther en Daya
#2553171
vers vlees kan een hoop doen! Djinty eet nog steeds als een dijker sinds ze op vers zit  ;)
Ik zou het proberen (zolang je nog geen dieet via een DA hebt) met verse lamspens, bij voorkeur biologisch.
Het is erg belangrijk dat ze blijven eten als ze zo ziek zijn!
Door muppie en co
#2553199
ik heb nog geen dieet van de dierenarts en dat zal er ook niet komen  :) Ik hoop alleen dat hij blijft eten.. ik zal in ieder geval op zoek gaan naar biologische lamspens  Bedankt!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door