Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door eelke
#2552865
M. v.d. Heuvel schreef: Ik heb eendenbilletjes besteld bij Degomeat, er zit een klein stukje bot in. Halen jullie dat eruit?
Waarom zou je dat eruit willen hebben?
Door smulpaap
#2552882
M. v.d. Heuvel schreef: Ik heb eendenbilletjes besteld bij Degomeat, er zit een klein stukje bot in. Halen jullie dat eruit?


Ja , waarom wil je dat eruit hebben ?

Het is zacht (vlees)bot hoor , ik heb hier een hond van dik 11 jaar die ze prima eet , juist omdat het wat zachter is en goed bevleest
Door TuttiFrutti
#2552967
M. v.d. Heuvel schreef: Ik heb eendenbilletjes besteld bij Degomeat, er zit een klein stukje bot in. Halen jullie dat eruit?
Ik heb het toevallig vandaag voor het eerst besteld en was ook van plan om dat botje weg te halen omdat ik bang was voor een teveel aan bot in mijn menu (jaja beginnersonzerkerheid  :biggrin2:). Maar ik begrijp dat het bot-hoeveelheid zo minimaal is dat het niet nodig is om weg te halen?
Door smulpaap
#2552998
Ik wil er best eens eentje ontleden hoor , zodat het botje op foto te zien is . Dat geeft mogelijk een duidelijker beeld ? Heb even in het menu van mijn oude tutje gekeken , 3 jan a.s krijgt ze ze weer
Door ChantalKrijn
#2553017
Nee ik geef ze echt als bot+spier. Ze eten hier samen op een dag 1 kilo dus er gaat 750 gram eendenbil uit de vriezer en de rest is orgaan en groente.
Maar je kunt het botje er makkelijk uit halen hoor, als je het als spiervlees wilt geven!

Afbeelding

Zoals je ziet, zit er maar een klein stuk bot in
Door ChantalKrijn
#2553039
Hier poepen ze er prima op. Ik gokte dat het goed zou gaan toen ik het de eerste keer helemaal ontdooid had. Gevoeld waar het botje zat en hoe groot hij was.

Dat zie je straks vanzelf als je wat langer bezig bent wat je wel en niet zo kunt geven, dan vind je het ook minder eng om dat gewoon te proberen de eerste keer en dan zien hoe het er de dag erna uit komt  ;)
Door henneke
#2553108
als je het nou echt zeker wil weten dan ontdooi je er 1 en ontdoe je het bot van het vlees , beide wegen en je weet hoe de percentages liggen , als het dan te weinig bot is in verhouding tot vlees ( ik zou zeggen als je onder de 30 % uitkomt ) en je geeft alleen dit als vleesbot dan geef je de volgende dag iets waarvan je weet dat er naar verhouding meer bot in zit of je doet er een klein theelepeltje eischaalpoeder bij .
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door