Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Martine-Tom
#2552806
Een moulinex nogwattus, 2e hands via BP.
Hij kwam net thuis, er zijn al eendennekken, kippennekken en konijnkarkas doorheen gegaan, zonder problemen.
En spiervlees maar dat had ik wel verwacht. Mijn allereerste zelfgemalen kvv staat nu voor de beestjes en Tom laat net een boer...dus het zal lekker zijn geweest  ;D
Ohhh zo blij, freud is een zeikerd en eet eerst spier en als ik dat niet snel genoeg door heb eet Doki de rest op en dan weet ik dus niet meer hoe Freud met zijn percentages zit.
Nu krijgt hij gewoon zelfgemalen kvv zodat ik zeker weet dat alles wat hij eet iig in de goede verhoudingen is  :)

Hij blijft ook gewoon barfen tussendoor want knagen vind ik wel belangrijk.

Maar voor nu kan ie iig weer zijn hart ophalen aan kvv (en op deze manier kan ik er ook mooi dingen in verstoppen die ie niet zo lekker vind  :biggrin2:)
Door Martine-Tom
#2552824
eelke schreef: Dat is een hiep hiep hoera waard ja! Kun je lekker meedoen met onze lijntjes!  :D
:biggrin2:
ja want gemalen past er ook veul meer in een vriezer  :biggrin2:
Toch maar eens Orinake nijnen enzo meedoen, en  VSE eenden, en...  :biggrin2:
Door Martine-Tom
#2552825
Valt me trouwens echt mee, ik heb 3 kilo staan vermalen in mss 10 minuten ofzo, ging echt vlug.
Morgen gaan er wat kippen doorheen en 6 kilo orgaan...als we toch bezig zijn  :biggrin2:
Door eelke
#2552827
Martine-Tom schreef: :biggrin2:
ja want gemalen past er ook veul meer in een vriezer  :biggrin2:
Toch maar eens Orinake nijnen enzo meedoen, en  VSE eenden, en...  :biggrin2:
Psies!
Door Martine-Tom
#2552834
Dreetje schreef: Wat voor moulinex is het?
Zou ook wel zelf kvv willen maklen.
Succes met je vleesmolen!!
De HV8 1600 watt
Afbeelding

En de stukken kunnen er best groot in, een eendennek ging er gewoon heel door en kippenekken met 3 of 4 tegelijk. Spiervlees hompen van een cm of 4 dik. Ik ben er best tevreden over....
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#2552844
Martine-Tom schreef: De HV8 1600 watt
Afbeelding

En de stukken kunnen er best groot in, een eendennek ging er gewoon heel door en kippenekken met 3 of 4 tegelijk. Spiervlees hompen van een cm of 4 dik. Ik ben er best tevreden over....
Word je niet TE enthousiast? Die asjes zijn niet heel dik hoor en als ie knapt, doet ie t niet meer ;)
Door Martine-Tom
#2552847
Verder dan eendennek ga ik ook niet denk ik, maar het ging er allemaal net zo makkelijk doorheen, hij had nergens moeite mee....
Zelfs de ruggegraat van een nijnenkarkas ging er doorheen (wel in kleinere stukjes getjopt).
Door miik
#2553014
Gefeliciteerd !!! Daar ga je een hoop plezier aan hebben !
Martine-Tom schreef: En de stukken kunnen er best groot in, een eendennek ging er gewoon heel door en kippenekken met 3 of 4 tegelijk. Spiervlees hompen van een cm of 4 dik. Ik ben er best tevreden over....
Heej... je moet wel lief zijn voor je machientje hoor !!!
Niet te groot en niet teveel tegelijk... en als je hoort dat hij ergens moeite mee heeft, even wachten, zodat hij weer "op adem" kan komen voor je het volgende erin stopt !  Zo heeft ie het langste leven !
( Ja, heb nu heel wat ervaring met meerdere machientjes  :P )
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door