Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door andres
#2547297
Hallo allen,
onze Joey (Westue) die in 2006 hier vele malen is geweest voor zijn huidproblemen is in november jl. op de waardige leeftijd van 16 jaar overleden en dat geheel natuurlijk. Zijn vacht zag er tot op de laatste dag prachtig glimmend uit en wat missen we hem, de bikkel. Maar we moeten en willen door. Over enkele weken komt Teddy, een nu  6 weken oude Norfolk Terrier. Teddy heeft bij de eerste DA controle een kleine overbeet laten zien. Nou kan dat bij pups vaak wegtrekken door groei van de onderkaak (schijnen onafhankelijk van elkaar te groeien boven-en onderkaak wel te verstaan) en kan er met wisselen van het gebit ook nog correctie optreden. Maar garanties zijn er niet en we willen wel alles doen wat ons ten dienste staat. We zagen een artikel op BP uit 2004 waarin gerept werd over een homeophatisch middel dat gebruikt kan worden om groeischeutjes te stimuleren. Ka@rin heeft dat in 2004 vermeld (zie onderstaand citaat). Zij reageert niet op PB maar kan iemand anders ons aan info helpen. We gaan overigens niet zelf dokteren maar gaan naar mevrouw de Koning in Otterlo. Een homeophatische hint in de goede richting is welkom (ook namens de DA).

tekst citaat:

De onderkaak van een hond is het bot wat het langste doorgroeit bij een hond.
Dit kan wel duren totdat ze ca. 14 maanden zijn.
Met homeopatie zijn er hele goede resultaten te behalen, wanneer het om een onderkaak gaat die ALLEEN te kort is (dus niet te smal) ......

Hartelijk dank alvast
André
Door Bosliefje
#2547599
Ik kan alleen zeggen dat een overbeet (op een leeftijd van 4-5 maanden) van enkele centimeters goed gekomen is tot een prachtig schaargebit, helemaal vanzelf.
Laatst gewijzigd door Bosliefje op za 22 dec 2012, 00:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door andres
#2548354
Wat goed zeg! Gaat bij onze pup ook lukken maar ik wil achteraf niet het gevoel krijgen er niet alles aan gedaan te hebben. Zie het toedienen van  de homeo korrels maar als onderdeel van de opvoeding. Als er in de toekomst iets mocht zijn dan is ie hieraan in ieder geval gewend. Contact met K@rin is inmiddels gelegd. Ik post hier nieuws zodra we verder zijn.
Door Hanny
#2552597
Het is voor mij moeilijk om me voor te stellen, dat korreltjes de groei beïnvloeden. Ieder is daar vrij in.
Wat is een beetje overbeet. Als dat betekent, dat de boventanden een beetje ruim over de ondertanden vallen, lijkt me dat geen enkel probleem.
Wel makkelijk zelfs, hoef je wat minder bezorgd te zijn, dat ze niet goed wisselen.

Twee jaar terug was er hier een pupje met een heftige overbeet, oei oei, daar ben je als fokker niet blij mee.
Ik heb toen afspraken met de kopers gemaakt om zo nodig mee te betalen, als er een beugeltje nodig zou zijn.
Als de hoektanden in de bovenkaak gaan prikken na het wisselen, dan moet er toch wel iets gedaan worden en daarover zou je afspraken kunnen maken.
Bij dit pupje is het vanzelf goed gekomen, voor ons bijna onvoorstelbaar. We hebben het gezien, dus het is zo.
Wij blij, kopers tevreden en pup een heel gewone mond met een prachtig gebit.

Heel dankbaar zijn we altijd, dat er voor een fout gebit pupje toch mensen gevonden worden, die er niet moeilijk over doen.
Wij zelf zouden zo'n pupje voorbij laten gaan, ook als we niet meer zouden willen fokken.

Hanny
Door Martine-Tom
#2552612
Hier andersom, tom had een mooi gebit toen ie kwam en na de groei een onderbeet, ik vind het wel schattig en hij heeft nergens last van dus lekker zo laten :)

Afbeelding
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door