Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door KingCharlie
#2547236
Hoi allemaal,

Ik had probiotica besteld, die heb ik vandaag binnen gekregen. Ik wil er morgen direct mee beginnen maar ik zit nog met een paar vragen zoals:
- Hoeveel mag ik Charlie geven? Ik dacht aan een halve capsule per dag. Hij weegt 13 kilo.
- Momenteel krijgt hij ook een kuur Spirulina. Moet ik hier nu mee stoppen of mag ik dit samen met deze probiotica geven?
- Hoelang moet/mag probiotica gegeven worden?

Groetjes!
Door Lizzy
#2548433
Je kunt prima 1 capsule per dag geven. Je kunt het samen met spirulina geven, dat is geen probleem. En je kunt probiotica zo lang geven als dat je denkt dat nodig is. Het hangt er ook erg vanaf waarom je het geeft. Na een AB kuur is het bijv. heel goed om 3 weken lang probiotica te geven. Maar als je hond chronische darmproblemen heeft, kan het handig zijn om het langer te geven.
Door KingCharlie
#2548585
Bedankt Lizzy.  :)

Het gaat hier inderdaad om chronische darmproblemen. Hij heeft gisteren en vandaag een halve capsule gehad, maar goed om te weten dat ik naar 1 capsule per dag kan gaan.
Vanaf morgen krijgt hij dan gewoon zijn spirulina weer.
Door KingCharlie
#2552373
Lizzy, ik heb nog een vraagje.  :)

Charlie krijgt nu sinds zaterdag deze probiotica, maar het valt me op dat zijn ontlasting slechter is dan voorheen. 's Middags heeft hij steeds zachte ontlasting. Kan dit door de probiotica zijn?  :-\
Hij krijgt nu +- 1 capsule per dag.
Door Lizzy
#2552425
KingCharlie schreef: Lizzy, ik heb nog een vraagje. :)

Charlie krijgt nu sinds zaterdag deze probiotica, maar het valt me op dat zijn ontlasting slechter is dan voorheen. 's Middags heeft hij steeds zachte ontlasting. Kan dit door de probiotica zijn? :-\
Hij krijgt nu +- 1 capsule per dag.
Ja, dat kan. Soms moeten de darmen even wennen. Ik zou zelf toch nog even doorgaan. Met een paar dagen moet het beter gaan.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door