Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2547173
Ik vind het zo lastig om in te schatten hoeveel je kwijt kunt in een vriezer en hoe groot mijn vriezer nou  moet worden.. Deze vriezer komt naast mijn vriezer la van 40x40x24cm.

Nu heb ik een paar vriezermaten gezien, maar hoeveel kilo gaat erin?
- 98L
- 152L
- 197L

Alvast bedankt voor het mee denken..
#2547769
Qua botwerk (dus ongemalen) geldt meestal: het aantal liters door 3 delen, dan heb je het aantal kilo's dat erin past. Dus in een kist van 150 liter zou dan 50 kilo bot passen (nogmaals, als het barfbotten zijn, dus geen keurige rollen kvv, want daar past veel meer van in een vriezer). Spiervlees en orgaan: aantal liters gedeeld door 2, dus 150 liter = 75 kilo.
#2547822
Mmm... Die grootste vriezer past maar net in onze schuur en kost nog geen 50 euro per jaar aan stroom.. Als goed is haal ik dat er idd wel uit bij lupa... Nog een voordeel is dat ik daar dan voor 200 euro kan bestellen en dus gewoon hier afgeleverd krijg zonder verzendkosten. Dan ben ik ook niet afhankelijk van wat andere forumleden doen :)
#2548763
[quote="Anne in Duitsland"]
Ha, de enige verstandige keuze! ;D Veel plezier met je nieuwe speelgoedje!
[/quote]

Hahaha, tnx ;)

Ik had laatst toch wat grappigs...
Sinds kort zit mijn bouvier succesvol een paar dagen per week aan kvv (gaat helemaal over). Daarvoor had ik het een paar keer zonder succes geprobeerd (ze werd erg ziek).
Voorheen kon ik gewoon in de Ranzijn lopen zonder problemen.
Een paar weken terug liep ik daar langs de vriezers en ze begon me toch een partij te trekken naar die vriezers toe!! Dus ik kijken welke soorten ze erin hadden (alleen naturis en hart). Komt er een vrouw en die schuift precies naast mij de vriezer aan de bovenkant open.. Mijn bouvier stond met haar 2 voorpoten nog eerder in de vriezer als dat die vrouw er een rol uit had!! Die vrouw en ik hebben er enorm om gelachen.
Dus die vrouw zegt: Ja, dat ruikt lekker he? En ze houdt een rol voor de neus van mijn bouvier, die enthausiast die rol begint af te lebberen... haha.. Prachtig..
#2548779
[quote="Roosj"]
Ik ben er uit!

Het is de grootste geworden van bijna 200 liter. Dat ga ik morgen dus gelijk bestellen :) Dan heb ik het als goed is binnen 3 werkdagen in huis :)
[/quote]

verstandige beslissing..Mijn ervaring is dat vriezer snel te klein zijn !
#2551828
Wij kopen hem idd nieuw, maar wel via een importeur.

Ik heb uitgerekend hoeveel pakjes erin zouden kunnen en daarmee kwam ik met een bestelling van lupa voor 10 weken uit op iets meer dan de grootste vriezer die ik noemde. Die iets meer kan ik opvangen met mijn huidige vriezer la.
Ik heb dus 2 honden en 1 kat die op de kvv/barf gaan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door