Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2543197
Ik heb vorige week lotgering thuisbezorgt gekregen alleen was het half ontdooid, ik vind dit zorgelijk, ik heb ze gebeld en ze zeiden dat het geen kwaad kan, dat hun vlees zo vers is dat het gerust nog 1 à 2 keer weer opnieuw ingevroren kan worden. Ik ben woonachtig in Drenthe en vraag mij dus af hoe ze dat zomers doen? De reden dat ze geen gekloeld vervoer hebben, is de kostprijs hiervan, de kosten lopen dan te hoog op, is mij door de telefoon verteld.

Wat vinden jullie hiervan?  Ik vind het jammer, want gezien mijn hond 38 kilo weegt en alleen maar KVV krijgt, is lotgering prijstechnisch wel ideaal, het blijft betaalbaar. Ik ga toch opzoek naar een goed alternatief.
#2543223
dit is helaas algemeen bekend bij de firma lotgering en nee ze horen gewoon met een koelwagen te rijden, daar is geen smoes goed genoeg voor om dat niet te doen. In de zomer half ontdooid vind ik logisch zonder koelwagen maar vorige week met temperaturen rond het vriespunt dat vind ik knap. Waarschijnlijk nog niet helemaal diepgevroren voordat het werd geladen.
#2550165
Voor het gevoel is het niet fijn nee, en de service is daardoor ook niet op topniveau. De prijs is daar in tegen heel aantrekkelijk.

Maar een hond kan tot 2 dagen "bedorven" vlees nog eten zonder ziek te worden. Dit stinkt dan al erg en ik zeg het eerlijk, zou zelf ook geen bedorven vlees geven.
Zoals jij beschrijft zie ik geen probleem met de levering van lotgering. Ik wissel zelf ook af en toe af met lotgering en komt ook niet stijf bevroren binnen
Door Martine-Tom
#2550189
Als ik iets bestel bij een bedrijf verwacht ik dat het geleverd word zoals bedoeld is. Dus diepgevroren als dat de bedoeling is, gekoeld als dat de bedoeling is enz.
Voor mij zou dat ook de laatste keer zijn dat ik daar bestel.
En of mijn hond het daarna een week in de tuin begraafd is dan weer aan mij, als ik het geleverd krijg wil ik dat het product waar ik voor betaald heb ik optimale conditie is, daar betaal ik voor, en kunnen ze dat niet leveren bestel ik wel elders  ;)
#2550192
Buiten de discussie of een hond het wel of niet kan eten, wel of niet er ziek van wordt, het mag niet van de wet.

Als je diepvries verkoopt dan hoort het vervoer in een vrieswagen te gebeuren.
Daarnaast moet het bij productie diepgevroren worden (minimaal -20) en ook diepgevroren bewaard worden. Wil je de kwaliteit van diepvriesvoeding waarborgen dan hoort het in een kort termijn zo snel mogelijk ingevroren te worden naar die minimaal -20. Dat betekend het liefst in een shockvriezer. Hierdoor heb je minimale schade aan de cellen ivm het vocht wat vlees bevat.

Dit alles kost geld en zeg ik maar weer  ::) elke prijs heeft zijn waarde!  ;)
#2550268
Rustig aan he dames, ik eet jullie niet op :) ...

Probeer alleen een geruststellend antwoord te geven aan de topic starter, waarna ze een eerlijke conclusie kan trekken over het wel of niet (her)bestellen.

Sommige mensen zijn gebonden aan een laag budget maar willen wel het "beste" voor hun hond. Zou zonde zijn als ze terug op brokken gaan door de onzekerheid of je lotgering veilig kunt geven.

Tuurlijk zal het niet mogen van de wet, maar ik denk dat we ons beter druk kunnen maken over andere dingen dan een half bevroren worst
#2550308
[quote="glennlee"]
Voor het gevoel is het niet fijn nee, en de service is daardoor ook niet op topniveau. De prijs is daar in tegen heel aantrekkelijk.

Maar een hond kan tot 2 dagen "bedorven" vlees nog eten zonder ziek te worden. Dit stinkt dan al erg en ik zeg het eerlijk, zou zelf ook geen bedorven vlees geven.
Zoals jij beschrijft zie ik geen probleem met de levering van lotgering. Ik wissel zelf ook af en toe af met lotgering en komt ook niet stijf bevroren binnen
[/quote]

Daar gaat het denk ik nog niet eens om, de kwaliteit daalt drastisch net wat Fido zegt.

Je wil je honden gezond voeren, wil gewaarborgt zijn dat wát je voert vol met gezonde voedingssstoffen zit.
Dat is niet het geval bij half ontdooit eten wat weer ingevroren gaat worden en wij beschikken niet over een turbo vriezer.
Ze zouden het van mij weer op mogen komen halen.
#2551643
ik heb al 7 jaar lotgering wel altijd zelf opgehaald maar nooit geen problemen,en ook bij mij is het wel eens wat minder bevroren geweest maar dan ligt het nog niet zolang bij hun in de vriezer,word elke dag vers gemaakt dus ja dan is het ook nog niet altijd helemaal bevroren.

maar kan absoluut geen kwaad,en ja als het bij een ander kvv bedrijf wel stijf bevroren is hoelang ligt het dan bij hun al in de vriezers ::) dus is dat vers :-\

ik weet hoe ze daar werken,ken ze persoonlijk en 2 kids van mij werken er ;)
#2551793
[quote="kiara"]
ik heb al 7 jaar lotgering wel altijd zelf opgehaald maar nooit geen problemen,en ook bij mij is het wel eens wat minder bevroren geweest maar dan ligt het nog niet zolang bij hun in de vriezer,word elke dag vers gemaakt dus ja dan is het ook nog niet altijd helemaal bevroren.

maar kan absoluut geen kwaad,en ja als het bij een ander kvv bedrijf wel stijf bevroren is hoelang ligt het dan bij hun al in de vriezers ::) dus is dat vers :-\

ik weet hoe ze daar werken,ken ze persoonlijk en 2 kids van mij werken er ;)
[/quote]

Nog niet helemaal bevroren is iets anders dan al gedeeltelijk ontdooid. Daar zou ik ook niet zo'n moeite mee hebben maar al gedeeltelijk ontdooid aan de deur, ik vind dat gewoon niet kunnen, of het nu niet slecht voor de hond is of niet. Ik bestel niet voor niets diepvries voer.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door