Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Pirlo
#2551407
Hallo,

Kan ik een volledige rauw kippenbout aan mijn labrador van 6 maanden geven? Hoeveel kan ik er op 1 dag geven?  Ze wegen ongeveer 50g/stuk.Zijn voer is over twee maaltijden verdeeld. Ik dacht bv.'s morgens  4 kippenbouten met groenten en 90g orgaanvlees (het lijkt me veel) en 's avonds een ander soort vlees of vis geven.
#2551531
Gewone kippenbouten wegen al snel 400-500 gram per stuk, vandaar dat Angelique het zich waarschijnlijk afvroeg.

Misschien bedoel je drumsticks?
Die zou ik overigens niet geven aan een grotere hond, je hebt grote kans dat hij ze in een keer door slikt....
#2551554
als het drumsticks zijn dan is dat voor een lab. van 6 maanden hap slik weg.daar wordt hier ieder geval niet op geknaagt.
kuikenbouten daar in tegen worden wel gekraakt,maar ook hier hoef je als je pup een beetje op mijn labs lijkt, niet te veel van voor te stellen.
een paar keer kraken en dan is het wel weer naar binnen gewerkt  ::)
Door Pirlo
#2551572
Dat zijn inderdaad drumsticks, sorry, dus liever niet, hé? Als ik ze voor ons klaarmaak zit hij zielig te kijken. Ik wou het voor 1 x proberen maar ben toch bang dat hij zich verslikt omdat hij inderdaad alles in één hap doorslikt.
#2552520
Een flinke kippenbout kun je in ieder geval wel zien als vleesbot met het benodigde spiervlees aanhangend. Dus alleen orgaan erbij is wel goed.

Duke heeft op die leeftijd wel 2 kippenbouten op 1 dag gehad en dan zijn orgaan en groente erbij. Maar die at toen 1 kg per dag waarvan 500 gram vleesbot.

Drumsticks geef ik ook wel maar alleen omdat Duke ze wel in 3 stukken bijt ongeveer. Dus afhankelijk van je hond hoe hij knaagt. Als hij alleen nog maar kvv op heeft, zou ik toch met kippennekken beginnen, als ik eerlijk ben.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door