Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door wolfdolf
#2550764
Zijn barfende honden beter bestand tegen wormen?
Hoe gaan wolven om met wormen?

Zijn daar wet. artikels over?
Door Lil
#2551010
Nog niet, maar ik doe mee aan het spoelwormenonderzoek van de Universiteit in Utrecht. Daar heb ik een week geleden een aparte enquête moeten invullen, omdat ik vers voerde en zij na een paar maanden dus al dachten dat er verschil was tussen vers en brok gevoerde honden (welk verschil weet ik niet). Dus nog twee jaar wachten en misschien kan dan je vraag naar aanleiding van heel wat ingestuurde ontlastingmonsters van zowel vers als brokgevoerde honden worden beantwoord.
Door Lizzy
#2551305
wolfdolf schreef: Zijn barfende honden beter bestand tegen wormen?
Hoe gaan wolven om met wormen?

Zijn daar wet. artikels over?
Ik denk dat honden die BARF eten inderdaad beter bestand zijn tegen wormen. Omdat zij een betere weerstand hebben. En dus beter in staat zijn wormen te weren. Hoe wolven met wormen omgaan: ze worden in ieder geval niet ontwormt :biggrin2: (grapje) en ook voor hen geldt dat bij een goede weerstand geen problemen zijn (en een kleine wormbesmetting juist niet heel ongezond is!). Zijn ze ziek, zwak of misselijk, zou een ernstige wormbesmetting bij hen ook fataal kunnen worden, denk ik.
Gebruikersavatar
Door Esther en Daya
#2551394
wolfdolf schreef: Zijn barfende honden beter bestand tegen wormen?
Hoe gaan wolven om met wormen?

Zijn daar wet. artikels over?
Ik zou het niet weten maar Djinty heeft al 1,5 jaar geen worm kuur gehad en heeft geen wormen!
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2551414
hier al zeker 3 jaar geen wormenkuur , eerst 2 jaar ontlasting opgestuurd naar t woud en dit jaar mee gedaan aan het spoelwormonderzoek ....... nog steed geen wormen dus  :)
Door Fige
#2557830
lauraV schreef: hier al zeker 3 jaar geen wormenkuur , eerst 2 jaar ontlasting opgestuurd naar t woud en dit jaar mee gedaan aan het spoelwormonderzoek ....... nog steed geen wormen dus  :)
Hier precies zo. Ben wel blij om mee te mogen doen met het onderzoek van de Uithof.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door